Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Steluța în căutarea Magiei tale”

Proiectul național de dezvoltare socio-emoțională

,,Steluța în căutarea Magiei tale”

Proiectul național de dezvoltare socio-emoțională ,,Steluța în căutarea Magiei tale" l-am descoperit pe internet. Mărturisesc că mi-a plăcut în primul rând titlul, apoi m-a emoționat foarte mult povestea Steluței, povestea lui Andrei, un copilaș căruia i-a plăcut mult să citească, ,,chiar și atunci când doar urechile mai erau deschise".

Acest proiect face parte din programul ,,Andrei citește", care a apărut în momentul când Andrei s-a transformat într-o steluță. Copiii mei de clasa a treia au fost foarte impresionați când au aflat povestea Steluței, care dorește să exploreze și să învețe despre lume, să descopere magia vieții de pe Pământ. Cel mai mult i-a impresionat când au aflat că Steluța-Andrei va privi prin ferestre la ei, la copiii care citesc.
Și uite așa, încet-încet, alături de Steluță, am început să explorăm lumea magică a emoțiilor, alături de alți peste 6.000 de copii și 300 de cadre didactice.
Proiectul național ,,Steluța în căutarea Magiei tale", inițiat de Asociația ,,Andrei suntem toți" s-a derulat pe parcursul a 13 săptămâni, din 15 septembrie până în 15 decembrie 2021 și a constat în implementarea la clasă a cinci activități pentru elevi, oferite de organizatori. Fiecare activitate a abordat o emoție diferită și lucrul cu aceasta. Am participat la cele două formări pentru cadrele didactice, un webinar online ,,Steluța în căutarea Magiei tale" și o conferință națională, cu tema ,,Poveștile în viața copiilor". Împreună cu părinții elevilor, am participat la un eveniment de educație parentală, cu tema ,,Dezvoltarea emoțională a copiilor prin povești".
Activitățile acestui proiect reprezintă un adevărat sprijin în activitatea creativă, pe care cadrul didactic o desfășoară la clasă, cu scopul de a dezvolta abilitățile socio-emoționale ale copiilor.
Dezvoltarea timpurie a abilităţilor socio-emoţionale contribuie la adaptarea socială și școlară a copiilor, la reușita școlară. O dată conturate trăsăturile de caracter, se pun bazele formării și dezvoltării armonioase a adultului de mâine.
Prima activitate a constat în lecturarea cărții ,,Steluța". Cu multă emoție și curiozitate am descoperit Steluța,care ne-a însoțit în călătoria noastră prin toate activitățile proiectului, în discuțiile noastre despre emoțiile pozitive și negative, despre responsabilitatea și consecințele acestora.
Am participat la toate activitățile proiectului. Împreună am explorat TRISTEȚEA, am descoperit vocea interioară/unicitatea personală, am trăit CURIOZITATEA, ne-am manifestat IUBIREA, RECUNOȘTINȚA, CURAJUL. Toate discuțiile de la clasă și exemplele concrete de situații i-au ajutat pe elevi să se înţeleagă mai bine şi să se dezvolte din punct de vedere emoţional.
La final de proiect, elevii au aflat că pot avea mai multe sentimente/emoții în același timp, au învățat să fie mai receptivi la nevoile lor emoționale, au găsit cuvintele cele mai potrivite care să exprime emoțiile. Totodată, elevii au avut ocazia să se cunoască mai bine între ei și relațiile intercolegiale să se îmbunătățească. Cu toții au conștientizat că e firesc să avem atât emoții pozitive, cât și emoții negative, important să le recunoaștem și să le putem gestiona. Activitățile din proiect au contribuit și la creșterea empatiei.
Prin cuvinte, prin discuții și prin desen elevii mei au împărtășit momente din viața lor, când le-a fost frică, când au dat dovadă de curaj, când și cum și-au manifestat iubirea, despre idealul lor, despre ceea ce ar vrea să spună întregii lumi.
Toate lucrările realizate în cadrul acestui proiect au alcătuit o uriașă și unică expoziție națională, virtuală. Vizitarea acesteia a fost un moment încărcat de emoții, de mare bucurie, satisfacție, când fiecare elev și-a văzut propria lucrare.
https://www.youtube.com/watch?v=k2G5thHwZxE
La final, în cadrul primei ediții a acestui proiect național educațional de dezvoltare socio-emoțională ,,Steluța în căutarea Magiei tale" am participat la Concursul de poveste, poezii și bandă desenată. Unii au scris povești, poezii, au desenat, iar alții au jurizat. Lucrările premiate cu locul I la fiecare secțiune sunt publicate într-o carte electronică, care face parte  dintr-o serie de trei E-book-uri, care s-au lansat în 29 iunie 2022:
,,Steluța alături de mine - povestea continuă. Colecția de poezie"
ISBN: 978-606-95187-6-2
https://4afora.com/product/colectia-de-poezie-copii-ebook/
,,Steluța alături de mine - povestea continuă. Colecția de proză"
ISBN: 978-606-95187-5-5
https://4afora.com/product/colectia-de-proza-scrisa-de-copii/
,,Steluța alături de mine - povestea continuă. Colecția de bandă desenată"
ISBN: 978-606-95187-7-9
https://4afora.com/product/scmt-banda-desenata/
Cele trei lucrări care au obținut locul I și care au apărut în cele trei E-book-ri sunt:
Concursul de poezie, elevul Culda Patrick, cu poezia ,,Eu și Steluța".
Concursul de proză, eleva Crișan Maia, cu lucrarea ,,Steluța alături de mine".
Concursul de bandă desenată, eleva Birta Iulia, cu lucrarea ,,Steluța".
Îi felicit pe toți copiii și le mulțumesc pentru creativitate și deschidere, pentru modul în care au dus mai departe moștenirea pe care ne-a lăsat-o Andrei, și anume, să explorăm lumea magică a emoțiilor.
Mulțumesc părinților pentru susținere, pentru aprecierea activităților desfășurate, și nu în ultimul rând, pentru că au participat cu mare interes la lectoratul național cu părinții organizat în cadrul proiectului!
Prof. Simona Bunta,
Școala Gimnazială ,,Nicolae Bălcescu" din Oradea
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: ,,Steluța în căutarea Magiei tale”.

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 04:49:19 Ora de vară a Europei de Est