Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ediția 2021 a Târgului de Carte Gaudeamus Radio România

Astăzi (miercuri, 7 iulie), se deschide în Piața Unirii din Oradea

Ediția 2021 a Târgului de Carte Gaudeamus Radio România

Amănunte legate de această ediție inaugurală de la Oradea ne-au oferit, ieri (6 iulie), în cadrul unei conferințe de presă, doamna Connie Chifor, coordonatorul tradițional al târgului și Alexandru Chira, directorul Asociației pentru Promovarea Turismului din Oradea și Regiune, în calitate de gazdă și co-organizator local.

,,Caravana Gaudeamus Radio România revine la Oradea, redebutează, dacă-mi permiteți, la Oradea, după un an și jumătate de pauză forțată. Este primul târg de carte organizat în România la această anvergură după ce evenimentele de acest tip au fost suspendate în martie 2020. Revenim aici cu dorința aprigă de a demonstra că târgurile de carte se pot desfășura (formaliza), în condiții de siguranță, chiar și în pandemie. Aici contăm pe tot sprijinul publicului orădean, pe înțelegerea și disponibilitatea vizitatorilor de a respecta regulile care ne țin pe toți în siguranță. Evenimentul vine cu mai multe noutăți, în primul rând ca formulă de organizare. Este prima dată când se va derula într-o formulă hibrid. Cele 40 de standuri prezente în incintă vor fi dublate de standuri virtuale, găzduite pe site-ul nostru www.gaudeamus.ro, a spus doamna Connie Chifor, în debutul conferinței.
,,Am ținând morțiș să-l putem organiza"
,,Suntem la a VII-a ediție a Târgului de Carte Gaudeamus la Oradea. Și anul trecut, vă pot spune că s-au încercat multe soluții, chiar în an de pandemie, dar în condițiile în care toate evenimentele au fost oprite la nivel național, nu am avut ce face. Și anul acesta, deși inițial am vorbit că va fi în luna mai, am ținând morțiș să-l putem organiza, astfel încât uitați că se întâmplă începând de mâine (astăzi - n.n.), 7 iulie. Nu este un eveniment care să nu fie cu provocări..., iar noi, cei de la APTOR, le oferim tot suportul pentru a putea organiza în condiții optime acest eveniment", a adăugat domnul Alexandru Chira, directorul APTOR.
Accesul publicului va fi permis în condițiile stabilite prin Ordinul comun al Ministerului Culturii și al Ministerului Sănătății
,,Cel mai citit târg de carte de la cel mai ascultat radio din România revine la formula de desfășurare (aproape) tradițională, adaptată însă condițiilor speciale din acest an: miercuri, 7 iulie, se deschide Târgul de Carte Gaudeamus Radio România, ediția Oradea 2021, primul eveniment de acest gen de o asemenea anvergură, organizat în ultimele 15 luni în țara noastră. Evenimentul, găzduit de Piața Unirii, este organizat de Radio România, prin echipa Gaudeamus și Radio România Cluj-Napoca, cu sprijinul Asociației pentru Promovarea Turismului din Oradea și Regiune și al Primăriei Oradea. Deschiderea oficială a celei de-a șaptea ediții orădene a Târgului de Carte Gaudeamus Radio România va avea loc miercuri, 7 iulie, la ora 11.00. Târgul va fi deschis zilnic în intervalele orare 9.00 - 14.00 și 17.00 - 21.00, iar accesul publicului va fi permis în condițiile stabilite prin Ordinul comun al Ministerului Culturii și al Ministerului Sănătății (nr. 3.107/851/2021), pentru categoriile de vizitatori care, conform ordinului, prezintă un risc epidemiologic redus. Minorii sunt exceptați de la aceste norme, dar siguranța tuturor primează, astfel încât regulile de protecție individuală, precum portul măștii și dezinfectarea mâinilor la intrare se vor aplica tuturor celor aflați în incinta evenimentului. Ediția Oradea 2021 a Târgului de Carte Gaudeamus Radio România va fi prima organizată într-o formulă care reunește toate avantajele târgurilor în format clasic și ale celor derulate exclusiv on-line: cele aproape 40 de standuri amenajate în pavilioanele expoziționale din Piața Unirii vor fi dublate de standuri virtuale, reunite pe website-ul www.gaudeamus.ro. Astfel, târgul oferă oportunități suplimentare atât publicului, cât și editurilor care nu au putut participa la ediția din Oradea, dar care au totuși posibilitatea de a-și promova oferta editorială pe această cale - aspect confirmat de faptul că numărul standurilor virtuale este puțin mai mare decât al celor fizice. În acest format, vizitatorii care nu pot ajunge la târg au acces, prin intermediul standurilor virtuale, la noutățile editoriale prezentate la târg și, în măsura în care participanții își vor corela ofertele de la târg cu cele din campaniile online, le pot achiziționa în aceleași condiții. Evenimentele organizate cu acest prilej se vor derula în aceeași formulă mixtă, atât cu participarea fizică a invitaților și a publicului, cât și exclusiv on-line, toate evenimentele fiind transmise în direct pe pagina de Facebook Radio România Gaudeamus. Opt lansări și prezentări de carte au fost propuse până în acest moment de către participanții la această ediție, dar, dat fiind intervalul redus în care au fost realizate demersurile de organizare, este încă posibilă programarea de noi evenimente. Programul integral al evenimentelor este disponibil și pe www.gaudeamus.ro începând de marți, 6 iulie, ora 16.00, cu mențiunea că, în funcție de solicitările participanților, acesta se poate îmbogăți constant. Pentru vizitatorii pasionați deopotrivă de carte și de mișcare, am pregătit o serie de surprize constând în jocuri și echipamente sportive, oferite de SportPartner.ro, ca premii pentru concursurile pe care le vom derula on-line cu prilejul acestei ediții", după cum se precizează în comunicatul de presă.
Ovidiu Dan
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Ediția 2021 a Târgului de Carte Gaudeamus Radio România.

Trimite email
duminică, 19 mai 2024, 22:56:13 Ora de vară a Europei de Est