Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Soluții pentru a avea resursa proprie de energie electrică și derularea de proiecte pentru dezvoltarea instituțională

Criza economică și creșterea continuă a prețurilor și costurilor au determinat conducerea Universității din Oradea să găsească

Soluții pentru a avea resursa proprie de energie electrică și derularea de proiecte pentru dezvoltarea instituțională

În conferința de presă de joi (22 decembrie 2022), rectorul Universității din Oradea, domnul prof. univ. dr. habil. Constantin Bungău și-a propus să puncteze realizările importante ale instituției pe care o conduce, pe 2022, după reluarea activității, din luna martie, la final de pandemie; iar cu participarea prorectorilor și a coordonatorilor de proiecte, să ne prezinte proiectele importante implementate și derulate la nivelul instituției, mai cu seamă, cele șase proiecte pentru dezvoltarea instituțională, dar și propuneri pentru 2023.

Dacă pandemia a forțat mâna instituțiilor în asigurarea infrastructurii digitale, războiul din Ucraina și criza economică pe care a declanșat-o au determinat instabilitate prin creșterea prețurilor și a costurilor. De aici, preocupări sporite la nivelul conducerii Universității pentru a asigura nivelul trei de resurse de energie, pe lângă cele geotermale ,,pentru a avea resursa proprie de energie electrică. Deja am montat 60 de kilowați panouri fotovoltaice; urmează ca până în luna februarie să mai montăm încă cel puțin 250 de kilowați panouri fotovoltaice pe clădirile eligibile din campusul universitar și în 2023 și pe alte clădiri pe care le are universitatea în oraș (pe Magheru și Delavrancea); clădirea de la Medicină nu este un obiectiv eligibil fiind o clădire de patrimoniu; probabil va intra într-o reabilitare majoră; acolo nu vom face această investiție, a precizat domnul rector Constantin Bungău.
Despre învățământul dual la nivel academic, se vorbește, dar se așteaptă metodologiile clare de aplicare
,,Ne pliem pe noua legislație care prevede învățământ dual implementat la nivel de studii universitare. Avem un parteneriat foarte bun cu Primăria Oradea și Consiliul Județean, dar și cu liceele cu profil tehnologic, cu companiile care se vor alătura acestui campus pentru învățământ dual...
Ne pliem pe noile reglementări, pentru că este o reglementare nouă, dar care nu are încă metodologii clare de aplicare. Lucrurile acestea trebuie rezolvate la nivel de metodologii specifice, cum ar fi ARACIS-ul și după aceea le putem implementa în cadrul universității noastre", ne-a explicat domnul rector.
Pe partea de internaționalizare, trebuie să dezvoltăm foarte mult și agresiv această componentă
... ,, pentru că avem nevoie de un statut recunoscut ca universitate puternică, europeană, pentru a atrage cât mai mulți studenți din afara țării. De aceea trebuie să avem programe puternice în limba engleză, la licență, la master, la doctorat toate sunt eligibile".
Universitatea din Oradea a reușit să aplice și să câștige un proiect mare EU GREEN care se va derula de la 1 ianuarie 2023, timp de patru ani, în cadrul unei alianțe de universități europene din care face parte și Universitatea din Oradea, dar nu aceasta înseamnă internaționalizare, după cum avea să sublinieze domnul rector, ,, pentru că aplicăm continuu pentru cele două componente majore cu finanțare pentru Erasmus (...), mobilități în interiorul Europei și mobilități în afara Europei. În acest sens, am atras cea mai mare sumă la nivel național, un milion de euro din cele opt pe care România le-a pus la dispoziție pe această axă"!
În continuare, coordonatorii celor șase proiecte pentru dezvoltarea instituțională au prezentat denumirea proiectului, bugetul pe care l-au avut la dispoziție și rezultatele proiectului...
La finalul conferinței, domnul rector Constantin Bungău ne-a oferit o surpriză muzicală video, un colind interpretat de studenții Departamentului de Muzică de la Facultatea de Arte, dirijați de doamna lector univ. dr. Carmen Rus, colind pe care și noi vi-l oferim în dar, tot video, pe pagina de EDUCAȚIE Facebook OviDan.
Ovidiu Dan

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 11:43:10 Ora de vară a Europei de Est