Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Un workshop delicios

Din „bunătățile pădurii”

Un workshop delicios

Departamentul de Silvicultură și Inginerie Forestieră din cadrul Facultății de Protecția Mediului a Universității din Oradea, a organizat joi, 11 ianuarie 2024, prima ediție a workshop-ului „Valorificarea produselor pădurii".

Evenimentul a fost coordonat de șef de lucrări dr. ing. Cristian Ghiță Crainic. Au participat cadre didactice, studenți și colaboratori ai Departamentului de Silvicultură și Inginerie Forestieră, șefi de ocoale silvice din județul Bihor, foști studenți care lucrează în domeniu.
„Este prima ediție desfășurată în formatul unui workshop, dar noi avem, în fiecare an, o asemenea prezentare dedicată produselor pădurii", explică ș. l. Cristian Ghiță Crainic, adăugând că evenimentul este destinat, în special, studenților din anul I. „Ei trebuie să știe, de la început, că pădurea oferă o imensitate de bunătăți, să spun așa... Să nu vadă doar bușteanul din rampă", spune ș. l. dr. ing. Cristian Ghiță Crainic.
După cum afirmă organizatorii, workshop-ul și-a propus să le ofere studenților o imagine și „completă și complexă asupra potențialului forestier al României", dar și să puncteze aspecte concrete referitoare legate de exploatarea acestuia, în domenii precum: produsele lemnoase și nelemnoase, serviciile pe care le oferă pădurea sau efectele binefăcătoare ale acesteia.
În cadrul evenimentului științific au fost prezentate rezultatele unor cercetări și aplicații din domeniul silvic. Participanții au discutat despre potențialul apicol al pădurilor și producția de păstrăv pentru consum. Au fost dezbătute prevederi ale Codului Silvic și avansate modalități de corelare a acestora cu normativele în vigoare. De un interes deosebit s-a bucurat și prezentarea unor oportunități de afaceri, precum exploatarea brazilor de Crăciun. „Un fost student al facultății noastre deține singura exploatație de acest tip din județul Bihor. El este cel care ne-a vorbit despre particularitățile acestei afaceri și, împreună, am ajuns la concluzia că aici există încă un potențial însemnat, neexploatat", subliniază ș. l. dr. ing. Cristian Ghiță Crainic.
Gazdele și invitații lor, colegi de la departamentele de Ingineria Produselor Alimentare, Ingineria Mediului, Agricultură și Horticultură, au avut ocazia de a degusta din adevăratele delicatese pe care le oferă pădurea: păstrăv afumat în cobze de brad, zacuscă de păstrăv și de ciuperci, pastramă de mistreț și cerb, mezeluri din mistreț, cerb, căprior, lopătar, siropuri de păpădie, de cătină, de afine, de soc negru, de merișoare, ciuperci conservate prin uscare, miere de albine obținută din fondul forestier. „Brioșele cu gem de afine au fost, de departe, produsul cel mai gustat de participanți", a mai spus ș. l. dr. ing. Cristian Ghiță Crainic, convins că evenimentul a fost, „fără doar și poate", o reușită. (B.C.)

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 11:08:27 Ora de vară a Europei de Est