Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Conferință și consfătuiri dedicate cadrelor didactice de religie și teologie din Eparhia Oradiei

La Universitatea din Oradea

Conferință și consfătuiri dedicate cadrelor didactice de religie și teologie din Eparhia Oradiei

Cu binecuvântarea Preasfinţitului Sofronie, episcopul Oradiei, Facultatea de Teologie Ortodoxă „Episcop Dr. Vasile Coman", a Universității din Oradea, a organizat, în data de 26 septembrie 2023, conferința semestrială de toamnă dedicată Anului comemorativ al imnografilor și cântăreților bisericești, în Patriarhia Română.

La lucrările evenimentului au participat cadre didactice care predau disciplina Religie în școli, alături de cadrele didactice de la Facultatea de Teologie Ortodoxă „Episcop Dr. Vasile Coman" și Liceul Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu".
Lucrările conferinței au debutat în paraclisul cu hramul Sfântul Teodor Studitul, al Facultăţii de Teologie Ortodoxă „Episcop Dr. Vasile Coman", unde a fost săvârșită Sfânta Liturghie și slujba de Te Deum. Apoi, în sala de Conferințe a Bibliotecii Universității din Oradea, a conferențiat  diaconul prof. Sorin Paina. 
Întâlnirea a continuat cu consfătuirile la care au luat parte profesorii de religie aparținând tuturor  cultelor din județul Bihor. Activitatea a fost coordonată de inspectorul de specialitate, pr. prof. Florin Negruțiu. În debutul întâlnirii, părintele vicar pr. prof. Radu Rus a transmis cuvântul de apreciere și binecuvântare din partea preasfințitului părinte Sofronie, episcopul Oradiei.
În cadrul ședinței de lucru a fost realizată o analiză a activității la nivel județean a catedrei de religie, fiind evidențiate rezultatele bune obținute la etapele județene și naționale ale olimpiadelor și concursurilor, programele educative extrașcolare cu impact la nivel județean, precum festivalurile de colinde și pricesne, expozițiile de desene și icoane. A fost evocat și apreciat rolul important al școlilor care au găzduit competiții naționale, printre care s-a numărat și Liceul Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu", școală care a pus la dispoziția organizatorilor toată resursa materială, umană și de timp, pentru a asigura condiții optime de desfășurare a etapei naționale a Olimpiadei interdisciplinare Cultură și Spiritualitate românească (română și religie), clasele IX-XII, competiție organizată în luna mai 2023 de către Inspectoratul Școlar Județean Bihor, în parteneriat cu Episcopia Ortodoxă Română a Oradiei.
Ca urmare a intrării în vigoare a prevederilor noii legi a învățământului preuniversitar, au fost dezbătute statutul orei de religie și cel al liceelor teologice. S-a discutat despre locul și relevanța orelor de religie, în contextul noilor modificări legislative și oportunitatea alegerii de către elevi a religiei ca disciplină de bacalaureat. De asemenea, s-au prezentat aspecte legate de programele școlare și ghidurile metodologice, elaborate pentru clasele a IX-a, a X-a și a XI-a, respectiv continuarea bunelor practici ale elaborării de planificări model, la nivel județean, pentru toate nivelurile de clasă.
„În cadrul întâlnirii a fost evidențiat rolul de formator al profesorului de religie în cadrul comunității școlare, nivelul de așteptare foarte ridicat din partea elevilor și părinților, în raport cu pregătirea și conduita acestuia. Corpul profesoral care predă religia în învățământul preuniversitar trebuie să constituie un factor de echilibru în raport cu elevii, părinții acestora și dascălii școlii. Complexitatea statului profesorului de religie presupune multă responsabilitate, dar și roadele apostolatului sunt evidente", au concluzionat toți cei prezenți.
Cu acest prilej, s-a insistat și pe tema contribuției cultelor la consolidarea orei de religie, inclusiv pentru păstrarea statutului acesteia în noua lege a învățământului preuniversitar. Li s-a reamintit profesorilor bogăția de resurse educaționale de care dispune disciplina, în mediul online și numai, precum filme, documentare, platforme educaționale, acestea fiind produsul muncii colegilor de la nivel național.
În finalul întâlnirii, profesorii de religie au fost chemați să acorde atenție specială elevilor provenind din grupuri vulnerabile, să se implice cu aceeași consecvență în programe educative extrașcolare complementare orei de religie, să fie în continuare prezenți în comunitățile religioase, susținând programe de tipul școlilor și a taberelor de vară și nu numai, pentru a construi o punte trainică între școală și biserică. (B.C.)

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 17:44:55 Ora de vară a Europei de Est