Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic este portdrapel al internaționalizării la Universitatea din Oradea

Dezvoltarea unui parteneriat de cercetare educațională

Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic este portdrapel al internaționalizării la Universitatea din Oradea

În aceste zile, Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic (D.P.P.D.), al Universității din Oradea, a inițiat o serie de discuții pentru dezvoltarea unui parteneriat de cercetare educațională cu mediul preuniversitar din județele Bihor și Satu-Mare.

La consultările preliminare, care s-au desfășurat on-line, au fost invitați directori ai unităților de învățământ și reprezentanți ai Inspectoratului Școlar Județean și ai Casei Corpului Didactic din cele două județe.
„Scopul întâlnirii a fost acela de a identifica cele mai importante nevoi în cercetarea educațională", spune directorul D.P.P.D., prof. univ. dr. Florica Orțan. Aceasta a subliniat că direcțiile vizate sunt: performanța școlară, educația digitală, educația în mediile vulnerabile, voluntariatul în rândul elevilor, cadrelor didactice și al comunității, incluziunea școlară ș.a.. Focalizarea a fost în direcția explorării nevoilor identificate la nivelul școlilor și al valorificării relației dintre mediile universitar și preuniversitar, ca soluție optimă în vederea desfășurării unor cercetări empirice care să poată îmbunătăți procesul de învățământ", a mai explicat prof. univ. dr. Florica Orțan.
D.P.P.D. face parte, începând cu acest an, din rețeaua CEEPUS (Central European Exchange Programu for Universitu Studies), program care va permite cadrelor didactice și studenților să susțină activități de predare, studiu și să ia parte la școli de vară desfășurate în universitățile partenere din: Polonia, Croația și Albania. „Parteneriatul vizează focalizarea pe schimbul de know-how în vederea formării cadrelor didactice", a precizat prof. univ. dr. Florica Orțan.
De asmenea, la începutul lunii iunie, D.P.P.D. a primit vizita reprezentanților Universității din Stockholm din Suedia, Universității Oslo Metropolitan din Norvegia, Universității Napier din Edinburgh, Scoția, Universității Queens din Belfast, Irlanda de Nord, Universității Hertfordshire, Anglia și ai Universității „Maria Grzegorzewska" din Varșovia, Polonia. „Am lucrat împreună pentru a continua colaborarea în rețeaua Erasmus și la dezvoltarea unui nou proiect major în aceeași componență. Acest proiect vizează accesul la educație și servicii pentru persoanele vulnerabile, de peste vârsta de 18 ani. Proiectul, similar celor anterioare în acest consorțiu, implică participarea a zeci de studenți ai Universității din Oradea la cursuri și conferințe, organizate în cadrul universităților partenere, precum și desfășurarea, respectiv, publicarea unor cercetări în aria incluziunii și accesului la educație", a mai spus directoarea D.P.P.D.
În aceeași sesiune, prilejuită de întâlnirea partenerilor de proiect, colegii de la Universitatea „Maria Grzegorzewska" din Varșovia au invitat cadrele D.P.P.D. să facă o vizită în Polonia. „Este vorba de un proiect Horizon Europe, care vizează cercetarea reprezentărilor asupra bunăstării în raport cu educația și condițiile de viață. Cercetarea urmează să exploreze viziunea asupra calității vieții în mai multe zone din Europa", explică prof. univ. dr. Florica Orțan.
Și, la mijlocul lunii iunie, Universitatea din Oradea a primit vizita unei delegații de la Universitatea Pedagogică de Stat ,,Ion Creangă" din Chișinău, Republica Moldova. Cu prilejul acestei întâlniri, prof. univ. dr. Florica Orțan, directorul D.P.P.D., a invitat echipa Institutului de Științe ale Educației din Republica Moldova, afiliată universității moldave, să se alăture proiectului de cercetare lansat în parteneriat cu Universitatea „Maria Grzegorzewska" din Varșovia. Prof. dr. habil. Lilia Pogolsa, reprezentanta Institutului de Științe ale Educației de la Chișinău, a primit invitația cu deosebit interes. (B.C.)

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 14:32:48 Ora de vară a Europei de Est