Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Zece proiecte, în valoare de peste 1,5 milioane de lei, finalizate în anul 2023

Universitatea din Oradea,

Zece proiecte, în valoare de peste 1,5 milioane de lei, finalizate în anul 2023

Rectorul Universității din Oradea, prof. univ. dr. ing. habil. Constantin Bungău, împreună cu zece colegi, reprezentând mediul academic și administrația, au realizat, luni, 18 decembrie 2023, un bilanț al anului care stă să se încheie, din perspectiva proiectelor finanțate prin Fondurile de Dezvoltare Instituțională (FDI), închise în acest an la nivelul instituției de învățământ superior orădene.

Conferința de presă a fost deschisă de prof. univ. dr. ing. habil. Constantin Bugnău, care a vorbit despre proiectul de digitalizare a instituției pe care o conduce. Doar în anul 2023, din cele zece milioane de euro, bani ce revin Universității din Oradea, în cadrul acestui proiect, au fost achiziționate și 900 de computere - puse la dispoziția laboratoarelor facultăților, 230 de laptopuri - destinate cadrelor didactice și sute de licențe, necesare funcționării acestora. „Oficial, proiectul «SMART CAMPUS» s-a încheiat chiar în aceste zile. Și, cu acest prilej, țin să le mulțumesc tuturor colegilor, cadre didactice și personal administrativ, pentru reușita sa", a declarat rectorul Universității din Oradea.
Prof. univ. dr. ing. Marcela Prada, decanul Facultății de Construcții, Cadastru și Arhitectură, a prezentat un proiect derulat în scopul creșterii relevanței învățământului universitar orădean, în raport cu piața muncii. În cadrul acestui proiect au fost modernizate și dotate nu mai puțin de șase corpuri de clădire, reprezentând 86 de spații destinate activităților de curs și cercetare, au fost dotate și echipate șapte laboratoare didactice, alte patru facilități, destinate persoanelor dezavantajate și studenților cu nevoi speciale, fiind deja complet utilate și funcționale. Suprafața totală a spațiilor, modernizate prin proiectul coordonat de prof. univ. dr. ing. Marcela Prada, spații ce deservesc acum Universitatea din Oradea, depășește doisprezece mii de metri pătrați. Valoarea proiectului, conform finanțării FDI, a fost de 37 milioane de lei. „Modernizările realizate se înscriu, fără excepție, în criteriile green-campus și de dezvoltare a unor facilități de studiu sustenabile", a ținut să precizeze decanul Facultății de Construcții Cadastru și Arhitectură. „Suntem prima universitate din România care folosește un sistem multienergetic și ne propunem să dezvoltăm și să modernizăm continuu acest sistem sustenabil, la toate clădirile care vor intra de acum înainte în procese de modernizare sau reabilitare", a adăugat rectorul, prof. univ. dr. ing. habil. Constantin Bungău.
Conf. univ. dr. ec. Delia Pop a vorbit despre proiectul ce vizează dezvoltarea apetenței și abilităților antreprenoriale în rândul studenților orădeni. „Societatea Antreprenorială a Studenților" s-a bucurat de o finanțare FDI în valoare de 125.000 de lei, sumă la care s-au adăugat 55.000 lei, cofinanțarea alocată de Universitatea din Oradea. Din acești bani au fost derulate o sumedenie de activități precum: susținerea studenților în activități de antreprenoriat, cursuri de business și marketing digital, ateliere practice și întâlniri cu oameni de afaceri, vizite la firme din Oradea și chiar un concurs național ce viza realizarea unor planuri de afaceri. Conf. univ. dr. ec. Delia Pop a precizat că hub-ul antreprenorial al Universității din Oradea este, de aici înainte, deplin funcțional și va asigura tot sprijinul necesar studenților care doresc să se implice în activități economice.
Șef de lucrări ing. Daniela Marele a coordonat un proiect dedicat sustenabilității și dezvoltării Stațiunii de Cercetare și Dezvoltare Pomicolă a Universității din Oradea. În cadrul proiectului, finanțat cu 260.000 lei, au fost diversificate activitățile de cercetare ale stațiunii pomicole și infrastructura necesară acestora, au fost identificați factori de risc în domeniile specifice cercetărilor pomicole și propuse soluții pentru contracararea efectelor schimbărilor climatice în pomicultură. De asemenea, a fost amenajat un spațiu pentru valorificarea produselor provenite de la Stațiunea de Cercetare și Dezvoltare a Universității, fiind totodată modernizată și hala în care aceste produse sunt procesate. Rezultatele cercetărilor derulate în cadrul proiectului coordonat de ș. l. ing. Daniela Marele au fost publicate într-o revistă științifică de relevanță internațională.
La rândul ei, conf. univ. dr. Cristina Matiuța a vorbit despre modul în care 260.000 de lei au fost întrebuințați pentru activități de internaționalizare. „Pentru a îmbunătăți vizibilitatea internațională a universității noastre am participat la târgul educațional dedicat învățământului universitar de la Rotterdam, am realizat un film de prezentare - în limba engleză - a Universității din Oradea, au fost achiziționate abonamente la două platforme internaționale de promovare a ofertelor universităților, a fost organizată și derulată o școală de vară dedicată studenților de la Universitatea „Ion Creangă" din Republica Moldova, au avut loc conferințe ale unor profesori de la Universitatea din Atena și au fost publicate mai multe articole în reviste științifice indexate internațional. „Nu în ultimul rând, a fost editat un volum despre războiul din Ucraina, volum ce are ca autori 11 profesori de la Universitatea din Oradea și de la Universitatea Georgia de Nord din SUA", a precizat politologul orădean. Filmul de prezentare a Universității din Oradea, realizat în cadrul acestui proiect, a și fost vizionat, pentru prima dată, cu public, în cadrul conferinței de presă.
Șef de lucrări dr. ing. Codruța Bendea a prezentat proiectele dedicate cercetării în cadrul Universității din Oradea, domeniu în care au fost investiți, exclusiv din FDI, 284.000 de lei. „Cercetarea este un domeniu extrem de important pentru orice universitate. Universitatea din Oradea mizează pe cercetarea inovativă și pentru sustenabilitate", a precizat ș. l. dr. ing. Codruța Bendea. În acest sens, s-a investit în susținerea ecosistemelor de cercetare în specializări inteligente, au fost făcute achiziții necesare procesului de cercetare, pentru laboratoarele de Energii Sustenabile și Utilizarea Eficientă a Energiei și la instalațiile hibrid de producere distribuită a energie electrice. Au fost, totodată, amenajate noi spații destinate cercetării. Probabil cel mai important rezultat al proiectului coordonat de ș. l. dr. ing. Codruța Bendea este reprezentat de cele trei brevete de invenții, susținute din fondurile FDI și publicarea a două lucrări științifice, în reviste de specialitate cu factor mare de impact.
Lect. univ. dr. Laura Bochiș a vorbit despre proiectul Universității din Oradea menit să contribuie la orientarea și dezvoltarea carierei profesionale a studenților. 260.000 de lei au fost investiți în activități ce vizau planificarea strategică a serviciilor de consiliere și orientare în carieră și pentru corelarea acestora cu cerințele de pe piața muncii. Au fost derulate activități extracurriculare și extrașcolare, menite să-i învețe pe tineri cu să performeze pe piața muncii, a avut loc conferința studențească „Planning progress", ateliere și webinarii de scriere academică și facilitarea găsirii unui loc de muncă. În cadrul acestui proiect s-a desfășurat și „Târgul carierei" la Universitatea din Oradea, eveniment la care 13 entități, publice și private, au oferit studenților peste 300 de locuri de muncă și 17 burse de practică.
Conf. univ. dr. Mihai Marian, prodecanul Facultății de Științe Socio-Umane a Universității din Oradea, a prezentat proiectul ce viza facilitarea accesului în învățământul superior al elevilor din zonele și mediile defavorizate. În acest context, conf. univ. dr. Mihai Marian a vorbit despre „implicarea a zece studenți în promovarea Universității din Oradea în licee din localități bihorene cu o populație mai mică de 10.000 de locuitori" și despre gama largă de servicii din domeniul consilierii educaționale, puse la dispoziția elevilor care doresc să își crească șansele de a deveni studenți. Experții Facultății de Științe Socio-Umane au lucrat cu consilierii școlari din județ, pentru identificarea problemelor cu care se confruntă și îmbunătățirea performanței lor în școli. Mai mult, s-a lucrat cu studenții aflați în situație de risc privind abandonul școlar, reușindu-se, spune conf. univ. dr. Mihai Marian, chiar transformarea acestora în veritabili „ambasadori" ai proiectului. Au fost îmbunătățite și spațiile educaționale ale facultății, prin realizarea unui amfiteatru și achiziționarea de echipament performant, destinat procesului de învățământ.
Reprezentanta Facultății de Construcții, Cadastru și Arhitectură, ș. l. dr. ing. Mihaela Toadere, a vorbit despre implementarea conceptului de calitate 4.0 la nivelul Universității din Oradea, un proiect finanțat cu aproape 500.000 de lei din proiectele FDI, menit să creeze conectivitate cu tehnologiile digitale, să ducă la modernizarea unor spații ale facultății și la gestionarea proceselor de know-how. „Apar meserii noi precum: construcțiile verzi, resursele de energii regenerabile, protecția mediului sau a monumentelor istorice... iar Universitatea din Oradea vine, prin intermediul facilităților realizate în cadrul acestui proiect, în întâmpinarea acestor tendințe, stimulând interesul studenților pentru aceste noi ocupații", a explicat ș. l. dr. ing. Mihaela Toadere.
„Vreau să le mulțumesc tuturor colegilor care au luat parte la aceste proiecte și să-i asigur că ținem să asigurăm continuitatea lor", a conchis prof. univ. dr. ing. habil. Constantin Bungău. Rectorul Universității din Oradea a mai adăugat că universitatea a depus, la Ministerul Energiei, un proiect de 5,6 milioane lei, pentru instalarea de panouri fotovoltaice, menite să asigure întreg necesarul de energie al instituției. Anul viitor, a mai anunțat prof. univ. dr. ing. habil. Constantin Bungău, vor fi investite 41 de milioane lei în construirea unei noi cantine studențești. De asemenea, va fi depus spre finanțare proiectul ce vizează construirea a încă un cămin dedicat studenților. În context, rectorul Universității din Oradea a mai anunțat că, la începutul lui 2024, va fi dată în folosință și cea de a doua aripă a căminului din apropierea sălii  de sport a universității, aripă ce reprezintă, în total, 402 locuri de cazare. Zece milioane de lei, a mai spus prof. univ. dr. ing. habil. Constantin Bungău, vor fi alocați, în anul viitor, pentru a se continua dotarea facultăților cu tehnologie. Tot pentru anul 2024 este preconizată darea în folosință definitivă a „Casei muzicii", corpul de clădire dedicat Departamentului de Muzică al Facultății de Arte, care, pe lângă sălile de repetiție deja funcționale, va găzdui o modernă sală de spectacole.
„Anul acesta a fost dedicat împlinirii a 60 de ani de învățământ universitar modern la Oradea. În acești ani, Universitatea din Oradea a devenit o instituție puternică la nivel local, importantă la nivel național și relevantă la nivel internațional, datorită apartenenței la alianța academică europeană EU GREEN", a declarat, la final, prof. univ. dr. ing. habil. Constantin Bungău, rectorul Universității din Oradea. (B.C.)

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 06:53:18 Ora de vară a Europei de Est