Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Aveți răbdare și nu vă dați bătuți”, ne spune Adelina Demian

Adelina, absolventă a Universităţii din Oradea, este acum funcţionar european

„Aveți răbdare și nu vă dați bătuți”, ne spune Adelina Demian

Absolventă de Relații Internaționale și Studii Europene la Universitatea din Oradea, Adelina Demian a ajuns, după 10 ani, funcționar al Comisiei Europene. Fosta studentă s-a întors în sălile de curs, de această dată ca să stea ea în fața celor din bănci și pentru a le împărtăși din experiența sa profesională.

Azi, specialist în resurse umane (HR), Adelina Demian povestește că și-a început cariera cu un stagiu la Parlamentul European. Stagiul a venit după ce a trimis zeci de aplicații, fiindcă, așa cum spune ea însăși, a știut că vrea să plece din țară. În context, oaspetele Universității din Oradea le-a vorbit studenților de la Departamentul de Relații Internaționale și Studii Europene despre alegerile pe care trebuie să le facă un tânăr care dorește să îmbrățișeze o carieră europeană: dar ce facem cu job-ul de acasă sau cu prietenul, până unde îmi găsesc cazare ori cum mă descurc cu salariu de stagiar? „Fiți liniștiți, nu sunteți singurii! Sunt o mie de stagiari pe aceeași plajă de stagii și toți au aceleași probleme", afirmă Adelina. Tânăra spune că, în „capitalele europene" există adevărate comunități de stagiari, care trec mai departe, de la o generație la alta, experiențe, chirii, cunoștințe...
La rândul ei, absolventa Universității din Oradea a trecut, practic, vreme de 10 ani, dintr-o slujbă într-alta, clădindu-și cu pasiune și hotărâre o carieră în resurse umane. După un prim stagiu la Luxemburg, Adelina Demian a lucrat pentru EUROPOL, în Olanda. Apoi s-a întors în micul ducat, ca să lucreze la Banca Europeană de Investiții. „Din orice experiență profesională pe care o veți avea puteți obține contacte și informații care vă pot fi utile mai târziu", a spus funcționarul european. Fiindcă i se părea o țară de vis, Adelina Demian a plecat în Malta, unde l-a luat cu ea și pe cel care azi îi este soț. „Aici am învățat, absolut de la zero, ce înseamnă să faci munca de resurse umane într-o instituție europeană", a spus tânăra, adăugând că cele mai importante sunt „lucrurile pe care poți să le pui în practică".
Adelina Demian poate fi oricând și pentru oricine un model de mobilitate, disponibilitate, curaj, entuziasm și dorință de a învăța. „Visați cât mai mult! Să vi se împlinească toate visele!", a spus fosta studentă a Universității din Oradea, care i-a și avertizat pe mai tinerii săi colegi că vor trimite sute de aplicații și CV-uri, însă nu trebuie să-și abandoneze niciodată speranțele. După patru ani în Malta, Adelina Demian și-a urmat soțul în Marea Britanie. Deși lucra într-o companie privată, unde, spune ea, a fost și promovată, în regat nu se simțea acasă. „Am înțeles că îmi lipsea mediul internațional". S-au întors în Luxemburg, când soțul ei a obținut o slujbă la NATO. Cu această ocazie, orădeanca a realizat cât de mult îi plăcea „orașul care are în mijlocul său o pădure". Adelina Demian a dat concurs pentru un post de funcționar european și a reușit. „Vă sfătuiesc să trimiteți cât mai multe aplicații. Poate veți greși o dată, poate veți greși de două ori... dar, de fiecare dată va fi din ce în ce mai bine. Dacă sunteți hotărâți și perseverenți, veți reuși să faceți ceea ce vă doriți", a spus cea care azi lucrează în domeniul recrutării de personal, la Comisia Europeană.
Specialistul în HR le-a vorbit studenților despre ce trebuie și ce nu trebuie să conțină un CV, despre ceea ce e cu adevărat important într-o scrisoare de intenție și despre faptul că este esențial să cunoască mai multe limbi străine. „Astăzi, ca să avansezi în funcție, ca funcționar european ți se cere o a treia limbă străină", a precizat Adelina Demian.
Orădeanca este convinsă că primul job, neplătit, al unui tânăr care vrea să facă o carieră într-o instituție europeană este „să depună aplicații". „Aveți răbdare. Nu vă dați bătuți. Țineți minte, nu vine nimeni să vă bată la ușă. Se poate! Veți vedea că, la un moment dat, veți râde de anumite chestii care la început vi se păreau imposibile. Nu poți aștepta, dacă n-ai făcut nimic, să primești ceva", a concluzionat Adelina Demian.
Lect. univ. dr. Cristina Dogot, cea care a pus la care această întâlnire, spune că lucrează la o listă a absolvenților care au reușit în carieră, pe care vrea să-i aducă în fața studenților de azi. „Este foarte important ca studenții să știe ce opțiuni profesionale au când termină Relațiile Internaționale și, mai ales, să știe cum pot urma o astfel de carieră europeană". (B.C.)

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 16:15:20 Ora de vară a Europei de Est