Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Oradea, oraș multicultural/ Patrimoniul local – bijuteria identității naționale”

Proiectul colaborativ

,,Oradea, oraș multicultural/ Patrimoniul local – bijuteria identității naționale”

,,Ne place să citim cărți, să vorbim despre ele. Adorăm să ne cuibărim mintea și sufletul printre paginile volumelor tipărite cu iz de miros de pădure bătrână. Ne place să ascultăm povești inspirate din viața reală, adevărate lecții de viață.

Suntem nerăbdători să descoperim și să punem întrebări... cu cât știm mai multe, cu atât parcă nu știm mai nimic, iar curiozitatea și ambiția ne sunt alimentate. În ziua de azi, când suntem prinși în vâltoarea unui ocean de informații de dimensiuni excepționale, conștientizarea se ridică cu mândrie din valurile mediocrității informaționale pentru a-și croi drum spre inimile și mințile noastre. Este o onoare să scrii cărți, este o onoare să fii cititor. Este o onoare să înveți, este o onoare să fii învățat. Este o onoare să descoperi, este o onoare să întrebi. Nu putem trece prin marea cultură a lumii decât cu ajutorul cunoașterii și a conștientizării lucrurilor din jurul nostru...prin mijlocirea lor strângem toate locurile, oamenii și vremurile" - Maria Bobotan, clasa a IX-a C.
Clopoțelul de sfârșit de an școlar încă nu a sunat iar copiii din două licee de elită din Oradea, Colegiul Național ,,Mihai Eminescu" și Liceul Teoretic ,,Aurel Lazăr", culeg roadele muncii lor, diseminând, într-o activitate de excepție, ceea ce ei au făcut cu bucurie și recunoștință, cu empatie și altruism, în cadrul proiectului colaborativ ,,Oradea, oraș multicultural/ Patrimoniul local - bijuteria identității naționale", proiect finanțat de TOLI Institute (The Olga Lengyel Institute) și sprijinit de colaborările cu INSHR (Institutul Național pentru Studierea Holocaustului din România  „Elie Wiesel", Comunitatea Evreilor din Oradea, Muzeul Țării Crișurilor  Oradea, Muzeul Istoriei Evreilor din Oradea, Biblioteca Județeană ,,Gheorghe Șincai" Bihor, Inspectoratul Școlar Județean Bihor și Colegiul Național ,,Doamna Stanca" Satu Mare.
Profesorii TOLI, deschiși și interesați, studiosi, informați și bine pregătiți, pot desfășura activități educaționale care promovează drepturile și libertățile omului, toleranța, empatia, socializarea, munca în echipă, cercetarea științifică și dezvoltarea abilităților și competențelor mai puțin apreciate în clasă. foarte necesar.
Activitățile din proiectul colaborativ propus de doamnele profesoare Livia Ghiucuța de la Liceul Teoretic ,,Aurel Lazăr" și Daniela Sopota de la Colegiul Național ,,Mihai Eminescu", își propun să sprijine promovarea spiritului civic, toleranței, interculturalității, valorilor culturale ale altor popoare, respectarea drepturilor și libertății de exprimare, conștientizarea și înțelegerea modului în care regimurile totalitare din secolul XX au amprentat evoluția evreilor, țiganilor și a altor grupuri etnice din Oradea, Bihor și România, schimbându-le destinul, viitorul.
În prezența gazdelor, a doamnei director al Colegiului Național ,,Mihai Eminescu", prof. Livia Muntean, a doamnelor profesoare de la Liceul Teoretic ,,Aurel Lazăr", în după-amiaza zilei de marți (7 iunie 2022), în amfiteatrul Bibliotecii Județene ,,Gheorghe Șincai", plin de copii ai celor două instituții, sub moderarea elevului Vlad Munteanu, din clasa a IX-a D la Colegiul Național ,,Mihai Eminescu", au fost prezentate mărturii ale activităților desfășurate de la debutul proiectului până în prezent.
,,Am reușit să conștientizăm că, în spatele unor numere imense, unor clădiri care stau mărturie trecutului, unor poze, unor instituții, sunt suflete, povești cutremurătoare, ultimele zâmbete urmate de lacrimi... sunt oameni, precum spunea și Papa Francisc ,,Oamenii nu sunt numere, ci chipuri și inimi"...
Coordonată de doamna profesor Monica Dumitraș, activitatea de recenzare a cărților despre Holocaust a fost un succes, elevii eminescieni având parte de un regal de literatură: ,,Obsesia" (volum de nuvele), de Ioan Grigorescu, ,,Deborah" (roman), de Cătălin Mihuleac, ,,Auschwitz, ultima stație. Povestea mea din lagăr, 1943-1945", de Eddy de Wind, ,,Jurnalul Annei Frank" sau ,,Jurnal (1938-1945)", de Helga Weissova.
În cadrul întâlnirii de diseminare, eleva Maria Bobotan a prezentat ,,Deborah", scrisă de Cătălin Mihuleac, autor român, originar din Iași și doctor în Filologie la Universitatea ,,Alexandru Ioan Cuza" din Iași. O carte despre contrastul de ură dintre oameni, care deseori are motor de pornire rasial sau religios, ,,Deborah" propune o abrodare a atrocităților, umbrită de ordinul lui Antonescu din 1941 ca întreaga populație din Bucovina de Nord să fie deportată în Transnistria, folosindu-se termenul popular de strămutare.
Elevul Patrik Tecar a realizat o succintă radiografie a activităților desfășurate de eminescieni, de exemplu cea despre  Eva Heyman, copilul pierdut al orașului nostru - ,,De ne-ai mai fi..." - dar ne-ai rămas în suflet cu dorurile și visele neîmplinite... Cu aceste gânduri au început prima activitate, „Omagiu Evei Heyman" februarie 2022, având-o ca invitată pe doamna Emilia Teszler, președinta Asociației Tikvah, discutându-se episoade care au schimbat destine, au schimbat viitorul. Dorind să semnaleze importanța memoriei holocaustului, copiii au realizat fluturași meniți să îi informeze pe colegii lor din alte clase cu privire la importanța ce o reprezintă    memoria holocaustului, materialele fiind distribuite în școală.
Copiii au manifestat un interes deosebit pentru edificiile emblematice ale comunității evreiești din orașul nostru studiind și alcătuind material deosebit de relevante și interesante: Allesia Baiduca și Andra Szabo  -,,Hotelul Park", Andrei Filip - ,,Palatul Ullmann", Sergiu Simuț - ,,Palatul „Vulturul Negru", Andrei Filip - ,,Casa Darvas'', Oana Mărcuțiu, Ioana Paina și Vanessa Lăcătuș - ,,Cimitirele evreiești".
Alexandru Dafin a încheiat seria prezentărilor elevilor eminescieni, în mod convingător și absolute captivant, cu un material despre istoria sinagogilor din urbea de pe Crișul Repede, cu promisiunea de-a le vizita pe toate, până la ora actuală, doar cele funcționale au fost ținta proiectului.
Activitatea principală a proiectului va fi SIMPOZIONUL - ORADEA MULTICULTURALĂ ORADEA / PATRIMONIUL LOCAL NECUNOSCUT AL IDENTITĂȚII NAȚIONALE, care se va desfășura în perioada, 9-10 octombrie 2022. Va fi o activitate prin care elevii și profesorii vor prezenta materiale despre Holocaust, în ansamblu în Europa, cu caracteristici naționale și locale. Lucrările participanților se vor baza pe documente de arhivă, lucrări științifice publicate, alte informații furnizate de instituții abilitate să cunoască adevărul istoric. Este important ca elevii să cunoască trecutul pentru a privi cu responsabilitate, toleranță și multă înțelepciune față de viitor. În același timp, artele vizuale iau în considerare exprimarea liberă a sentimentelor, empatia dar și toleranța față de tot ce s-a întâmplat în secolul extremelor. Scenarii, povești, piese inspirate din realitatea istorică locală, vor promova respectarea drepturilor și libertăților omului, eliminarea războiului ca mijloc de rezolvare a problemelor, evitarea oricărei încercări de limitare a promovării culturii și civilizației unui grup etnic, popor, națiune.
Prof. Daniela Sopota
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: ,,Oradea, oraș multicultural/ Patrimoniul local – bijuteria identității naționale”.

Trimite email
sâmbătă, 4 mai 2024, 01:15:45 Ora de vară a Europei de Est