Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Cupa Orizont

Competiția sportivă de tenis de masă

Cupa Orizont

„Voinţa de a câştiga este importantă, dar să te pregăteşti este vital", spune Joe Paterno.

Vineri, 26.05.2023, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă „Orizont" Oradea a organizat în cadrul Proiectului educaţional județean cu participare interjudețeană „Noi orizonturi prin sport", competiţia sportivă de tenis de masă „Cupa Orizont", ediţia a II-a, coordonat de prof. kinetoterapeut Țicărat Ana-Maria. Competiţia s-a adresat elevilor cu CES din învăţământul special şi a avut loc la Clubul Sportiv TIBCLAU din cadrul Complexului Comercial Era Park Oradea. La această competiţie au participat 56 de elevi cu CES, din diferite școli: C.S.E.I. Alba Iulia, C.S.E.I. Arad, Școala Gimnazială Specială Nr.1 Călărași, C.S.E.I. Nr. 3 Reghin, C.S.E.I. „Rudolf Steiner" Hunedoara, C.S.E.I. Șimleu Silvaniei, C.S.E.I. Nr. 1 Oradea, C.S.E.I. „Bonitas" Oradea, C.S.E.I. Nr. 1 Popeşti, Liceul Tehnologic Special Nr. 1 Oradea, C.S.E.I. "Orizont" Oradea.
Partenerii acestei competiţii sportive au fost: Club Sportiv TIBCLAU Oradea, Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor, Universitatea din Oradea, Mănăstirea Sfânta Cruce-Oradea, Asociația Plai Transilvan și Asociația Filantropia-Oradea, două ONG-uri dedicate schimbărilor, cu impact pozitiv în comunitate, Spitalul Pelican care ne-a sprijinit cu prezența unei ambulanțe cu medic si echipaj specializat pe toată durata competitiei și farmacia Catena.
Toţi elevii participanţi au fost premiaţi cu medalii, diplome și cupe. Prin implementarea proiectului educaţional „Noi orizonturi prin sport" se doreşte cultivarea pasiunii elevilor cu C.E.S. pentru mişcare, joc şi competiţie, consolidarea relaţiilor de prietenie, colaborare, contribuind astfel și la dezvoltarea anumitor trăsături pozitive de caracter.
„Considerăm oportună implementarea acestui proiect deoarece mişcarea înseamnă VIAȚĂ, dar şi pentru faptul că le oferă elevilor cu C.E.S. posibillitatea de a-şi folosi în mod benefic timpul liber, mai ales că numărul orelor de educaţie fizică şi sport, precum şi cel de kinetoterapie, prevăzute în cadrul programelor şcolare pentru învăţământul special sunt insuficiente, deoarece aceşti elevi au nevoie de mult mai multă mişcare decât ceilalţi copii cu dezvoltare tipică", consideră coordonatoarea acestei competiții prof. kinetoterapeut Țicărat Ana-Maria.
Elevii cu C.E.S. sunt copii cărora le place să muncească, să fie într-o continuă mişcare, să danseze etc., iar munca lor să fie apreciată și răsplătită. Toate activitățile proiectului încurajează și stimulează deprinderile de comportament civilizat şi spiritul de fairplay, atât de necesar într-o competiţie sportivă.
Fie că îl alegi doar pentru provocarea de a practica un sport nou, ori pentru că este un sport ușor de jucat și foarte distractiv, sau ești deja un jucător avansat si vrei să bifezi o nouă victorie, tenisul de masă este un sport complet, care satisface toate dorințele și nevoile împătimiților de sport. Sunetul impactului mingii la contactul cu masa, senzația de proiectil care ricoșează din paletă, satisfacția loviturii bine plasate, învârtirea paletei în timpul primului efect, puterea loviturii sau pur și simplu plăcerea de a juca un schimb prelungit de mingi/ tenisul de masă este un sport bazat pe instinct, concentrare și împărtășirea emotiilor pozitive.
Prof. dr. Lezeu Crina

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 08:07:20 Ora de vară a Europei de Est