Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

În perioada 7-10 martie 2022, s-a desfășurat, la Oradea, cea de-a doua reuniune din cadrul Proiectului Erasmus+ ,,Volunteerism and Active Citizenship: from Individuals to Organizations”

Voluntariat și cetățenie activă: de la indivizi la organizații

În perioada 7-10 martie 2022, s-a desfășurat, la Oradea, cea de-a doua reuniune din cadrul Proiectului Erasmus+ ,,Volunteerism and Active Citizenship: from Individuals to Organizations”

În perioada 7-10.03.2022, Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia" Oradea a fost gazda celei de-a doua reuniuni din cadrul Proiectului Erasmus+ ,,Volunteerism and Active Citizenship: from Individuals to Organizations - Voluntariat și cetățenie activă: de la indivizi la organizații" 2019-2022, proiect care se derulează cu sprijinul financiar al Comisiei Europene.

La această reuniune au fost prezenți 35 de elevi și profesori din țările partenere - Cipru, Italia, Letonia, Polonia și Bulgaria - care s-au alăturat celor 25 de profesori și elevi din echipa de proiect a României.
Agenda reuniunii a fost una bogată și a combinat întâlniri cu reprezentanți ai unor instituții și organizații locale, activități de voluntariat pe grupe mixte multinaționale, vizite de studiu pentru cunoașterea patrimoniului natural, cultural și istoric al județului nostru.
Reuniunea a debutat cu primirea oficială a delegațiilor din țările partenere la Primăria Oradea.  Aici am fost întâmpinați de dl Călin Corpaș, consilier al primarului, care a susținut o prezentare despre Proiectul Bugetării Participative, un proiect care invită cetățenii să se implice activ prin inițiative concrete în dezvoltarea comunității în care trăiesc. Au fost prezentate proiectele care au fost deja finalizate, cele care sunt în derulare și cele care urmează să fie realizate. S-a anunțat relansarea proiectului cu o nouă abordare, în principal alegerea unor proiecte de mică anvergură care pot fi finanțate și implementate ușor. Dna Angela Lupșea, directorul Fundației pentru Protejarea Monumentelor Istorice Bihor le-a vorbit oaspeților despre istoricul clădirii Primăriei, un edificiu simbol al orașului. Oaspeții s-au bucurat apoi de panorama superbă a orașului nostru, așa cum se desfășoară ea în fața privitorilor, de la cel mai înalt punct din Turnul Primăriei. Ziua de luni a continuat cu o primire la Prefectura Județului Bihor, de către dna Ligia Oala - director al Cancelariei Prefectului și dna Daniela Călinescu, consilier la Departamentul Afaceri Internaționale. În prezentările lor s-a făcut referire la două proiecte de anvergură, i.e. Proiectul ,,Let's do it, Romania!" - cea mai mare mișcare socială din România și Proiectul Recensământului 2022, un proiect de mobilizare cetățenească.
Primirea oficială la liceu s-a realizat în mod tradițional, cu pâine și sare, după care delegațiile au întâlnit conducerea liceului, reprezentantul consiliului elevilor și membrii echipei de proiect din România. Partenerii noștri au avut ocazia să facă un tur al școlii, cu vizitarea principalelor ateliere și laboratoare.
Ziua de marți a fost pentru elevi un prilej de a afla despre valorile europene pe care proiectele Erasmus+ le promovează și de a-și testa cunoștințele despre istoricul și evoluția Uniunii Europene. Toate aceste lucruri s-au realizat prin participarea la un joc educațional ,,Călătorul European"  administrat de dl Tudor Vîlceanu, director al Centrului pentru Strategii de Dezvoltare a Tineretului, Oradea. Ziua a continuat cu un tur de oraș ghidat pentru a prezenta capitala Art Nouveau a României, frumosul nostru oraș Oradea.
Ziua de miercuri a inclus o vizită la Peștera Urșilor, unul dintre obiectivele turistice principale ale Munților Apuseni. Tot în această zonă s-a vizitat Muzeul Etnografic ,,Horea și Aurel Flutur" - o inițiativă cetățenească a unor oameni care au sfințit locul. Muzeul este creația unor fii ai comunității care au avut inspirația de a colecționa, păstra și promova viața tradițională a comunității rurale. Ziua s-a încheiat cu o activitate de ecologizare, realizată cu sprijinul Primăriei din Beiuș.
Ultima zi a reuniunii a inclus implicarea tuturor elevilor într-o activitate de voluntariat, de realizare de obiecte decorative care ulterior vor fi valorificate în cadrul unui târg organizat la noi la școală. Donațiile obținute vor susține o cauză socială, de ce nu poate chiar un mic ajutor acordat refugiaților din Ucraina.
Reuniunea de proiect de la Oradea a fost una foarte reușită și apreciată de toți participanții, ea reprezentând îndeosebi un nou început într-un proiect care a fost amânat timp de doi ani, în contextul pandemiei de Covid 19. Am trăit cu toții momente minunate, am adunat amintiri memorabile și s-au legat prietenii care poate vor dura și peste ani. Cu siguranță, atât elevii, cât și profesorii vor păstra legături strânse și vor căuta prilejuri noi pentru a se revedea.
Următoarea reuniune de proiect va avea loc în Polonia, în perioada 22-25 martie 2022.
Prof. Marcela Urs,
coordonator de proiect
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: În perioada 7-10 martie 2022, s-a desfășurat, la Oradea, cea de-a doua reuniune din cadrul Proiectului Erasmus+  ,,Volunteerism and Active Citizenship: from Individuals to Organizations”.

Trimite email
luni, 6 mai 2024, 00:50:27 Ora de vară a Europei de Est