Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Șapte proiecte de dezvoltare instituțională la Universitatea din Oradea

De la societatea antreprenorială studențească... la bursierii Erasmus

Șapte proiecte de dezvoltare instituțională la Universitatea din Oradea

Așa după cum am scris, în conferința de presă de joi (22 decembrie 2022), rectorul Universității din Oradea, domnul prof. univ. dr. habil. Constantin Bungău și-a propus să puncteze realizările importante ale instituției pe care o conduce, pe 2022, după reluarea activității, din luna martie, la final de pandemie; iar cu participarea prorectorilor și a coordonatorilor de proiecte, să ne prezinte proiectele importante implementate și derulate la nivelul instituției, mai cu seamă, proiectele pentru dezvoltarea instituțională.

Doamna conf. univ. dr. Pop Delia a coordonat proiectul de dezvoltare instituțională axat pe societatea antreprenorială studențească, cu un buget de 138.000 de lei. A fost construită o bază de date pentru o activitate mai bună de mentorat și sponsorizări, s-au desfășurat workshopuri orientate pe antreprenoriat, precum și un atelier de antreprenoriat, s-au făcut vizite la firme de antreprenoriat, a fost demarat un concurs de idei și planuri de afaceri, precum și un forum studențesc pentru studenții antreprenori.
Cu un buget aproape dublu, de circa 300.000 de lei, doamna conf. univ. dr. Bandici Livia a coordonat proiectul Dezvoltarea capacității de cercetare și inovare multidisciplinară, utilizând tehnologii emergente.
Decanul Facultății de Litere, doamna Veronica Buciuman, a ajuns director de proiect pe axa 5, pentru Integrarea practicilor de transparență și echitate în strategiile de calitate educațională la nivelul Universității din Oradea; s-a urmărit astfel îmbunătățirea calității activităților didactice, inclusiv a respectării deontologiei și eticii academice. În acest sens, au fost organizate seminarii și workshopuri de instruire și informare; dintre obiectivele mari au fost amintite: monitorizarea riscului de abandon al studiilor și elaborarea unui ghid de comunicare profesională, incluzivă și interculturală.
Pe domeniul 3 de protecție a mediului s-a derulat un proiect ce privește grădinile botanice universitare și stațiunile didactice, similare bazelor didactice, după cum ne-a precizat doamna manager Aurelia Ioana Cheregi; cu un buget de 310.919 lei, a fost implementat un proiect pentru Asigurarea sustenabilității și dezvoltării activității în cadrul stațiunii de cercetare pomicolă; astfel au fost modernizate trei săli, precum și baza de practică de la Gurahonț în cadrul Parcului dendrologic Gurahonț.
Doamna decan Karla Barth a coordonat un proiect de corelare a ofertei educaționale cu cererea pieței muncii, consiliere și orientare în carieră, fiind urmărite obiective precum: inserția studenților pe piața muncii, îmbunătățirea modului în care se corelează datele referitoare la absolvenți cu îmbunătățirea planurilor de învățământ; îmbunătățirea relației cu mediul public și privat; Pentru realizarea acestor obiective a fost organizat un târg de mentorat și trei workshopuri pe teme de voluntariat, de asemenea, s-a reușit renovarea a două săli pentru activități extracurriculare și nonformale. Directorul Departamentului de Psihologie, Marius Drugaș, a coordonat un proiect de acces la educație prin îmbunătățirea serviciilor de consiliere educațională. În activitatea de consiliere educațională au fost cuprinși 450 de elevi din județul Bihor, din licee, atât din mediul rural, cât și din Ștei; iar cu studenții s-au desfășurat două tipuri de activități, pentru identificarea cazurilor cu risc de abandon universitar, inclusiv pentru studenții netradiționali (care au familie, copii și lucrează). În cadrul proiectului au fost renovate atât sălile de seminarii, cât și holurile, iar în 25-26 noiembrie, a fost organizată cea de-a VIII-a ediție a Conferinței naționale a psihologilor școlari.
Despre proiectul finanțat cu 200.000 de lei pe axa 2 pentru Dezvoltarea capacității de cercetare, inovare și a vizibilității internaționale a Universității din Oradea ne-a vorbit Sorin Buhaș. Proiectul s-a adresat cu precădere cadrelor didactice și studenților implicați în mobilitățile internaționale Erasmus. Două obiective mari și late au fost urmărite în acest sens: crearea unor echipe mixte de profesori pentru realizarea obiectivelor de cercetare avansată și internaționalizarea instituției, prin participare la târguri internaționale pentru atragerea de studenți străini la programele de studii ale Universității din Oradea; realizarea unui curs de limbă engleză și a unor evenimente dedicate bursierilor Erasmus, care studiază la Universitatea din Oradea.
Ovidiu Dan

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 11:46:09 Ora de vară a Europei de Est