Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Activități de succes în cadrul programului educativ ,,Școala altfel”

La Școala Gimnazială „Nicolae Bălcescu” din Oradea

Activități de succes în cadrul programului educativ ,,Școala altfel”

La Școala Gimnazială „Nicolae Bălcescu", Săptămâna altfel este încă o dovadă a faptului că, într-un mediu școlar valoros se desfășoară o muncă de calitate, iar elevii noștri vin cu propuneri de activități pe care să le realizăm în această perioadă foarte mult așteptată!

În Săptămâna Școala altfel, elevii clasei a IV-a C au desfășurat activități extrașcolare interesante:   
1. Excursie la Brad, Târgu Jiu, Orșova, Timișoara
           Însoțiți de doamna prof. Bunta Simona, elevii au fost într-o excursie de studiu până pe malurile Dunării.
Prima oprire a fost la Brad, unde au vizitat Muzeul Aurului, care a luat ființă în anul 1896. Aici am putut admira colecția care are peste 1.300 de exponate din aur găsite în minele din țară și din toată lumea. Acestea nu au fost prelucrate nici de meșteri aurari, nici de bijutieri. Copiii au admirat aici formele cele mai spectaculoase: steagul dacilor, șopârlele din aur și un cristal pentagonal, unic în lume.
În Târgu Jiu am vizitat ansamblul sculptural, operele vestitului sculptor român Constantin Brâncuși, omagiul adus eroilor căzuți în timpul Primului Război Mondial. Masa tăcerii, Aleea scaunelor, Poarta sărutului și Coloana fără sfârșit, un ansamblu, moștenirea cea mai de preț pe care Brâncuși a lăsat-o României.
Grupul excursioniștilor a fost cazat la Hostel Izvorul Rece, în localitatea Brebina, de unde am plecat a doua zi în croazieră pentru a ne bucura de priveliștea Cazanelor Dunării și pentru a vedea vestitul chip al lui Decebal, sculptat în stâncă de către sculptorul Florin Cotarcea, din orașul Orșova. Sculptorul a lucrat timp de zece ani, perioadă în care a fost ajutat de 11 alpiniști. Este cea mai înaltă sculptură în piatră din Europa și a doua din lume.
            Am ajuns și la Muzeul hidrocentralei Porțile de Fier 1. Aici am vizitat cu mare interes expoziții de: Etnografie și artă populară: costume populare, interior turcesc cu obiecte provenite de pe insula Ada Kaleh, care a fost înghiţită de apele Dunării în anul 1968, odată cu formarea lacului de acumulare de la Hidrocentrala Porţile de Fier I. Științele Naturii: Remarcabile sunt rocile tipice zonei Porțile de Fier. Hidrocentrala de la Porțile de Fier I este cea mai mare din România, una din cele mai mari construcții hidrotehnice din Europa și cea mai mare de pe Dunăre. În Sala Turbinelor am admirat cele șase turbine Kaplan, cu o putere instalată a fiecăreia de 194,5 MW, greutatea unei turbine fiind de peste 3.000 de tone.
Ne-a impresionat apoi Mănăstirea Mraconia, construită în 1523 de către Nicolae Gârlişteanu, ridicată pe locul unui fost punct de observaţie şi dirijare a vaselor de pe Dunăre.
În drum spre casă, ne-am oprit la Timișoara, municipiul de reședință al județului Timiș, devenit Capitala culturală europeană 2023. Aici am admirat Catedrala Mitropoliei Banatului, simbol al orașului de pe malul râului Bega, construită între 1936 și 1941.
A fost o excursie de studiu reușită deoarece am trăit momente pline de emoții, momente de  neuitat. Am văzut locuri frumoase și ne-am îmbogățit mintea și sufletul cu lucruri (informații) folositoare și cu bucurii pe care nu le trăiești decât rareori. Vremea a fost plăcută și... iar și iară, am împărtășit experiențe inedite, alături de prietenii și colegii noștri de drum, elevii din clasa a IV-a B, însoțiți de prof. Vasilica Ienei și de cei din a VIII-a C, coordonați de prof. Prodan Emil.
Revenind la Săptămâna altfel, trecem în revistă și alte activități (întâmplări) remarcabile:
 
Spectacol de magie cu cei doi tineri magicieni profesioniști, Eduard și Bianca. Aceștia ne-au pus la dispoziție un spectacol de magie care conține efecte vizuale impresionante, momente comice, momente interactive, iluzii mari de scenă. Cei doi ne-au surprins în mod plăcut, iar evenimentul rămâne ... unicat!
Vizită la Serviciul de Ambulanță
Aici copiii s-au familiarizat cu măsurile de acordare a primului ajutor. Li s-a explicat ce comportament trebuie să adopte atunci când se confruntă cu o situație de urgență și ce e bine să facă în diferite situații de urgență, atunci când cineva de lângă ei suferă o pierdere a stării de conștiență. După explicații, elevii au avut ocazia să aplice în practică cele auzite, exersând pe un manechin.
Ne antrenăm mintea - Sudoku pentru copii
Vorbim despre un joc mintal foarte complex. Am identificat împreună numere și am aflat că, în spatele identificării lor, există un mare efort care prezintă beneficii pentru creier. Și acest lucru a fost dovedit de știință. În concluzie, ne-am distrat, dar ne-am antrenat și creierul...!
Profesor Simona Bunta

Trimite email
joi, 2 mai 2024, 18:47:12 Ora de vară a Europei de Est