Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Solicităm condiții normale pentru studenții orădeni

În cererea depusă la Consiliul județean

Solicităm condiții normale pentru studenții orădeni

Marți, 14 aprilie 2009, am depus la Consiliul județean Bihor o cerere, în numele tuturor studenților Universității din Oradea al căror reprezentant ales sunt, prin care solicit rezolvarea problemelor urgente ale studenților orădeni.

 În document se menționează faptul că Oradea este cel mai mare centru universitar din țară unde nu funcționează o casă de cultură a studenților, unde aceștia să poată desfășura activități cultural-artistice, educative, de informare, de divertisment sau orice alte servicii oferite tinerilor. Lipsa unei asemenea instituții provoacă și imposibilitatea ONG-urilor studențești de a accesa fondurile naționale oferite de Agenția pentru Sprijinirea Studenților, astfel, susținerea financiară și proiectele de finanțare cad, exclusiv, pe umerii Consiliului județean Bihor sau Consiliului local al municipiului Oradea. Situația este cu atât mai gravă cu cât în Universitatea din Oradea, nu funcționează un club studențesc din lipsă de spațiu adecvat. Această problemă a fost sesizată și Consiliului local al municipiului Oradea prin adresa din 07.08.2008, însă, cu toată bunăvoința arătată de oficialitățile locale, nu a fost identificat niciun imobil care să întrunească condițiile unui asemenea club. Absența casei și a clubului afectează grav imaginea centrului universitar Oradea, precum și prestigiul județului nostru.
Cererea face referire și la o altă problemă a studenților, lipsa acută de locuri de cazare în cămine, în prezent, existând aproximativ 1.800 de locuri de cazare pentru un număr de aproximativ 27.700 de studenți. Problema este cu atât mai gravă cu cât și acest număr de locuri are la bază o supraaglomerare a studenților în camere, mult peste ceea există în alte centre universitare din țară sau din țările vecine. Având în vedere situația financiară a populației județului care va fi afectată în mod clar de criza economică prin care trec statele europene, menținerea acestei probleme de cazare va conduce la diminuarea substanțială a tinerilor care vor absolvi un institut de învățământ superior.
 Lipsa spațiilor adecvate de învătământ este, de asemenea, una din marile probleme ale studenților din Oradea, colegii noștri de la Facultatea de Arte Vizuale vor fi în curând obligați să părăsească Cetatea din Oradea unde studiază momentan în condiții nu tocmai propice procesului de învățământ. De asemenea, mulți dintre colegi studiază în spații neadecvate din cauza supraaglomerării, iar Universitatea din Oradea nu dispune de spații suficiente pentru asigurarea de condiții corespunzătoare pentru studenții de la toate facultățile. Considerăm că menținerea specializărilor și oferirea șansei de a studia în condiții adecvate în aproape toate domeniile în Oradea ar trebui să preocupe întreg județul.  
 În adresă, am propus ca soluție transmiterea imobilului (construcții și teren) situat în Oradea pe str. Universității nr.4 cu suprafața de 53.215 mp, din patrimoniul public județean și administrația Consiliului județean Bihor în domeniul public al statului și administrația Ministerului Educației, Cercetării și Inovării pentru Universitatea din Oradea, pentru înființarea Casei de Cultură a Studenților și Clubului, amenajarea și construcția de cămine studențești și pentru amenajarea unor spații de învățământ. Menționăm, totodată, că imobilul amintit este singurul amplasament care întrunește condițiile pentru soluționarea acestor probleme.
 Consider că rezolvarea acestor probleme ar trebui să reprezinte o prioritate pentru județul nostru, iar costurile susținerii acestor proiecte implică doar utilizarea unor spații momentan neocupate de nimeni și de aceea solicit sprijinul tuturor reprezentanților mass-media pentru ca studenților orădeni să le fie asigurate condiții minime într-un oraș civilizat.
 Adrian Dumitru Dume,
președintele studenților din Senatul Universității din Oradea

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 10:45:47 Ora de vară a Europei de Est