Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Cursul de educație nonformală, Porto-27-31 martie 2023-Acreditare Erasmus+ 2021-1-RO01-KA120-SCH000044007

Noi orizonturi educaționale deschise (prin)

Cursul de educație nonformală, Porto-27-31 martie 2023-Acreditare Erasmus+ 2021-1-RO01-KA120-SCH000044007

În perioada 27-31 martie 2023, opt profesori, de specializări diferite, de la Colegiul Național ,,Iosif Vulcan" Oradea: director, prof. Simona Nicoleta Martin, director adjunct prof. Călin Bacter şi profesorii: Maria Duma, Mihaela Levai, Ioana Huszar, Gabriela Nica, Andrea Clonda, şi Călin Dragoș au participat la cursul de formare Non-formal learning - the golden door to an innovative future for schools.

Pornind de la convingerea că jocul este unul dintre cele mai importante moduri prin care copiii dezvoltă noi moduri de a gândi, de a crea, de a lucra în echipă și de a-și testa ideile și că profesorul este ghidul timpului de joacă, ghid care poate stârni interesul, poate crea un sentiment de comunitate și poate crește motivația elevilor, furnizorul de formare New Horizons Malta a gândit modulele de formare și activitățile practice ale acestui curs.
Pentru a se familiariza cu  Cadrul european de referință privind competențele-cheie pentru învățarea pe tot parcursul vieții, dascălii si-au testat cunoștințele cu teste online pe Trivia Quiz - ProProfs Quizand, înaintea plecării în Porto.
Toate activitățile cursului au fost gândite creativ, într-o atmosferă caldă, interactivă. Cunoștințele teoretice despre cultură, interculturalitate, leadership, incluziune au fost aplicate prin ateliere de lucru, în care cadrele didactice de pe tot teritoriul României au conlucrat pentru realizarea sarcinilor de lucru.
Prezentarea propriei instituții de învățământ s-a realizat atât în format digital, cât și prin completarea unui Facebook Wall. Pentru a îmbunătăți managementul stilului de comunicare, am învățat noi tehnici de ascultare activă și feedback constructiv, pentru a evita stereotipurile și prejudecățile în clasă.
Îmbunătățirea competențelor pentru secolul 21, competențe cheie pentru cursanții care învață pe tot parcursul vieții în societățile multiculturale este un obiectiv al școlii de azi.    
Conflictul școlar a fost un subiect de mare interes. S-au prezentat diferite abordări ale conflictului, stiluri de tratare a conflictelor. S-a accentuat necesitatea medierii între egali, elevii pot servi ca mediatori colegi în mediul școlar. Calitățile unui mediator au fost descoperite prin diferite experiențe de mediere.
Atelierele de experiență creativă pentru educație incluzivă au provocat cadrele didactice să răspundă provocărilor din sala de clasă, pentru condimentarea educației incluzive. Atelierul despre modul în care diferite tipuri de studenți dezavantajați se vor simți în siguranță în Porto a crescut mult conștientizarea dificultăților întâmpinate de diferitele tipuri de elevi defavorizați.
            Experiența oferită de personalul extraordinar și studenții de la Agrupamento de Escolas Martim de Freitas din Coimbra, Portugalia, a demonstrat că școala îți dă aripi... aripi ale cunoașterii și ale libertății! Mulțumiri speciale directorului școlii, prof. Luis Goncalves, care ne-a prezentat, detaliat, sistemul de educație portughez!
Tot în Coimbra am vizitat Universitatea, care are o vechime de 700 de ani; este printre cele mai vechi și mai frumoase din Europa. În cadrul Universității, am văzut tehnologie de ultimă oră și facilități contemporane care coexistă cu clădirile medievale vechi de secole. Fanii lui Harry Potter pot recunoaște uniformele, care au servit drept inspirație lui J.K. Rowling când a scris primul volum Harry Potter.
            După ce am aflat noi cunoștințe despre utilizarea instrumentelor europene de certificare: Certificat de mobilitate Europass, modernizarea Pașaportului lingvistic Europass, am primit cu mândrie certificatele noastre.
Mai multe informații puteți accesa la:
https://www.facebook.com/profile.php?id=100064566647540
https://www.facebook.com/photo/?fbid=588453103316906&set=pcb.588453849983498
 https://www.facebook.com/profile.php?id=100010491581570   4 apr.2023
https://www.facebook.com/colegiul.national.iosif.vulcan/videos/3066095873695785
            Ne-am întors cu convingerea că  învățarea nonformală este ușa de aur pentru un viitor inovator pentru școli!
Prof. Maria Duma

Trimite email
marți, 30 aprilie 2024, 04:57:59 Ora de vară a Europei de Est