Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Doamna educației incluzive din România

Vineri, 28 aprilie,

„Doamna educației incluzive din România

Sala Consiliului de Administrație al Universității din Oradea a găzduit, vineri, 28 aprilie 2023, ceremonia festivă de acordare a titlului Doctor Honoris Causa doamnei prof. univ. dr. emerit Ecaterina Vrăsmaș. Considerată „doamna educației incluzive din România", prof. univ. dr. emerit Ecaterina Vrăsmaș este președinte al Rețelei Naționale de Integrare a Copiilor cu Cerințe Educative Speciale.

„Doamna profesor universitar doctor emerit Ecaterina Vrăsmaș s-a distins prin anvergura științifică dar și prin modul minuțios de abordare a aspectelor de ordin didactic și managerial, pe care abordându-le în mod sinergic a realizat un transfer de cunoaștere de o calitate superioară în domeniul educației, către numeroase generații de studenți, viitoare cadre didactice, cultivând în rândul acestora o stare de armonie, dorința de perfecționare și învățare continuă. Doamna profesor este un model de integritate profesională, identitate și noblețe spirituală, un promotor al instruirii și afirmării tinerilor, atât în cadrul activităților didactice, cât și în cadrul celor de cercetare științifică, un adept al inovației, calități ce constituie puternice motivații spre desăvârșire, trezind totodată atenția contemporanilor, dar și recunoașterea acestora", a spus, în „Laudatio, decanul Facultății de Științe Socio Umane, conf. univ. dr. Karla Barth.
Profesor emerit al Universității din București, Ecaterina Vrăsmaș este autoarea a 52 de cursuri și cărți de specialitate și a peste 100 de articole, publicate în reviste din țară și din străinătate. Prof. univ. dr. emerit Ecaterina Vrăsmaș a lucrat, în calitate de coordonator științific, pentru mai multe proiecte UNESCO, la proiectul național de cercetare acțiune PETAS - care a stat la baza reformării învățământului preșcolar, a fost consultant UNICEF, expert al International Labor Office etc. Cea care a primit, din partea Universității din Oradea, titlul de Doctor Honoris Causa este președintele Comisiei pentru Educație Timpurie din Ministerul Educației Naționale și, după cum spunea conf. univ. dr. Karla Barth se află „în strânsă legătură cu universitatea noastră".
Prof. univ. dr. emerit Ecaterina Vrăsmaș s-a declarat „copleșită și onorată" de primirea ei în rândurile corpului academic al Universității din Oradea. „În educație avem nevoie, în acest moment, de multă sinceritate, de mult adevăr", a spus universitara bucureșteană. Referindu-se la propria-i carieră, ea a mărturisit că și-a împlinit viața „cu dragoste, pasiune și energie", punând toate acestea în slujba educației, domeniul „care pentru mine înseamnă enorm". „Sunt mândră că, atât de departe, la Oradea, am niște colaboratori atât de minunați", a mai afirmat prof. univ. dr. emerit Ecaterina Vrăsmaș. „Să readucem latura umană în educație. Fără suflet nimic nu se poate face! Să avem încredere, unii într-alții, pentru că încrederea este prima dintre atitudinile care ne poate ajuta în educație. Și, cel mai important lucru de reținut; drumul nu s-a încheiat! Suntem încă la început de drum în tot ceea ce înseamnă: educație incluzivă, echitate, egalitate de șanse", a îndemnat, la finalul discursului său, prof. univ. dr. emerit Ecaterina Vrăsmaș.
Prezenți și ei la momentul festiv, împreună cu decani, cadre didactice și studenți ai Universității din Oradea, precum și cu numeroși dascăli orădeni, prorectorul prof. univ. dr. Sanda Filip, alături de conf. univ. dr. Constantin Țarcă - cancelarul general al Senatului Universității, și-au exprimat „bucuria ca, la momentul aniversar, când universitatea noastră împlinește 60 de ani de existență, să primim în rândurile noastre personalități reper ale cercetării românești".
În preziua evenimentului, Facultatea de Științe Socio Umane, Departamentul de Științele Educației, al Universității din Oradea, în colaborare cu Asociația RENINCO și Asociația CES, a organizat Conferința națională Educația incluzivă și multimedia. (B.C.)

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 11:42:32 Ora de vară a Europei de Est