Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Pace pe pământul verde!

În Săptămânii Educației Globale,

Pace pe pământul verde!

În cadrul proiectului educativ - inovativ „Pace pe pământul verde!", desfășurat în săptămâna 14-20 noiembrie 2022, cu ocazia „Săptămânii Educației Globale", motivați de motto-ul „Este lumea noastră, să acționăm împreună!", preșcolarii Grădiniței cu Program Prelungit Nr. 52 din Oradea, împreună cu cadrele didactice, personalul auxiliar, și invitații săi au desfășurat activități educative din domeniul cultural, civic și ecologic, punând accent pe obiectivele Dezvoltării Durabile.

Scopul proiectului a fost dezvoltarea armonioasă a copilului și a personalității acestuia printr-un program structurat care a conținut activități pentru cunoașterea, respectarea și promovarea drepturilor copilului; activități pentru priceperea și utilizarea principiilor privind cele trei concepte: reducere, refolosire, reciclare în vederea adoptării unui comportament grijuliu față de planetă și activități pentru cultivarea unor atitudini bazate pe toleranță, respect față de sine și de alții prin dialog constructiv.
Partenerii implicați în implementarea acestui proiect au fost: Asociația Viitor Plus, în calitate de organizație independentă, care a pus la dispoziție în format electronic materialul despre reducere și reutilizare cu scopul de a transpune în practică conceptul de dezvoltare durabilă și Asociația Națională Cultul Eroilor „Regina Maria" - Filiala Bihor, reprezentată de col. r. ing. Dan Nicolae Poinar care prin activitățile desfășurate cu micii preșcolari a sădit sentimente patriotice, de recunoștință și cinstire a eroilor căzuți în luptă și a contribuit la conștientizarea importanței păcii pe acest pământ.
 O altă componentă a proiectului a fost abordarea unui subiect complex cu privire la drepturile și responsabilitățile copilului, conținutul materialului prezentat fiind simplificat și adaptat prin exemple și imagini sugestive pentru ca fiecare copil să înțeleagă valoarea drepturilor care le asigură protecția în acord cu Convenția Națiunilor Unite.
În contextul educației globale, participarea cadrelor didactice la Cercul pedagogic a permis dezvoltarea abilităților acestora pentru crearea unui mediu educațional care să motiveze copilul în procesul de cunoaștere a lumii ce-i înconjoară, precum și familiarizarea cu metode noi de stimulare a cercetării și gândirii critice a copilului;
Am apelat și în cadrul acestui proiect la parteneriatul grădiniță - familie lansând copiilor provocarea de a alege și a practica acasă împreună cu părinții lor, cel puțin una dintre măsurile învățate care salvează planeta prin reducerea consumului, refolosirea produselor și reciclarea acestora.
Date fiind reacțiile pozitive cu privire la activitățile din cadrul proiectului, venite de la copii, părinți și comunitate, considerăm că acest proiect aduce un plus de valoare educației ecologice, culturale și civice, astfel că intenționăm să-i asigurăm continuitatea și în anii următori.
Cadrele didactice implicate în desfășurarea acestui proiect sunt: director prof. Sala Ioana, Aurelia Liana Ardelean, Raluca Ardelean, Costea Anca, Dimény  Iuliana - Éva, Druța Valeria - Ioana, Hus Ramona, Juhász Katalin, Laza Georgiana, Matei Ioana, Micu Camelia, Nan Maria, Nicoraș Geanina, Pașcalău Liliana, Petre Liana, Petruț Lavinia, Popa Claudia, Săcădat Adriana, Săcădat Alina, Șora Marta, Szilagyi Monika.
Prof. Aurelia Liana Ardelean
Vedeţi mai multe poze în Galeria foto: Pace pe pământul verde!

Trimite email
duminică, 5 mai 2024, 12:46:22 Ora de vară a Europei de Est