Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Tendințe și orientări moderne în pedagogia contemporană din perspectivă non-formală”

Cursul internațional de vară

„Tendințe și orientări moderne în pedagogia contemporană din perspectivă non-formală”

Asociația pentru Educație și Formare „TopFormalis" din Oradea și partenerii săi au organizat în perioada 25-29 iulie 2022, la Școala Gimnazială Josenii Bârgăului, județul Bistrița-Năsăud, Cursul internațional de vară cu tema „Tendințe și orientări moderne în pedagogia contemporană din perspectivă non-formală".

Scopul programului a fost reprezentat de optimizarea nivelului de pregătire a resurselor umane din învățământ prin implicarea profesorilor în activităţi de formare şi dezvoltare profesională continuă prin strategii didactice non-formale. La eveniment au participat peste 40 de cadre didactice, elevi și studenți din județele Bihor, Bistrița-Năsăud și Suceava.
Curriculum-ul evenimentului a inclus următoarele teme:
*Festivitatea de deschidere;
*Vizitarea municipiilor Cluj-Napoca și Bistrița
*Fii responsabil de sănătatea ta! Depistarea precoce a cancerului - interes, preocupare, implicare (dr. Nicolae Călin Sonea, medic-șef, Direcția de Sănătate Publică Bihor);
*Necesitatea antrenamentului fizic pentru prevenirea decondiționării musculo-scheletale (conf. univ. dr. Mariana Lidia Cevei, medic primar Recuperare, Medicină Fizică și Balneologie, Spitalul de Recuperare Băile Felix);
*Genialitatea generațiilor.Viziunea existenței de a fi Cel mai bun! (Prof. Amelia Bănică);
*„Activitatea fizică - mijloc de combatere a sedentarismului și de prevenire a bolilor asociate acestui comportament" (biolog Carmen Dinescu, Direcția de Sănătate Publică Bihor).
*„Valea Bârgăului istorie și tradiție" - director, prof. Sălăgean Ștefan și prof. Drăguș Gabriela, Școala Gimnazială Tiha Bârgăului
*Ghidajul și prezentarea muzeului - șef secție Muzeu Bistrița, cercetător științific dr. George Marinescu
*„Predarea istoriei în contextul schimbărilor globale geopolitice și educaționale" - inspector școlar, prof. Filip-Sorin Florean, I.S.J. BN
*„Spiritul Marii Uniri" - prof. Dănuț Archiudean, Liceul Tehnologic Grigore Moisil Bistrița
*Intervenție online din Republica Moldova: ,,Importanța parteneriatelor educaționale în contextul schimburilor de experiență internaționale" - prof. Vasile Gîtlan, director adjunct - Liceul  Teoretic ,,Principesa Natalia Dadiani", Chișinău / „Strategii de formare a responsabilității și autonomiei la elevii de vârstă școlară mică prin activităţi extrașcolare" - conf. univ. dr. Liliana Posțan, metodist superior al Centrului Republican pentru Copii și Tineret Artico, Republica Moldova „Rolul activităților de voluntariat în creșterea gradului de responsabilizare și a disponibilității de implicare în activități nonformalela copii și adolescenți" - consilier educativ, prof. Simona Viorica Archiudean, C.S.E.I. Nr.1 Bistrița, președinte al Asociația Tineri pentru Comunitate Bistrița, prof. Cristina Maria Hangea
*„Educație prin proiecte educative" - prof. Violeta Gabriela Rogozan, inspector educaţie permanentă, I.S.J. BN
*Excursie tematică ,,Istorie, spiritualitate, artă populară" având ca obiective turistice: Muzeul Memorial Liviu Rebreanu, Muzeul Grăniceresc Năsăudean, Muzeul Memorial George Coșbuc, Colecţia de artă populară Silvia-Floarea Tóth, Mocod, Mănăstirea Izvorul Tămăduirii, Salva
*Sesiune de discuții și concluzii, prof. univ. dr. Valentin Cosmin Blandul, Universitatea din Oradea, D.P.P.P.D.
*Evaluare finală;
*Festivitatea de închidere.
La finalul celor cinci zile de curs, toți participanții și-au declarat satisfacția de a fi participat la activitățile propuse, precum și disponibilitatea de a aplica cele învățate în munca cu elevii lor, principalii beneficiari ai întregului program de formare profesională continuă.
Prof. univ. dr. Valentin Blandul

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 10:31:37 Ora de vară a Europei de Est