Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Luna familiei” sau „școala” părinților

În luna martie, la Grădinița nr. 42 –„Maria” din Oradea

„Luna familiei” sau „școala” părinților

În luna martie, la Grădinița nr. 42 – „Maria” din Oradea, au fost organizate activități speciale doar cu și pentru părinții copiilor, întâlniri cu medici, profesori metodiști, psihopedagogi și psihologi.

 Un asemenea proiect educațional se derulează cu bune rezultate din 2004 la nivelul grădiniței, după cum aflăm de la directorul unității de învățământ, dna Viorica Indrea.
 Care este bunul cel mai de preț al omului?
Unii ar fi pregătiți să enumere verzi și uscate, între care, cu siguranță, bogăția, averea, belșugul...Revenim atunci și reformulăm întrebarea: Care este cea mai de preț bogăție, avere?
 Sănătatea.
 Așa au gândit și gândesc și educatoarele grupelor mici A și B (Delia Coste - Mariana Bocșe, Maria Sanda Popa și Rekasi Paula), care au organizat pentru părinții grupelor o întâlnire cu medicul Andreea Vlad, pe tema „Mâncăm sănătos?”
 Cu ajutorul specialistului s-a încercat deslușirea hățișului factorilor care ne influențează sănătatea, abordându-se tema hranei sănătoase, a modului în care putem evita să ne facem rău cu mâna noastră. Astfel, părinții au fost sfătuiți să respecte un orar al meselor copiilor, calitatea alimentelor, evitarea produselor ce conțin E-uri, pledându-se pentru consumarea produselor ecologice autohtone. Nicio masă fără fructe și legume!
 „Cei șapte ani de-acasă”
 Tocmai așa s-a intitulat tema propusă pentru întâlnirea părinților grupelor mijlocii (îndrumate de educatoarele Valeria Erdeli - Elena Negrău, Doina Cucu – Mariana Micorici) cu dna profesor psihopedagog Maria Ivănescu.
 „Responsabilitatea unei educații de calitate revine familiei, ea fiind, totodată, și cheia succesului social al viitorului adult. Comportamentul civilizat nu este un „dar” și nu se realizează de la sine. El se învață, se educă. Făcând saltul de la existența singulară la cea de grup, de la mediul familial la cel instituționalizat, copilul este orientat spre ceea ce trebuie să facă și să devină într-un context social, relațional”, a subliniat psihopedagogul.
 Au fost prezentate deprinderile, normele pe care trebuie să le aibă un copil la intrarea în grădiniță: salutul, formulele de politețe, ce este bine, ce este rău, ce este frumos...
 Colaborarea permanentă, sinceră, între cei doi „actori” implicați în actul educațional, familia și grădinița, consecvența în cerințe, comunicarea, recompensarea progreselor copiilor sunt doar câteva din condițiile necesare obținerii unui comportament și a unei conduite morale sănătoase.
 „Stop violenței!”
 „Considerăm adeseori că propria noastră maturitate și acumulare de experiență sunt suficiente pentru a stabili modele educaționale pentru copii. Cei mai mulți dintre noi considerăm că avem integrată capacitatea de a crește copii, că avem potențialul de a înțelege și rezolva nevoile lor și știm cum să-i sprijinim să crească fericiți.”
 Așa și-a început expunerea dna prof. drd Adelina Iacob – metodist al C.C.D. Bihor -, invitatul părinților grupelor mari conduse de ed. Lenuța Vidican – Lucreția Sabău și Condoroș Rodica – Mariana Orban, la acțiunea „Stop violența!”
Tratând copilul ca pe o persoană (cu proprie personalitate), apărându-l și ocrotindu-i dreptul la viață particulară sănătoasă, la intimitate, și o dezvoltare normală, putem avea garanția că-i sunt asigurate condițiile optime de dezvoltare și că sunt prevenite situațiile în care abuzul și violența îi pun viața în pericol.
 „Copilul meu în prag de școală”  
 Invitatul părinților copiilor din grupa mare pregătitoare (condusă de ed. Mariana Pater și Ileana Petruș) a fost psihologul Aristița Pater.
 Copilăria își afirmă valoarea prin respectarea drepturilor și obligațiilor specifice vârstelor. Copilul trebuie să fie liber să se joace, să primească o educație de calitate, să crească sănătos, să fie tratat fără prejudecăți, să-l facem să aștepte cu bucurie școala.
 Doamna psiholog le-a reținut atenția părinților cu câteva principii legate de pregătirea psihologică a copiilor pentru intergrarea lor cu ușurință în clasa I: perceperea copilului așa cum este, nu în funcție de starea noastră și de felul în care ne afectează atitudinile și comportamentul lui; să nu atribuim copilului defecte sau calități imaginare; să nu dăinuie o perioadă lungă de timp aprecierile negative la adresa copilului, deoarece s-ar putea ajunge la situația în care să-și elimine stima de sine și să persevereze în greșeli. La fel se poate întâmpla și la polul opus, ajungându-se la supraapreciere și îngânfare.
 La final, invitatul le-a propus părinților și educatoarelor un test de inteligență pe care să-l aplice copiilor din grupa mare pregătitoare, precum și un „sfat” (citat): „Copiii învață ceea ce trăiesc!”
 „Concluzionând, putem spune că toate activitățile au fost interactive, părinții au pus întrebări, au expus situații cu care se confruntă, iar specialiștii invitați le-au dat lămuririle ce se impuneau, așa încât, spunem noi, activitățile au fost eficiente. Scopul și obiectivele unor astfel de acțiuni concertate au dorit să evidențieze necesitatea de a implica și mai mult familia în vederea eficientizării actului educațional”, e de părere dna Viorica Indrea, directorul grădiniței. (Ov. D.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Luna familiei” sau „școala” părinților.

Trimite email
luni, 29 aprilie 2024, 04:09:04 Ora de vară a Europei de Est