Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Green bridge for future

A treia călătorie europeană a învățării din cadrul proiectului Erasmus+

,,Green bridge for future

În perioada 8-12 mai 2023, a avut loc cea de-a treia mobilitate din cadrul proiectului „Green bridge for future", Erasmus+ - Parteneriate pentru cooperare pe domeniul Educației școlare - KA210 (parteneriate la scară mică /de mică anvergură), având ca număr de referință 2021-2-RO01-KA210-SCH-000048099.

După întâlnirile din Italia și România a venit rândul Turciei să fie gazda unei întâlniri transnaționale. Participanți au fost 11 elevi și cinci profesori din Italia (Instituto Comprensivo „D. Bramante" Italia) și România (Școala Gimnazială Nr. 1 Roșia), alături de elevi și profesori de la Gül Çetin Kaur Anatolian High School din Turcia.
Prima zi din cea de-a treia călătorie europeană a învățării din cadrul proiectului Erasmus+ ,,Green bridge for future" a debutat printr-o primire călduroasă din partea partenerului din Turcia. Prin cuvântul de bun sosit rostit cu emoție de o elevă ne-a fost prezentată o scurtă istorie a școlii.  A urmat o activitate menită să încurajeze dialogul intercultural și învățarea pe diverse teme. Surpriza plăcută a fost ca facilitatori ai discuțiilor au fost deopotrivă cadre didactice și elevi într-un loc sugestiv, biblioteca școlii.  Următorul moment a fost deosebit de onorant, primirea noastră la  T.C. Kumluca Hükümet Konaği de către inspectorul de specialitate și de către guvernatorul districtului Kumluca. Reîntorși la școală am fost implicați în diverse ateliere în care arta s-a împletit cu știința.
Vizita la Muzeul Național din Kumluca ne-a permis descoperirea cu fascinație din trecutul regiunii și nu numai. Și călătoria învățării a continuat într-un cadru de poveste, un loc special amenajat în care a fost evidențiat capacitatea pădurii de deconectare, recreere, refacere și stimulare a spiritului și organismului uman. Aici, am (re)învățat cum putem trai în comuniune cu natura. Spuneam că a fost un loc special fiindcă nu a fost doar de recreere, aici am descoperit o mică parte din fauna din zonă în cadrul micii grădinii zoo amplasate aici, ceea ce ne-a prilejuit desfășurarea unor activități green. Și dacă ne gândim și la familiarizarea procedeului tehnologic de ,,facere a lipiilor" prin vizitarea unui mic atelier, la faptul că am gustat pentru prima dată fructul ,,mușmula" (yeni duny), ... putem spune că prima zi a fost cu adevărat o EXPERIENȚĂ EXTRAORDINARĂ.
Cuvântul de ordine în cea de-a doua zi a mobilității din Turcia este ,,sărbătoare". 9 Mai - Ziua Europei a declanșat atmosfera celei de-a doua zi. Intonarea Imnului Europei în variantele participanților la mobilitate, respectiv italiană-română-turcă a confirmat deviza UE ,,unitate în diversitate". Pe ritmuri turcești,  italienești și românești am pornit spre obiectivele propuse de gazdele mobilității pentru cea de-a doua zi. Primul obiectiv a fost peștera Suluin, un fel de Scărișoara, dar nu cu zăpadă, ci cu apa de culoarea turcoazului. Au urmat câteva obiective care ne-au dezvăluit din  evoluția antropologică a locului, fie sub influența omului - Biserica ,,Sfântul Nicolae", Necropola Myra, fie sub influența naturii Batik Sehir - Sinking City (orașul de sub apă), ori a modernismului, Cetatea Simena. Vizita la complexul Tagem care printre altele se ocupă şi cu creșterea unor specii de pești, cum ar fi cea de levrec unde sunt producătorii nr. 1 din Turcia ne-a arătat un mod de dezvoltarea sustenabilă a acvaculturii.
Și dacă ne gândim că la Kecova am gustat portocale direct din portocal, că l-am sărbătorit pe unul din elevii ghizi cântându-i „La mulți ani" în diverse limbi, că s-au depășit bariere lingviste putem spune că ziua a doua a fost un adevărat FESTIVAL AL ÎNVĂȚĂRII.
Primul obiectiv al celei de-a treia zi a fost vizitarea ruinelor orașului  Phaselis,  un oraș încărcat de istorie, tradiție și cultură, oraș port preferat de Alexandru cel Mare și despre care se spunea că ,,dacă vrei să stăpânești lumea, atunci trebuie sa cucerești acele locuri". În vecinătatea orașului Phaselis se afla un alt oraș vestit, Olympus.  Vizita acestuia nu doar ne-a permis adăugarea bagajului nostru cultural a unor piese deosebite, dar și surprinderea scoaterii „pe viu la lumină" a unor vestigii a acestuia,  ziduri,  pavaje cu mozaic etc. Ultimul obiectiv al zilei a fost spectaculos: Chimaera Yanarta. Atât legenda cu monstrul cu cap de leu, cât și explicația științifică a ,,focurilor vii" ne-a fascinat. De altfel, toate cele trei obiective au reprezentat o  EXPERIENȚĂ BENEFICĂ  lărgirii orizontului nostru cultural.
Biodiversitatea variată cu care am luat contact pe tot parcursul zilei, în special varietatea floristică, posibilitatea observării ,,pe 1 mp" a unor variate specii de arbori și arbuști, a unor specii care nu se regăsesc în zona noastră, a datelor împărtășite cu mult drag de gazdele noastre ne-a întărit scopul proiectului, necesitatea protejării mediului și că fiecare dintre noi putem și trebuie să ne implicăm, iar adaptarea obiceiurilor zilnice astfel încât amprenta noastră ecologică să contribuie la durabilitatea unui mediu sănătos pe termen lung.
Și călătoria noastră a învățării a cuprins în cea de-a patra zi două obiective, RESURSE INEPUIZABILE DE ÎNVĂȚARE: Complexul Acvariului din Antalya - o perspectivă unică asupra unei game largi creaturi din diverse râuri ale lumii într-un decor subacvatic de vis, respectiv Muzeul Arheologic Antalya - o „șansă de a obține o privire asupra regiunii de coastă mediteraneene a Turciei de-a lungul secolelor" prin colecția remarcabilă de artefacte și statui de marmură, fosile de animale și ustensile de bucătărie, figurine de lut, boluri de vin și feluri de mâncare, diverse monede, haine, broderii, arme și obiecte metalice etc.
Am început ce-a de-a cincea zi, ultima, de mobilitate în Kumluca printr-un schimb de experiență referitoare la muzica specifică celor trei țări „dirijați" cu măiestrie de maestrul Musa. Am continuat cu un joc de fotbal. Vizita la o moschee a facilitat crearea unui moment de înălțare spirituală într-un spațiu de cult cu o arhitectură impresionantă. De asemenea, am descoperit o parte din modul de viață a locuitorilor din Kumluca vizitând bazarul.
Petrecerea de final a fost extraordinară, un moment plin de emoție, cum de altfel a fost întreaga mobilitate. Mulțumim gazdelor noastre, profesori și elevi deopotrivă de la Gül Çetin Kaur Anatolian High School, pentru FRUMOASA ȘI EDUCATIVA CĂLĂTORIE A ÎNVĂȚĂRII din cea de-a treia mobilitate!
Prof. Ujoc Maria

Trimite email
miercuri, 1 mai 2024, 09:48:19 Ora de vară a Europei de Est