Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Două studente ale Universității din Oradea învață în Thailanda

Prin Erasmus, economistele Simina și Simona studiază, trei luni la Universitatea Naresuan

Două studente ale Universității din Oradea învață în Thailanda

Prin intermediul programului Erasmus, două studente ale Facultății de Științe Economice a Universității din Oradea au ajuns să studieze, pentru trei luni de zile, la Universitatea Naresuan din Thailanda.

Simina Gruie este studentă la Marketing, în anul III, iar Simona Zberea învață, în anul II, Afaceri Internaționale. Conf. univ. dr. Dorin Coita, spune despre ele că sunt studente de nota zece. „Universitatea noastră are un acord de parteneriat cu Universitatea Naresuan din orașul Phitsanulok. În cadrul acestui parteneriat, eu am fost deja de două ori în vizită la universitatea din Thailanda, iar colegii thailandezi au venit și ei în vizită în Oradea. O studentă thailandeză, de la Universitatea din Phitsanulok, a fost și ea în Oradea și a petrecut câteva luni la universitatea noastră", spune conf. univ. dr. Dorin Coita.
Profitând de oportunitatea de finanțare oferită de Uniunea Europeană, prin intermediul burselor Erasmus, conf. univ. dr. Dorin Coita a organizat un stagiu de internship, pentru cele două studente, la Universitatea Naresuan. Universitarul orădean chiar și-a rugat colegii thailandezi să se ocupe de ele și să le implice în activitățile academice.
Desigur, cele două studente ale Facultății de Științe Economice vorbesc foarte bine limba engleză și au abilități interculturale deosebite, pe care le-au exersat în programele Erasmus, în întâlniri cu profesori și studenți străini. Simina Gruie a fost, mai bine de doi ani, ghid Erasmus pentru studenții străini care au venit să studieze la Universitatea din Oradea. La rândul ei,  Simona Zberea a fost ghidul oaspeților thailandezi, atunci când aceștia au venit în Oradea. „Fetele au înțeles cât este de important să se raporteze la culturile altor nații, să cunoască specificul lor cultural și să îl compare cu specificul nostru național. S-au pregătit câteva luni pentru această experiență, și-au amânat câteva activități universitare, au aplicat pentru bursele Erasmus, pentru viză și, în sfârșit, în luna mai 2023, au plecat. Urmează să stea acolo până la sfârșitul unii iulie 2023, adică aproape trei luni", explică conf. univ. dr. Dorin Coita. Universitarul orădean mai adaugă că le-a rugat pe studentele sale „să se laude cu experiența lor, astfel încât cât mai multe persoane să înțeleagă ce șanse minunate au studenții noștri de a valorifica programele Erasmus și disponibilitatea Uniunii Europene de a finanța astfel de programe academice".
Deja cele două românce au acordat un interviu postului de televiziune al Universității Naresuan, vorbind despre diferențele dintre cele două culturi.
Simona Zberea spune că le este foarte recunoscătoare cadrelor didactice ale Facultății de Științe Economice „care își dau silința ca viața noastră de studenți să fie, atât remarcabilă, cât și remarcată. Nu te poți aștepta la lucruri mari, dacă nu ieși din zona ta de confort. Chiar dacă asta ar însemna să mergi la celălalt capăt al lumii. E o binecuvântare să pot spune: Am prieteni în Thailanda"!
„Este o experiență extraordinară și mă bucur enorm că am fost selectată pentru a trăi această experiență într-o țară atât de fascinantă. Am întâlnit oameni minunați și am avut ocazia să încerc atâtea lucruri interesante, cu ajutorul programului Erasmus și al parteneriatului pe care Universitatea Naresuan îl are cu Universitatea din Oradea", spune Simina Gruie. (B.C.)

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 15:37:15 Ora de vară a Europei de Est