Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Şcoala altfel – Campionii”, ediţia a VIII-a

Gala premiilor ,,TopFormalis”

„Şcoala altfel – Campionii”, ediţia a VIII-a

Asociaţia pentru Educaţie şi Formare "TopFormalis" din Oradea şi partenerii săi (inspectoratele şcolare județene din Bihor, Bistrița-Năsăud şi Sălaj, precum și Colegiul Tehnic „Traian Vuia" din Oradea, Colegiul Național Pedagogic „Regina Maria" Deva, Liceul Tehnologic Nr. 1 Câmpulung Moldovenesc, Liceul Teoretic Novaci, Școala Gimnazială Cislău, Școala Gimnazială Poiana Codrului, Școala Gimnazială Novaci, Școala Gimnazială „Zelk Zoltan" Valea lui Mihai, Școala Gimnazială „Ștefan cel Mare" Bistrița, Școala Gimnazială Poiana Stampei, Școala Gimnazială „P.V. Stefanelli" Câmpulung Moldovenesc, Școala Gimnazială Nr. 1 Tileagd, Grădinița cu Program Prelungit „Boboceii" din Micro3, Buzău, Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Bistrița, Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Suceava, Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea, Asociația CES Oradea, respectiv Asociația pentru Promovarea Cooperării în Educație Oradea) au implementat cea de-a VIII-a ediţie a Proiectului „Şcoala altfel - Campionii".

Proiectul a fost inclus în Calendarul Activităților Educative Regionale şi Interjudeţene al Ministerului Educaţiei, cod CAERI 258. Principala activitate a fost reprezentată de organizarea concursului cu acelaşi nume.
            Scopul concursului a fost promovarea modelelor de bună practică în domeniul educației non-formale implementate de școlile din toate județele prin intermediul activităților extracurriculare. Obiectivele concursului au fost următoarele: identificarea și diseminarea modelelor de bună practică în domeniul educației non-formale; încurajarea cadrelor didactice care predau în învățământul preuniversitar românesc să realizeze activități extracurriculare de calitate; evaluarea și recompensarea celor mai valoroase asemenea activități extracurriculare identificate ca fiind realizate în școlile din județele ţării.
La acest concurs au fost înregistrate 31 de activităţi extracurriculare desfăşurate în cadrul programelor „Şcoala altfel!", respectiv „Şcoala verde" implementate în anul şcolar 2022 / 2023. În urma definitivării procesului de evaluare realizat de o comisie de specialişti din Oradea şi Bistriţa (şi în care s-a ţinut cont de aspecte precum originalitatea activităţii, corectitudinea proiectării şi realizării activităţii din punct de vedere metodic, relevanţa documentelor justificative prezentate, impactul asupra grupului-ţintă etc.) au fost acordate următoarele premii, constând în carduri-cadou pentru cumpărături online în contravaloare de aproximativ 1.500 lei:
PREMIUL I - Ojică Elena Olivia, Colegiul Național „Samuil Vulcan" Beiuș - TRASEU TURISTIC ÎN ȚARA BEIUȘULUI. DRUMUL BISERICILOR DIN LEMN. PROIECT INTERDISCIPLINAR;
PREMIUL II - Păunescu Iuliana, Colegiul Național Pedagogic „Regina Maria" Deva - BIBLIOTECA VIE
PREMIUL III - Szabo Andreea, Liceul Tehnologic Felix, structura Grădinița cu Program Prelungit „Prietenii copilăriei" Sânmartin - CURCUBEUL SĂNĂTĂȚII
MENȚIUNE - Moldovan Mihaela Adriana, Centrul Școlar de Educație Incluzivă Cristal, Oradea - SPECTACOL TEATRU SENZORIAL - „PRIMĂVARA";
PREMIUL LOCAL BIHOR - Ganea Daniela, Colegiul Național „Iosif Vulcan" Oradea - EXPERIENȚE INOVATIVE;
PREMIUL LOCAL BISTRIȚA-NĂSĂUD - Pop Maria Corina, Liceul Teoretic „Solomon Haliță" Sângeorz Băi - AJUTOR, VOLUNTARIAT ȘI POVEȘTI CU BUCURIE PENTRU BUNICI;
PREMIUL LOCAL HUNEDOARA - Gheban Nora, Colegiul Național de Informatică ,,Carmen Sylva" Petroșani - IMPORTANȚA VOLUNTARIATULUI ÎN EDUCAȚIA COPIILOR;
Decernarea tuturor premiilor a avut loc cu ocazia „Galei premiilor TopFormalis", ediţia a VIII-a şi a Simpozionului naţional „Promovarea educaţiei non-formale prin intermediul proiectelor educaţionale şi al activităţilor extracurriculare", evenimente organizate vineri, 30 iunie 2023 la Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Nr. 1 Oradea, respectiv on-line pentru participanții din alte localități.
Prof. univ. dr. Valentin Cosmin Blândul,
preşedinte al Asociaţiei pentru Educaţie şi Formare „TopFormalis" Oradea
Prof. Mihaela Cheregi, coordonator proiect

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 10:11:29 Ora de vară a Europei de Est