Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Activități educative și extrașcolare la clasa a II-a B

Liceul Ortodox ,,Episcop Roman Ciorogariu”

Activități educative și extrașcolare la clasa a II-a B

Elevii clasei a II-a B au desfășurat variate activități educative și extrașcolare în anul școlar 2022-2023, care au contribuit la dezvoltarea lor personală și intelectuală, în același timp.

            În luna octombrie, au desfășurat o activitate de ecologizare în cadrul proiectului Let's do it, Romania!, pe malul drept al Crișului Repede, în apropierea școlii. Munca în echipă și dorința de ocrotire a naturii le-a adus mulțumire copiilor.
            Luna noiembrie - ne-a adus întâlnirea cu actorii trupei Arcadia, la spectacolul de teatru ,,Capra cu trei iezi" - 21 noiembrie. A fost o întâlnire cu copilăria. Povestea aceasta, interpretată exemplar de talentații noștri actori, a adus multă emoție și duioșie în același timp. Copiii au fost la fel de impresionați de întâmplările prezentate, ca și în mica copilărie.
            Ziua Națională a României a fost marcată cu o activitate specifică, prin prezentarea unor materiale informative și activități practice. Apoi, tot în luna decembrie, copiii l-au așteptat nerăbdători pe Sfântul Nicolae, iar pe Moș Crăciun l-au întâmpinat cu frumoasele colinde, în 22 decembrie, la Serbarea de Crăciun.
                În cadrul Proiectului educativ ,,Eminescu-un luceafăr între oameni", au avut ,,Re-vedere cu poetul Mihai Eminescu". O activitate integrată și pe mai multe zile, în care copiii au ilustrat prin desene și pictură univesul poetic eminescian, au cântat versurile poeziei Revedere, au aflat informații despre viața și activitatea poetului. Am celebrat și Mica Unire de la 24 ianuarie 1859 prin prezentarea unui material despre Alexandru Ioan Cuza. Am cântat și am dansat Hora Unirii.
                În 1 februarie, de Ziua internațională a cititului împreună, în cadrul Proiectului educativ ,,Azi cititor, mâine gânditor", am citit împreună atât în clasă, cât și în familie, copiii și părinții, împărtășind povești și cărți pentru copii. În 20 februarie, am celebrat 400 de zile de școală, iar pe 21 februarie, copiii au vizionat spectacolul de teatru ,,Vrăjitorul din Oz" la Teatrul Regina Maria.
                În lunile februarie și martie s-au desfășurat activități de prevenție și informare, în cadrul Proiectului ,,Eroii Internetului". Printre mărțișoare și flori pentru mama am avut oaspeți pe voluntarii studenți la Facultatea de Medicină din Oradea, care au desfășurat o lecție de igienă dentară, în 15 martie. De Ziua internațională a poeziei, pe 21 martie, ne-am jucat ,,De-a poeții", activitate în care copiii au încropit versuri cu rimă sau fără rimă, având ca temă primăvara.
                Sfârșitul lunii martie ne-a adus multe activități educative și extrașcolare: Povestea  live ,,Călătorește cu trei Sfinți români"- despre Sfântul Ioan Iacob Hozevitul, scrisă și prezentată copiilor on-line de către autoarea prof. Ioana Revnic, excursie tematică la Peștera Urșilor, vizită la Mănăstirea Sfintei Cruci - vizitarea bisericii și a livezii, Vizită la Muzeul Țării Crișurilor - secția de Științe Naturale, Vivarium și activitatea educativă ,,Din grădina planetei", activități de îngrijire, plantare și semănare în curtea școlii: pomi, semințe, flori. Copiii au redactat și răspândit trecătorilor din fața școlii bilete cu mesaje de încurajare a ocrotirii naturii.
                La începutul lunii mai, am desfășurat o activitate de cunoaștere, informare - în caz de situații de urgență și incendiu în cadrul vizitei la Unitatea de pompieri ISU Crișana, detașamentul de pe strada Aluminei - 2 mai, urmând Activitatea de instruire și acordare de prim ajutor în diferite situații, cu studenții voluntari de la Școala Postliceală Sanitară, în 3 mai.
                Pentru încheierea festivă a anului școlar am pregătit și prezentat Carnavalul poveștilor, în 13 iunie. Rolurile au fost inspirate de poveștile și cărțile citite, iar interpretarea copiilor a pus în lumină talentul, creativitatea, curajul și bucuria de a se exprima a fiecărui copil. S-au prezentat la Carnaval prinți și prințese, zâne și crăiese și multe personaje îndrăgite:  Zâna Primăverii, Mama Iepuraș și Peter Iepurașul, Scufița Roșie și Lupul, Vânătorul, Ursul păcălit de vulpe, Cocoșul și Moșul, Peter Pann, Motanul Încălțat, Pinocchio, Muc cel Mic, Doctorul Aumădoare, Albă ca Zăpada și Piticul Somnorosul, Crăiasa Zăpezii, Elsa, Cenușăreasa și Prințul, Bucle Aurii,  Degețica și Norul Iubire. Printre diplome și zâmbete, aplauze și emoții, copiii au cântat, au recitat, au dansat, s-au bucurat și astfel și-au luat rămas bun de la clasa a II-a.
              ,,Natura - prietena mea"- a fost excursia tematică a clasei a II-a B, într-un loc de vis ce a prilejuit reîntâlnirea cu natura, cu jocul, cu soarele, cu bucuria. ,,Povești scrise de cai" a fost destinația noastră spre relaxare și destindere, spre descoperirea naturii și a frumuseților sale. Copiii au aflat  informații despre cai, au călărit, parcurgând un traseu pregătit special pentru ei, s-au jucat, s-au distrat, s-au regăsit pe ei înșiși în libertare și armonie. A fost o zi cu soare, cu cer senin, cu pace, cu bucurie, cu joacă și jocuri, cu bucuria de a fi împreună, cu ștafete și povești spuse în leagăne sau hamace, cu ascunzători în casuța de lemn din copac, cu tiroliană, cu un picnic al prieteniei, cu un mic dejun în bătaia vântului și la umbra pomilor,  cu pizza, cu ... amintiri de la sfârșitul clasei a II-a.
            Suntem recunoscători pentru toate!
            A fost un an frumos și bogat!
Laura Baidoc

Trimite email
marți, 30 aprilie 2024, 09:25:08 Ora de vară a Europei de Est