Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Împreună pentru un viitor mai bun”

Vineri, la Școala Gimnazială ,,Nestor Porumb” din Tulca, a fost lansat proiectul

,,Împreună pentru un viitor mai bun”

Vineri (10.03.2023), a fost un moment de sărbătoare pentru Școala Gimnazială ,,Nestor Porumb" din Tulca, deoarece a fost lansat proiectul: ,,Împreună pentru un viitor mai bun", cod proiect: F-PNRAS-1-2022-0732, Schema de granturi: Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar.

      La eveniment, am avut deosebita onoare de a-i avea în mijlocul nostru pe domnul inspector școlar general adjunct Nicolae Avram, pe domnul primar Avrămuț Daniel, domnul viceprimar Lăzău Alex, membri a Consiliului Local Tulca, membri a Consiliului de Administrație al școlii, părinți și cadre didactice, ne spune doamna profesor Huple-Moldovan Denisa, directorul școlii.
       Valoarea totală a proiectului este de 823,626.37 lei.
Activitățile propuse în proiect: în anul I de proiect: Cursuri remediale, Club de pictură, Clubul de dezvoltare personală prin lectură, Club de film, excursii tematice, Club antibullying.
          Lansarea acestui proiect, precum și sprijinul de care ne bucurăm din partea Primăriei Tulca, Consiliului Local Tulca, al părinților elevilor, al comunității tulcane, vor duce la dezvoltarea școlii, la reușită elevilor noștri.
Reușim, împreună!
 
 ***
 
PNRR: ,,Fonduri pentru România modernă și reformată"
Școala Gimnazială ,,Nestor Porumb" Tulca lansează proiectul „Împreună pentru un viitor mai bun", Cod proiect: F-PNRAS-1-2022-0732,  finanțat prin S.G. - PNRAS, în cadrul Componentei C15 - Educație a Planului Național de Redresare şi Reziliență (PNRR)
Proiectul este finanțat prin Inspectoratul Școlar Județean Bihor de către Ministerul Educației, în calitate de coordonator de reforme și investiții, în cadrul Componentei 15- Educație a Planului Național de Redresare și Reziliență al României ( PNRR), R3. Reforma sistemului de învățământ obligatoriu pentru prevenirea și reducerea părăsirii timpurii a școlii- 14. Sprijinirea unităților de învățământ cu risc ridicat de abandon școlar.
Proiectul are ca scop  prevenirea riscului de abandon școlar și integrarea în sistemul educational a copiilor aparținând grupurilor vulnerabile, prin participarea la programe remediale, activități școlare și extrașcolare formale și non-formale, care să le permită dobândirea de cunoștinte de bază relevante pentru devoltarea personală, creșterea motivației învățării, crearea unui climat pozitiv și incluziv în școală.
O componentă importantă a proiectului o reprezintă dotarea sălilor claselor gimnaziale cu display-uri interactive, laptopuri, scanere portabile și imprimante multifuncționale. În paralel, vor fi desfășurate cursuri de formare a cadrelor didactice, cu elevii se vor desfășura cursuri remediale, Club de pictură, Clubul de dezvoltare personală prin lectură, Club de film, Club antibullying, excursii tematice.
Obiectivele proiectului
1. Identificarea elevilor cu potențial risc de abandon școlar, introducerea datelor în SIIIR, asigurarea suportului necesar pentru continuarea studiilor pentru un număr de 56 elevi cu risc de abandon, prin elaborarea planurilor educaționale de intervenție;
 2. Organizarea de activități de prevenire: ,,Aceste mâini nu vor lovi niciodată", pentru reducerea absenteismului la clasă prin utilizarea unor tehnici de învățare activă și incluzivă, stimularea lucrului în echipă, creșterea motivației învățării, crearea unui climat pozitiv și incluziv în școală, cu scopul de a scădea rata de abandon școlar în învățământ gimnazial cu 1%  pe an de proiect.
 3. Organizarea de activități remediale în toți cei trei ani ai proiectului (2022 - 2025) pentru elevii din grupul țintă, în vederea creșterii ratei de absolvire a clasei a VIII-a  cu 2% pe an de proiect și scăderea procentului elevilor care au obținut note sub 6 la Evaluarea Națională cu 5% pe an de proiect;
  4. Stimularea motivaţiei învăţării, dezvoltarea stimei de sine, integrarea elevilor cu risc de abandon, prin atragerea acestora în activităţi școlare și extraşcolare: ,,Visele nu zboară dacă nu le dai aripi!" (club de pictură, clubul sportivilor, club de lectură, club de film, excursii),  în vederea combaterii și prevenirii abandonului școlar și absenteismului, cu 2%  pe an de proiect;
  5. Formarea cadrelor didactice din unitatea de învățământ în vederea îmbunătățirii practicilor de predare remedială cu ajutorul tehnologiei, la sfârșitul programului 100% cadre didactice vor utiliza la clasă mijloace digitale;
  6. Creşterea frecvenţei şi menţinerea într-un sistem de educaţie de calitate a grupului țintă expus riscului de abandon şcolar, prin digitalizarea procesului educațional și amenajarea unui spațiu de lectură, în vederea scăderii ratei de abandon școlar în învățământ gimnazial cu 1%  pe an de proiect (de la 7% în 2021 la 4% în 2025).
Valoarea nerambursabilă a contractului de finanțare este de 823,626.37 lei., așa cum a fost aprobată prin Ordinul ministrului Educației nr. 3580/ 15.04.2022.
Perioada de implementare a proiectului este de 36 de luni, incluzând 3 (trei) ani școlari, respectiv între data 27.09.2022, data semnării contractului de finanțare, și data 27.09.2025.
Codul proiectului: F-PNRAS-1-2022-0732
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: ,,Împreună pentru un viitor mai bun”.

Trimite email
luni, 29 aprilie 2024, 03:36:55 Ora de vară a Europei de Est