Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Educația și învățarea despre energia solară (Solar Power Education and Learning)

Desfășurarea celei de-a doua mobilități din cadrul proiectului Erasmus +

Educația și învățarea despre energia solară (Solar Power Education and Learning)

La Școala Gimnazială „Avram Iancu" din Oradea se întâmplă lucruri frumoase (chiar și în pandemie, adăugăm noi - n.r.)!

Tocmai s-a încheiat cea de-a doua mobilitate din cadrul proiectului Educația și învățarea despre energia solară (Solar Power Education and Learning) având ca temă Schimbul de idei între elevi (Pupils are exchanging ideas).
În perioada 8.11.2021-12.11.2021 s-a desfăşurat în Daruvar, Croația, a doua mobilitate, cu tema Pupils are exchanging ideas/ Schimbul de idei între elevi, din cadrul proiectului Erasmus+SOLAR POWER EDUCATION AND LEARNING, 2019-1-BG01-KA229-062277_2, organizată de către Osnovna skola Vladimira Nazora Daruvar. La această mobilitate au participat patru elevi cu vârsta de 14-16 ani: Cost Maria, Gașca Daria, Ficuț Anisia și Zancu Ariana, însoțiți de către prof. Bungău Angela, responsabil cu pregătirea lingvistică a elevilor și prof. Șpan Claudia, responsabil cu selecția elevilor.
Cei patru elevi implicați în mobilitate au fost selectați conform metodologiei de selecție și ne-au reprezentat cu succes, au strălucit și au făcut o imagine bună școlii noastre și orașului Oradea.
Schimbul de idei despre energia solară, despre energia regenerabilă și dezvoltarea abilităților în limba engleză sunt doar câteva dintre punctele tari ale echipajul Școlii Gimnaziale „Avram Iancu".
Pe lângă vizitarea obiectivelor importante, precum: bisericile ortodoxă, catolică, Castelul Jankovic,parcul central al orașului, școlile minorităților, Școala „Osnovna skola Vladimira Nazora Daruvar", participanții la proiect au descoperit caracterul multietnic și multicultural al orașului Daruvar, dar mai ales au organizat vizite la centrale electrice locale care utilizează surse de energie regenerabilă, biogaz, peleți, energie geotermală, energie solară.
Elevii au fost întâmpinați și ghidați de specialiști care lucrează în domeniu și care încurajează producerea energiei folosind surse regenerabile. Elevii și profesorii au făcut vizite în interiorul acestor centrale, au aflat informații despre funcționarea lor și despre beneficiile asupra mediului înconjurător ale „centralelor verzi".
De asemenea, au avut loc două work-shop-uri, organizate la Centrul Cultural din Daruvar. Elevii au prezentat simbolul soarelui, atât în muzică, pictură, artă, literatură, cât și soarele ca sursă de energie. Au compus poezii și au interpretat melodii dedicate soarelui.
Work-shopul comun a determinat elevii să lucreze în echipe mixte, în care au prezentat soarele în literatura europeană, în arta europeană și viziunea lor privind utilizarea soarelui ca sursă de energie. Materialele diverse au fost realizate în Canva, P.P.T., și încărcate apoi pe platforma Padlet.
S-a organizat și o seară multiculturală, în care elevii și profesorii au pregătit o masă tradițională, prezentând tradiții, obiceiuri, aspecte culinare specifice, socializând și descoperind informații noi sau aspecte comune ale diferitelor culturi.
Mobilitatea a cuprins și o vizită la Parcul Național Plitvice Lakes, unde elevii au văzut locuri minunate, putând admira cascade impresionante, peșteri, relieful carstic, biodiversitatea zonei. Elevii au fost ghidați de profesorul de geografie din Croația care le-a explicat formarea reliefului carstic și elementele reliefului carstic.
Participanții din România au primit diplome în limba engleză și un certificat care atestă participarea lor la această mobilitate, dar mai ales au împărtășit practicile educaționale între țările partenere, comunicarea în limba engleză, dezvoltarea abilităţilor sociale, îmbogăţirea cunoştinţelor despre energia solară, vizitarea unor centrale care produc „energie verde", lucrul în echipe mixte care a favorizat cooperarea și schimbul de idei, impactul unei culturi noi, cu tradiţii şi obiceiuri specifice. Cu siguranță, experiența îi va ajuta să se dezvolte și mai mult, atât personal, cât și ca echipă reprezentativă a școlii noastre.
Prof. Iovan Florica,
responsabil diseminare
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Educația și învățarea despre energia solară (Solar Power Education and Learning).

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 22:32:12 Ora de vară a Europei de Est