Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Mentalitate deschisă versus mentalitate închisă în educație

Programul de formare

Mentalitate deschisă versus mentalitate închisă în educație

,,Care este profesorul tău preferat? Ce anume l-a făcut să rămână întipărit în mintea și sufletul tău peste ani?" Iată două dintre întrebările la care au fost invitați să răspundă, de această dată, chiar profesorii participanți la cursul susținut de SuperTeach România, la Colegiul Național „Octavian Goga" din Marghita, în perioada 17 - 19 februarie 2023.

În ciuda faptului că a fost vacanță și final de săptămână, peste 20 de cadre didactice din Marghita și împrejurimi, din Oradea, Arad și Târgu Mureș și-au dat întâlnire cu provocările personale și profesionale, în speranța de a găsi soluții. Workshop-ul a fost facilitat de Ana Gorcea și Florina Grecu, formatori SuperTeach, acreditați de Institutul Arbinger.
Programul de formare Mentalitatea Deschisă în Educație (MDE) este un program al Institutului Arbinger, lider mondial în schimbarea mentalităților, și care, în premieră mondială, este implementat la nivelul unui sistem educațional național. În România, este susținut de Institutul Dezvoltării Personale (IDP).
Răspunsurile participanților la întrebările de mai sus au avut un element comun. Profesorii care au rămas întipăriți în sufletul nostru au fost cei care ne-au intuit potențialul și ne-au învestit cu încrederea lor. Cum ar arăta societatea dacă fiecare omuleț ar avea parte de astfel de profesori, care să-l ajute să-și descopere darul cu care a venit pe această lume, să și-l dezvolte, pentru ca mai apoi să-l dea ofrandă semenilor... Aceasta este dificila și nobila noastră misiune.
Descoperirea și dezvoltarea măreției, a talentului și potențialului în fiecare copil este însă misiune imposibilă, atât timp cât suntem prizonierii cutiilor mentalității închise. În momentul în care acționăm dintr-o mentalitate închisă, cel mai mult timp îl alocăm corectării greșelilor elevilor noștri. La polul opus, un profesor cu mentalitate deschisă va acorda corectării cel mai puțin timp, în favoarea construirii relațiilor, a ascultării, înțelegerii și comunicării cu elevii. Pentru a ne îndeplini cu adevărat rolul de dascăli, e nevoie de introspecție, de reflecție, de conștientizare și de cultivarea unei mentalități deschise, deoarece mentalitatea este cea care determină comportamentul. În acest fel, atenția noastră se va deplasa dinspre noi înspre elevii noștri spre a-i vedea cu adevărat, spre a le descoperi și înțelege nevoile și provocările și în funcție de acestea să le ajustăm pe ale noastre astfel încât să le putem fi de un real folos. E dificil? Și da și nu. Putem începe cu o întrebare retorică: ,,Cum aș face dacă aș acționa din dragoste față de elevii mei?", deoarece, să nu uităm că învățarea nu are loc între gura cuiva și urechea altcuiva, ci între inimi și minți.
Profesorii sunt motorul care dă viață sistemului având puterea de a transforma mediul educațional. E nevoie de profesori cu mentalitate deschisă, motivați și pasionați de ceea ce fac. Schimbarea mentalităților este însă un proces anevoios și de durată. În virtutea acestui adevăr recunoscut, finalizarea programului se va realiza doar după opt săptămâni valoroase de follow-up, perioadă în care vor avea loc întâlniri săptămânale, on-line, care vor viza aprofundarea principiilor și exersarea instrumentelor prezentate în cadrul workshop-ului.
Colegiul Național ,,Octavian Goga" Marghita a devenit, prin aceste activități, un spațiu educațional aparte, un factor de coagulare a energiilor cu scopul de a aduce o schimbare, de a face o diferență în educația generațiilor prezente și viitoare.
Director, prof. Ioan Bogdan Pop
prof. Loredana Braia
Vedeți mai multe în Galeria foto: Mentalitate deschisă versus mentalitate închisă în educație.

Trimite email
sâmbătă, 4 mai 2024, 09:44:52 Ora de vară a Europei de Est