Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Remember - Green bridge for future

La Școala Gimnazială Nr. 1 Roșia

Remember - Green bridge for future

„Green bridge for future", proiect Erasmus+ - Parteneriate pentru cooperare pe domeniul Educației școlare - KA210 (parteneriate la scară mică / de mică anvergură), având ca număr de referință 2021-2-RO01-KA210-SCH-000048099.

Parafrazând cele spuse de Rodin, „Nimic nu este o pierdere de timp dacă folosești experiența cu înțelepciune", credem că experiența trăită pe parcursul celor 18 luni de desfășurare a proiectului Erasmus+ „Green bridge for future" a reprezentat un timp de calitate, a adus un plus de valoare pentru toți cei implicați, direct sau indirect, pe diverse planuri: emoțional, social, profesional, cultural, spiritual, comunicațional.
În data de 13.09.2023 a avut loc activitatea de diseminare finală a proiectului, „GREEN BRIDGE FOR FUTURE - CĂLĂTORIE PENTRU DEZVOLTAREA DURABILĂ". Cred însă că în loc de „finală" mai degrabă s-ar potrivi expresia „punct și de la capăt". Fiindcă deși am pus „punct" proiectului, prin produsele sale, și aș enumera doar cele două volume „GREEN BRIDGE FOR FUTURE. Fă ceva care contează!", „Povestiri «green» dintr-un ținut magic: Roșia", putem spune că mereu va fi de la „capăt" prin valorificarea în diverse contexte a acestora.
„Puntea umană" construită prin acest proiect sigur va prilejui și mai departe o colaborare între cele trei școli implicate, Școala Gimnazială Nr. 1 Roșia - România, Instituto Comprensivo „D. Bramante" - Italia,  Gül Çetin Kaur Anatolian High School - Turcia la alte activități și nu doar din sfera proiectului, „un schimb de bune practici și proiecte care își propun schimbări în preferințe, consum și stil de viață pentru o planetă mai verde". Mărturie în acest sens sunt și gândurile elevilor participanți. Și exemplific doar trei din ele:
*„... Am experimentat atât de multe lucruri și asta va face parte din mine pentru totdeauna și mă simt schimbată pe dinăuntru. Am fost fericită că în sfârșit am reușit să umplu un gol din mine, dar când ne-am întors, o parte din inima mea a rămas acolo, în satul Roșia, România ... Așadar, dacă cineva ar avea ocazia să participe la Erasmus, i-aș recomanda fără să stau pe gânduri, pentru că astfel de experiențe se întâmplă o dată în viață și te schimbă o dată pentru totdeauna." (Valeria de Candia)
*„... Această experiență m-a ajutat cu siguranță să îmi îmbunătățesc limba engleză și să cunosc alte culturi. Ne-a făcut mai independenți, ne-a extins abilitățile sociale și ne-a permis să construim o prietenie solidă ... " (Nicolò Ioni)
*„... Proiectul Erasmus este una din cele mai frumoase idei ale școlii noastre pentru că le oferă elevilor o mare oportunitate. ... Recomand tuturor o astfel de oportunitate!" (Iacopo Teodori)
Și DA, implicarea într-un proiect Erasmus este un îndemn pe care îl recomand și în calitate de profesor implicat. Scriam în broșura de lansare că „Sperăm că acest proiect va fi nu doar o frumoasă experiență, ci o adevărată «călătorie a învățării» pentru toți participanții". Acum, la final, pot să spun că speranța de la început s-a materializat întru totul și că „Erasmus+ este o experiență de învățare puternică care deschide oportunități de dezvoltare pentru toată lumea".
Prof. Maria Ujoc

Trimite email
miercuri, 1 mai 2024, 09:36:25 Ora de vară a Europei de Est