Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Strategii inovative în educație”

Mobilități individuale KA1 la C.T. „Traian Vuia” Oradea – proiect Erasmus+

„Strategii inovative în educație”

Învăţarea pe tot parcursul vieţii este benefică pentru orice cadru didactic şi constituie o posibilitate de a realiza legături profesionale şi parteneriate şcolare care să contribuie eficient şi susţinut la promovarea oricărei şcoli din România şi Europa.

În cadrul proiectului Erasmus+ „Strategii inovative în educație", al cărui titular este C.T. „Traian Vuia" Oradea, s-au finalizat mobilitățile individuale de formare a personalului din domeniul educației și formării profesionale de tip KA1-Learning Mobility of Individuals, ai cărui beneficiari direcți au fost prof. Curpaș Florentina Anca și prof. Dan Chișiu. Stagiul de formare din cadrul mobilității, Reducerea abandonului școlar (Early School Leaving - ESL), a fost furnizat de către ITC (International Training Center) din Praga, Republica Cehă, în perioada 22-26 noiembrie a.c.
Scopul activităților de mobilitate finanțate de Erasmus+ este de a oferi oportunități de învățare individuale și de a sprijini internaționalizarea și dezvoltarea instituțională a furnizorilor de educație și formare profesională. Obiectivele reper ale acestei acțiuni sunt schimbul de bune practici și promovarea utilizării de metode și tehnologii pedagogice noi și inovatoare, precum și sprijinirea dezvoltării profesionale a cadrelor didactice, a formatorilor, a mentorilor și a altor membri ai personalului din domeniul educației. Aceste mobilități sunt puse în aplicare, finanțate, monitorizate și evaluate de Comisia Europeană și urmăresc dezvoltarea de competențe-cheie și alte competențe transversale într-un context internaţional, prin promovarea valorilor incluziunii și diversității, a toleranței și a participării democratice.
Cursul ,,Reducerea abandonului școlar" s-a adresat profesorilor din învățământul gimnazial și liceal din țările membre UE și a întrunit participanți din Italia, România și Spania. Suportul de curs a fost structurat în zece module parcurse în cinci zile de predare și explorare a conținuturilor prin cooperare și muncă de echipă. Tema de bază a cursului a constituit-o strategiile de predare și creare a unui ambient școalar care să îi motiveze pe elevi să își finalizeze educația obligatorie, conform structurii sistemului educațional din țările europene reprezentate. Metoda de instruire s-a bazat pe învățarea prin acțiune („learning by doing"), în diverse activități colaborative și de reflecție ce le-au permis cadrelor didactice prezente să aprofundeze cele mai bune strategii ale învățării formale și nonformale în prevenirea părăsirii timpurii a școlii. După o familiarizare a participanților cu elementele comune și distincte ale practicilor și strategiilor educaționale din Italia, România și Spania, în modulul imediat următor, profesorii au fost inițiați în identificarea principalilor factori de risc care declanșează abandonul școlar în rândul elevilor cu dezavantaje socio-economice sau cu nevoi speciale educaționale, împiedicându-i să își continue educația în vederea obținerii unei diplome, a unei calificări pe piața muncii. Au fost apoi evidențiate câteva consecințele ESL pentru individ - alienare, șomaj, marginalizare, stare de bine și sănătate reduse - și pentru societate - sărăcie, rata crescută a infracțiunii, excluziune, inegalitatea șanselor.
Cursul a oferit oportunitatea lansării în discuții și idei de strategii complexe pentru construirea unui climat școlar vibrant și robust, cu o implicare activă și cu semnificație pentru beneficiarii direcți ai educației. Strategiile de comunicare nonviolentă și de prevenire a conflictului, strategiile anti-bullying, antisegregare și antidiscriminare au fost considerate baza climatică esențială pentru creșterea motivației școlare la toate categoriile de elevi. Printre metodele inovative și atractive pentru elevi au fost dezbătute învățarea prin realizarea de proiecte interdisciplinare și cross curriculare, învățarea bazată pe rezolvarea de sarcini concrete în echipă, învățarea activă și prin cooperare. Activităţile desfăşurate în cadrul cursului de formare au urmărit motivarea elevilor în vederea continuării studiilor şi reducerii abandonului şcolar, prin sporirea creativităţii şi prin dezvoltarea competenţelor de comunicare, lingvistice, matematice, informatice, muzicale, artistice. Un elev implicat în propria educaţie va fi un elev motivat să îşi finalizeze studiile, motiv pentru care situaţiile de învăţare trebuie să fie legate de aspectele reale ale vieţii.
O atenție deosebită a fost acordată educației „de la egal la egal"„peer training" ce presupune formarea unor competenţe/abilităţi în cadrul unor grupuri omogene (formate din elevi de aceeaşi vârstă, clasă, sex, orientare religioasă etc.) sau, dimpotrivă, în grupuri heterogene. Exemple de activităţi de tip peer education: sesiuni organizate cu colegii, folosind tehnici interactive, cum ar fi testele, jocuri de rol, povestiri, discuţii de grup. Învățarea între congeneri dă satisfacţie unor conţinuturi consonante, de care sunt interesaţi tinerii și prin care se afiliază unor orizonturi valorice decantate de chiar perimetrul existenţei lor, pe care maturii, de multe ori, le refuză sau cu care sunt în disonanţă (un anumit gen de muzică, aspiraţii personale sau profesionale). Elevul devine managerul procesului de învățare, este stimulat să aplice gândirea critică și argumentativă, în cadrul de învățare deschis OST (Open Space Technology) sau SOLE (Self-organised Learning Environment).
Profesorii participanți au dobândit tehnici de lucru eficiente în comunități de tineri și clase de elevi din diverse grupuri sociale, metode de sprijin al minorităților și de includere a acestora în învățământul de masă. Tehnicile motivaționale și de încurajare a gândirii creative a elevilor s-au validat ca instrumente ce îi pot ghida pe profesori în îndrumarea unui proces de instruire promotor al reușitei școlare. În grupe de lucru, dascălii au generat materiale și exemple de bune practici care să susțină instituțiile în politicile de prevenire a abandonului școlar prin pedagogii inovative. Profesorii au fost inspirați și echipați cu metode și materiale didactice care să militeze pentru accesul universal la educație, în armonie cu valorile nondiscriminatorii și democratice, susținând un mediu de învățare deschis și prin întrebuințarea eficientă a mijloacelor TIC, adaptate nativilor digitali.
Cursul a reprezentat un prilej de dezvoltare profesională permanentă, de revizuire și consolidare a unor competențe-cheie, contribuind la consolidarea încrederii în promovarea pedagogiilor active ce pot încorpora cu succes nevoile și diversitatea socială și culturală a societății contemporane.
Programul Erasmus+ al Comisiei Europene sprijină financiar proiecte de formare a personalului didactic în vederea creşterii calităţii şi consolidării dimensiunii europene în educaţie. Acest stagiu de formare a contribuit la cultivarea respectului mutual, la înțelegerea și aprecierea diversității culturale și lingvistice europene, prin toate acestea sprijinind elevii în dobândirea competențelor și abilităților necesare pentru integrare profesională și cetățenie activă.
Prof. Curpaș Florentina Anca
Colegiul Tehnic „Traian Vuia" Oradea
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: „Strategii inovative în educație”.

Trimite email
luni, 6 mai 2024, 01:58:15 Ora de vară a Europei de Est