Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Teleskop în programul PNRAS II (P)

Un alt fel de digitalizare

Teleskop în programul PNRAS II (P)

În urmă cu câteva luni, platforma Teleskop a lansat un apel public către școli pentru a-și iniția mini-cercetări interne despre învățare și stare de bine. Am atras atenția asupra unui tip de digitalizare mai puțin practicat, acela în care putem avea impact mai bun asupra învățării elevilor dacă ne uităm mai atent la date.

Ce fel de date? Autonomia în învățare, siguranța în școală sau feedback-ul elevilor sunt câteva exemple de indicatori pentru care Teleskop deține formulare rapide, testate și simplu de integrat. S-au preluat până acum peste 2.200.000 de răspunsuri punctuale ale elevilor, tot atâtea momente în care s-a reflectat și s-a avut încredere. De la lansarea din 2019, Teleskop a pus umărul la dialogul dintre profesori, elevi și părinți într-o formă mai degrabă discretă, dar tenace.
Suntem o platformă independentă care se dezvoltă continuu pentru a-i susține pe profesori în a avea impact la clase, pentru a lua decizii bazate pe dovezi și a rezolva simplu (și plăcut) chestiuni birocratice care altfel consumă timp și energie.
Cu Teleskop o școală poate vedea mai clar rutinele și metodele de învățare ale elevilor și ce evoluție au în timp. Profesorii și diriginții își pot cunoaște mai bine elevii și pot fi mai eficace în crearea unui mediu în care aceștia să își dezvolte potențialul, să învețe și să creeze. Nu în ultimul rând, comunitatea din școală învață să se împrietenească cu datele, având dialoguri colegiale asupra corelațiilor și posibilelor intervenții.
Invităm școlile care aplică la PNRAS (II) să descopere acest tip de digitalizare.
Platforma Teleskop poate fi achiziționată prin programul PNRAS ca Aplicație digitală la Categoria IV: Activități de digitalizare a procesului educațional. Activități de predare - învățare - evaluare: proiectarea și realizarea resurselor pentru instruirea online, adaptarea resurselor pentru învățarea online, crearea și utilizarea resurselor digitale pentru evaluarea formativă, sumativă și feedback.
Șapte facilități ale abonamentului Teleskop pentru școală
1.Școala are instalate în contul instituțional formulare predefinite pentru indicatori de învățare și stare de bine: autonomie și metode de învățare, rutine de studiu ale elevilor, formulare de final de an, stare de bine pentru elevi, profesori, părinți.
2.Școala își poate construi din contul instituțional formulare proprii pentru evaluări externe, inspecții școlare, proiectele interne sau mini-cercetări.
3.Este activată opțiunea de descărcare de rapoarte PDF ale rezultatelor, atât pentru contul instituțional, cât și pentru conturile individuale asociate ale profesorilor școlii.
4.Profesorii au acces nelimitat la formularele individuale: feedback al elevilor la final de oră, final de capitol, final de modul, după evaluare, pentru ciclul primar, de autonomie în învățare, formulare de exit, evaluare formativă, formularul oficial. De asemenea, orice formular nou construit/generat de școală devine și el accesibil din conturile individuale.
5.Toate rezultatele din conturile instituționale și individuale sunt accesibile doar deținătorilor de cont (confidențialitate). De asemenea, e asigurat anonimatul respondenților.
6.Instalarea unui sistem de analizare a unor serii mai mari de date calitative și de obținere a unor pattern-uri/tipare (folosind AI).
7.Sesiuni de sprijin în lecturarea și interpretarea datelor, dialog colegial asupra posibilelor intervenții, schimb de bune practici. Metodologie pentru mini-cercetări interne sau în colaborare cu alte școli...
Monica Mocanu

Trimite email
sâmbătă, 4 mai 2024, 12:03:48 Ora de vară a Europei de Est