Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Vizită de studiu la Arany János Gimnázium din localitatea Nyiregyháya, Ungaria

De la Colegiul Naţional „Iosif Vulcan

Vizită de studiu la Arany János Gimnázium din localitatea Nyiregyháya, Ungaria

„Educația este cel mai frumos dar pe care-l poate dobândi omul", spunea Platon și această afirmație își dovedește și astăzi valabilitatea, definind omul ca produs al educației.

        Un aport substanțial la formarea personalității elevului în spirit practic, aplicativ îl aduc activitățile extracurriculare, care vizează faptul că fiecare copil are caracteristici, interese, abilități și cerințe de formare unice. În acest context, fiecare elev își poate valoriza disponibilitățile, își poate satisface nevoile de cunoaștere. Elementele însușite prin activități din acest domeniu favorizează comunicarea, promovează pluralismul valoric specific unei societăți democratice, elimină discriminările de orice natură, permite asumarea de responsabilități necesare unei viitoare inserții sociale bazate pe progres.
        Activitatea din cadrul proiectului ,,The Green Week", s-a desfășurat în data de 28.04.2023,  promovând  relaţiile de cooperare între profesorii Colegiului Național „Iosif Vulcan" din Oradea și profesorii de la „Arany János" Gimnázium, din Nyiregyháza, Ungaria. Perceput ca un instrument de dialog, schimbul de experiență a încurajat mobilitatea și parteneriatul transnațional, motivându-i pe participanți să-și dezvolte competențele profesionale, în contextul actual al noilor provocări pedagogice.
       Scopul acestui proiect a fost implementarea cooperării între școlile partenere, a învățării reciproce la nivel european, împărtășind idei, practici și metode inovative de predare-învățare-evaluare în context blended-learning.
Obiectivele fixate au fost următoarele:
1.Cunoașterea altor sisteme de învățământ și a modului în care se realizează educația școlară în țările U.E.;
2.Întărirea dimensiunii europene în educație prin accesul transnațional la resurse educative;
3.Dezvoltarea capacităților de a face față provocărilor, de a se adapta diferitelor situații;
4.Încurajarea spontaneității, imaginației și creativității elevilor și a profesorilor în activitățile didactice;
5.Dezvoltarea abilităților de comunicare în limba engleză;
6.Însușirea unor metode de predare-învățare-evaluare, asimilarea unor modalități de acțiune care vor permite deschidere, flexibilitate şi mobilitate în activitatea cu elevii;
7.Implicarea elevilor în acțiuni de aprofundare a cunoștințelor despre natură și animale sălbatice în mediul lor de viață, prin vizită la Grădina Zoologică din Nyiregyháza, împreună cu elevii din școala parteneră din Ungaria.
              Prin acest proiect, elevii și profesorii implicați au avut posibilitatea de a cunoaște direct aspecte din activitatea școlară, de a-și interioriza cunoștințe și experiențe care permit participarea activă la viața școlii și a comunității, de a-și forma deprinderea de a lucra în echipă. Devine tot mai evident faptul că este necesară o educație care să completeze activitățile de învățare la clasă, să dezvolte dorința de a ști mai multe din diferite domenii ale științei, să dezvolte elevului competențe de a se implica în viața socială, de a folosi timpul liber în mod plăcut și util.
          Din echipa de proiect au făcut parte profesorii: Blaga Emilia, Ganea Daniela, Kovacs-Indrei Roxana și Urs Cătălin.

Trimite email
marți, 30 aprilie 2024, 05:34:43 Ora de vară a Europei de Est