Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Mircea Geoană și ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, s-au întâlnit cu cadrele didactice

Ieri, în Aula Magna a Universității din Oradea

Mircea Geoană și ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, s-au întâlnit cu cadrele didactice

Sâmbătă, 2 mai 2009 (când tinerii sărbătoreau – vorba vine – „Ziua tineretului”), s-a întâmplat ca Mircea Geoană și Ecaterina Andronescu – ministrul Educației, Cercetării și Inovării, să se afle la Oradea (pentru prezentarea candidaților P.S.D. pentru alegerile europarlamentare), iar dascălii orădeni (și nu numai) așteptau cu sufletul la gură o declarație „istorică” - Declarația de la Oradea, care să dezamorseze „bomba” (greva) cadrelor didactice, anunțată pentru marți, 5 mai.

 Fostul ambasador al României a rămas un diplomat și un ambasador... al cuvintelor. Știe cum să pună problemele, ca să dea bine la imagine, cucerește și domină într-un stil oratoric desăvârșit, vehiculează idei, punctează ceea ce e de punctat, știe ce-i doare pe români. Vorbește despre criză, despre drămuirea banului public, reia promisiunile electorale, dar nu avansează... gratuități. Mai mult, pune degetul pe rană, recunoscând că în vremuri de criză, executivul are în vedere prioritățile (naționale) - sănătatea și învățământul -, dar nu vorbește despre mărirea salariilor cadrelor didactice, deși atinge problema salariilor (mici) și a pensiilor, iar ministrul Ecaterina Andronescu, în cuvântul său (în plen), dar nici după aceea, când a rămas singură cu dascălii, nu a scos „porumbelul” pe gură și asul din mânecă, deși un dascăl (fost inspector școlar de muzică) i-a ridicat mingea la fileu. S-a făcut vorbire despre accesarea fondurilor europene prin proiecte (trei miliarde de euro, mai cu seamă pentru perfecționarea profesională). Universitarii orădeni au spus ceea ce îi doare cel mai mult, dar le-au și mulțumit celor doi pentru atenție și sprijinul acordat în mandatul anterior. Și cei din prezidiu, dar și cei din sală au recunoscut și aplaudat realizările fostului rector, Teodor Maghiar, datorită căruia Universitatea din Oradea a devenit, astăzi, un mare centru universitar, cu peste 25.000 de beneficiari ai serviciilor educaționale, cu facultăți peste facultăți (de tot felul) și cu o bază materială corespunzătoare. Durerea cea mare a universitarilor orădenilor este cifra de școlarizare total necorespunzătoare, în raport cu realitățile actuale, rămasă din vremuri străvechi, dar și reprezentativitatea mult prea modestă în comisiile naționale de specialitate, la examenele naționale și la masa rotundă sau ovală la care se discută și se iau decizii importante. Studenții, reprezentați de președintele lor în Senat și de un vicepreședinte (artist), au pus problema statutului studentului, dacă tot s-a făcut vorbire despre legile și statutul cadrelor didactice din învățământul universitar și preuniversitar. Ne așteptam, însă, de la președintele lor, Adrian Dume, să vorbească și despre mult trâmbițata casă de cultură a studenților... Vicepreședintele artist a vorbit  mai mult „în particular” despre înființarea unui ONG al artiștilor, pentru sprijinirea talentelor în artă. O doamnă profesoară s-a anunțat în plen și s-a și întreținut, în particular, preț de două-trei minute, cu doamna ministru.
 Așadar, stimați dascăli, ministrul Ecaterina Andronescu nu v-a promis nimic, sâmbătă, la Oradea, prin urmare, trebuie să vă bateți în continuare și să vă vedeți de grevă. Mircea Geoană, însă, a vorbit, în plen, despre negocierile ce vor avea loc, cu sindicatele din învățământ, la începutul săptămânii viitoare, fără să precizeze că e vorba de ziua de luni, în ajun sau chiar de marți, în zi de grevă, anunțată (în special pentru boicotarea tezelor cu subiect unic la clasele a VII-a și a VIII-a)...
(Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesează Galeria foto: Mircea Geoană și ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, s-au întâlnit cu cadrele didactice.
  

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 16:28:33 Ora de vară a Europei de Est