Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

77.000 euro finanțare Erasmus+pentru Colegiul Național „Teodor Neș” din Salonta

Bani din care se vor organiza două fluxuri de mobilități internaționale Erasmus+

77.000 euro finanțare Erasmus+pentru Colegiul Național „Teodor Neș” din Salonta

Colegiul Național „Teodor Neș" din Salonta a obținut recent o nouă finanțare în cadrul proiectelor Erasmus. De această finanțare în valoare de 77.000 euro vor beneficia elevii de la profilul Informatică (matematică-informatică intensiv engleză și matematică-informatică intensiv informatică).

Aceștia vor avea ocazia de a-și perfecționa abilitățile profesionale dobândite pe băncile colegiului în anul școlar 2021-2022, în cadrul unei mobilități Erasmus+, în Spania.
An de an, Colegiul Național „Teodor Neș" din Salonta se mândrește cu numeroase înscrieri și reușite de participare la proiecte educaționale naționale și internaționale. A devenit o obișnuință formată în anii de experiențe încununate cu succes, ca elevii informaticieni ai colegiului salontan să participe la mobilități Erasmus+ destinate perfecționării profesionale în firme de profil din Uniunea Europeană.
Menite să-i familiarizeze cu exigențele muncii de profil într-un spațiu la care România a aderat cu succes, participarea la un proiect Erasmus+ în timpul liceului a devenit, pentru mulți dintre elevii salontani, principalul ghid al orientării profesionale.
În toamna anului trecut, echipa de cadre didactice formată din profesorii Illyés Lajos-Demeter și Dana Canahai, care se ocupă cu implementarea programelor Erasmus+ în cadrul Colegiului Național „Teodor Neș" din Salonta, a depus la Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale, formularul de acreditare, obținând astfel un succes remarcabil - acreditarea colegiului pe o perioadă de cinci ani în cadrul programelor Erasmus+.
Ca efect al acestei semnificative realizări educaționale, anual, echipa profesorilor de Informatică Illyés Lajos-Demeter și Dana Canahai va depune către Agenție o cerere de finanțare. Elevii, câte 22 în fiecare an, selectați riguros pe baza meritelor școlare, dar și a participării la concursuri de profil sau la diferite acțiuni de voluntariat, vor putea participa la mobilități internaționale de formare profesională.
Cererea din acest an școlar, 2021-2022, a fost aprobată, alocându-se Colegiului Național „Teodor Neș" din Salonta un grant de 76.935 euro, bani din care se vor organiza două fluxuri de mobilități internaționale Erasmus+ de formare profesională: unul pentru 22 de elevi din clasa a X-a de la profilul real, iar altul pentru trei profesori de informatică, în vederea perfecționării lor profesionale.
Proiectul este în faza de contractare, iar implementarea propriu-zisă urmează cu celeritate, grație sprijinului nemijlocit al echipei manageriale a Colegiului Național „Teodor Neș" din Salonta, coordonate de doamna director și profesor de Informatică, Florentina Galea (foto).
Tematica mobilității internaționale Erasmus+ pentru acest an școlar este „Programarea în Arduino", pentru care s-a propus o disciplină opțională la clasa a X-a, elevii beneficiind astfel de o extindere a materiei predate în școală, prin aplicații practice desfășurate în timpul mobilității în Spania.
Obiectivele proiectului sunt dezvoltarea competențelor, cunoștințelor și abilităților practice în domeniul informatic, prin programarea asistată pe calculator, pentru un învățământ profesional de calitate, care ușurează accesul tinerilor în piața muncii. Un alt scop al acestei mobilități Erasmus+ este cunoașterea cerințelor de pe piața muncii din domeniul I.T. european. Se are în vedere atât observarea modului în care funcționează firmele din domeniu, cât și oportunitățile deschiderii pe viitor a propriei afaceri I.T., prin dobândirea de către elevi a capacităţii de înţelegere şi adaptare la alte culturi europene, tipuri de civilizaţie şi grupuri, prin exersarea limbilor străine și prin contactul direct cu un alt mediu de afaceri. Nu în ultimul rând, se are în vedere crearea unor parteneriate cu firme din domeniul I.T. din Spania, pentru a putea oferi elevilor salontani o conectare eficientă la cerințele reale din domeniu.
Prof. Dana Canahai

Trimite email
marți, 30 aprilie 2024, 19:41:14 Ora de vară a Europei de Est