Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Studenți orădeni în vizită la OPEC și ONU

Experiențe inedite de învățare, de tip study trip,

Studenți orădeni în vizită la OPEC și ONU

Departamentul de Relații Internaționale și Studii Europene pune la dispoziția studenților săi experiențe inedite de învățare, de tip study trip, în care aceștia au ocazia să cunoască îndeaproape diferite organizații și instituții internaționale și să se familiarizeze cu mari teme din sfera relațiilor internaționale, studiilor europene și studiilor de securitate.

În acest sens, una din activitățile de tradiție ale Departamentului este aplicația de teren, activitate care este organizată în fiecare an, chiar de la înființarea specializării de Relații Internaționale și Studii Europene la Universitatea din Oradea.
Anul acesta (2023), aplicația a avut loc în perioada 6-8 iunie, iar studenții de la specializările de Relații Internaționale și Studii Europene, cu predare în română și engleză, și Studii de Securitate au avut oportunitatea de a vizita două organizații internaționale prestigioase, care își au sediul în Viena și de a afla de la specialiști rolul și modul în care acești actori pot acționa în complexul context internațional actual. Prima oprire a fost la sediul OPEC, unde studenții au asistat la un curs despre industria petrolului, crize trecute și actuale generate de creșterea prețului la petrol sau de securitate energetică, impactul acestei industrii asupra mediului și climei, strategii și programe de tranziție către energiile regenerabile și sprijinirea obiectivelor de dezvoltare sustenabilă. Participanții au avut, de asemenea, ocazia de a pune întrebări pe teme de interes actual și de a înțelege, astfel, provocările și oportunitățile din domeniul energiei, aspecte vitale în actualul context internațional marcat de războiul din Ucraina și criza energetică.
Următoarea oprire a fost la Centrul Internațional de la Viena, unde își au sediul mai multe organizații internaționale importante. Studenții au avut șansa să viziteze Biroul Națiunilor Unite de la Viena (unul din cele patru mari birouri ale ONU), și să afle mai multe informații despre activitatea Agenției Internaționale pentru Energie Atomică. Pe lângă șansa de a urmări la fața locului o dezbatere între specialiștii în domeniu din diferite țări, studenții au participat și la un curs despre dezvoltarea și folosirea practică a energiei atomului în scopuri pașnice, cum ar fi în evaluarea depozitelor de apă din Sahara, reducerea populațiilor de insecte care răspândesc boli sau în tratarea diferitelor forme de cancer. Un alt palier al cursului a vizat activitatea Agenției în domeniul asistenței pe care aceasta o oferă în vederea folosirii în siguranță a tehnologiei de producere a energiei nucleare, studenții aflând informații de ultimă oră despre rolul și acțiunile Agenției în gestionarea situației centralei nucleare de la Zaporojie.
Studenții au fost încântați de experiență. Yasmine este studentă în primul an la programul cu predare în limba engleză de Relații Internaționale și Studii Europene: „Ca student străin, a fost o experiență minunată, în special vizitele la OPEC și la Biroul Națiunilor Unite, deoarece sunt organizații strâns legate de domeniul pe care mi l-am ales să-l studiez. De asemenea, mi-a plăcut Viena foarte mult!". Casian, student la Relații Internaționale și Studii Europene a spus: „Aplicația de teren a fost minunată! Mi-a plăcut foarte mult, mai ales la ONU. M-am simțit important în mijlocul acțiunii și totul a fost ca o completare a cursurilor de la facultate. Această aplicație m-a ajutat să înțeleg mai bine domeniul relațiilor internaționale, m-a motivat să studiez mai mult, să îmi doresc mai mult. Sper să mai avem parte de astfel de experiențe". Lorena e studentă în anul al doilea: „Am rămas profund impresionată de tot ceea ce mi-a oferit această aplicație, de la cursurile susținute de specialiștii de la OPEC și ONU, în care am acumulat informații despre problemele globale actuale, până la arhitectura impresionantă a orașului. Această aplicație a fost o experiență în adevăratul sensul al cuvântului, pentru domeniul pe care mi l-am ales să-l studiez și în care vreau să-mi construiesc o carieră".
Strategia Departamentului este aceea de a oferi studenților de la programele de studii în relații internaționale, respectiv studii de securitate, o curriculă interdisciplinară și permanent adaptată la cerințele pieței forței de muncă. Gama largă de discipline, din diferite direcții ale domeniului socio-umanist, asigură acumularea  cunoștințelor și formarea competențelor, abilităților și atitudinilor necesare studenților pentru a face față provocărilor mediului de afaceri și politic internațional. De asemenea, programele pun accent pe formarea unei viziuni globale și a unei perspective critice asupra problemelor actuale.
Departamentul de Relații Internaționale și Studii Europene de la Universitatea din Oradea marchează cei 20 de ani de existență ai specializării Relații Internaționale și Studii Europene cu o serie de evenimente speciale, conferințe și întâlniri cu foști studenți, alumni, pentru a celebra această realizare importantă.     
Departamentul îi invită pe toți cei interesați să se alăture călătoriei academice și să descopere o lume plină de oportunități în domeniul relațiilor internaționale, studiilor europene și studiilor de securitate. Pentru a fi la curent cu noutățile și evenimentele organizate vă invităm să ne urmăriți pe Facebook, Instagram și pe website-ul nostru oficial: riseoradea.ro
Conf. univ. dr. Florentina Chirodea,
director al Departamentului de Relații Internaționale și Studii Europene

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 11:20:05 Ora de vară a Europei de Est