Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„In memoriam Barbu Ștefănescu”

Sesiunea internațională de comunicări științifice a Facultății de Istorie..., și a Muzeului Țării Crișurilor Oradea...

„In memoriam Barbu Ștefănescu”

Facultatea de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării din cadrul Universității din Oradea, Muzeul Țării Crișurilor Oradea - Complex Muzeal, împreună Școala Doctorală de Istorie a Universității din Oradea, Centrul de Studii Interdisciplinare Oradea - Chișinău a Academiei Române, Consiliul Județean Bihor și Primăria Municipiului Oradea, organizează Sesiunea internațională de comunicări științifice „In memoriam Barbu Ștefănescu".

Evenimentul academic se va desfășura în perioada 16 - 17 februarie 2023, comemorând împlinirea a 10 ani de la trecerea în eternitate a prof. univ. dr. Barbu Ștefănescu, șef al Secției Etnografie, director al Muzeului Țării Crișurilor, cadru didactic al Facultății de Istorie, conducător al școlii doctorale de Istorie și prorector al Universității din Oradea.
            Deschiderea oficială a Sesiunii internaționale de comunicări științifice va avea loc joi, 16 februarie 2023, ora 10.00, în Sala de conferințe a instituției muzeale, din Strada Armatei Române, nr. 1/A, în prezența prof. univ. dr. Constantin Bungău, rector al Universității din Oradea, prof. univ. dr. Igor Șarov, rector al Universității de Stat din Moldova, Chișinău, prof. univ. dr. Ioan Bolovan, Universitatea „Babeș-Bolyai", Cluj-Napoca/ director al Institutului de Istorie „George Barițiu" al Academiei Române, Cluj-Napoca, prof. univ. dr. Ovidiu Ghitta, decan al Facultății de Istorie și Filosofie, Universitatea „Babeș-Bolyai", Cluj-Napoca, prof. univ. dr. Florica Ștefănescu, Universitatea din Oradea, prof. univ. dr. Toader Nicoară, Universitatea „Babeș-Bolyai", Cluj-Napoca, prof. univ. dr. Alexandru-Florin Platon, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza" din Iași, prof. univ. dr. Laurențiu Vlad, Universitatea din București, prof. univ. dr. Cornel Sigmirean, director al Institutului de Cercetări Socio- Umane „Gheorghe Șincai" din Târgu Mureș, prof. univ. dr. habil. Sorin Șipoș, director al Școlii Doctorale de Istorie, Universitatea din Oradea, prof. univ. dr. Gabriel Moisa, manager al Muzeului Țării Crișurilor din Oradea - Complex Muzeal/decan al Facultății de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării, Universitatea din Oradea.
            Sesiunea internațională de comunicări științifice a Muzeului Țării Crișurilor Oradea - Complex Muzeal și a Facultății de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării din cadrul Universității din Oradea se dorește a fi un eveniment de marcă al lumii academice și un reper de calitate al instituției muzeale, care să genereze plusvaloare comunității academice bihorene, precizează organizatorii.
Comitetul științific condus de prof. univ. dr. Gabriel Moisa, Universitatea din Oradea/Muzeul Țării Crișurilor Oradea - Complex Muzeal și prof. univ. dr. habil. Sorin Șipoș, Universitatea din Oradea, în calitate de președinți. Din Comitetul științific mai fac parte nume importante ale mediului academic național și internațional, dintre care îi amintim pe acad. Ioan-Aurel Pop, președintele Academiei Române, prof. univ. dr. Igor Șarov, Universitatea de Stat din Moldova, Chișinău, prof. univ. dr. Ioan Bolovan, Institutul de Istorie „George Barițiu", Cluj-Napoca, prof. univ. dr. Florica Ștefănescu, Universitatea din Oradea, prof. univ. dr. Ovidiu Ghitta, Universitatea „Babeș-Bolyai", Cluj-Napoca, prof. univ. dr. Ion Eremia, Universitatea de Stat din Moldova, Chișinău, și mulți alți specialiști consacrați pe teme și domenii variate.
            Evenimentul academic nu ar fi fost posibil fără implicarea comitetului de organizare, compus din: dr. Florina Ciure, Muzeul Țării Crișurilor Oradea - Complex Muzeal, dr. Ioan Goman, Muzeul Țării Crișurilor Oradea - Complex Muzeal,  dr. Radu Romînașu, Universitatea din Oradea, dr. Edith Bodo, Universitatea din Oradea, dr. Laura Ardelean, Universitatea din Oradea, dr. Ioan Ciorba, Muzeul Țării Crișurilor Oradea - Complex Muzeal, dr. Petru Ardelean, Muzeul Țării Crișurilor Oradea - Complex Muzeal și dr. Cristian Apati, Serviciul Județean Bihor al Arhivelor Naționale.
Lucrările Sesiunii internaționale de comunicări științifice vor avea loc la sediul Muzeului Țării Crișurilor Oradea - Complex Muzeal și înseamnă nu mai puțin de 65 de comunicări științifice, a peste 50 de specialiști în domeniul lor de competență, organizate în secțiuni: „Istorie - Geografie - Etnografie", „Muzeografie - Etnografie - Mentalități", „Istorie" și „Arheologie - Istorie - Artă". (B.C.)

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 16:11:27 Ora de vară a Europei de Est