Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

D.P.P.D. are cu 700 de locuri mai locuri mai multe decât în 2023

Universitatea din Oradea în topul instituțiilor academice selectate pentru a pregăti viitori profesori

D.P.P.D. are cu 700 de locuri mai locuri mai multe decât în 2023

Universitatea din Oradea este instituția de învățământ academic din România care a înregistrat cea mai mare creștere a numărului de locuri finanțate de stat pentru formarea viitorilor profesori, raportat la anul precedent de învățământ academic.

În contextul în care, pentru anul universitar 2023-2024, statul român a alocat fonduri suplimentare, în vederea instruirii a peste 32.000 de viitori profesori, Universitatea din Oradea a primit bani pentru pregătirea a nu mai puțin de 1.500 dintre aceștia.
„Pe lângă specialitatea de bază, studenții Universității din Oradea pot, acum, într-un număr și mai mare, să urmeze cursurile modulului pedagogic, pentru ca, în viitor, să muncească la catedră. Absolvenții nivelului I de pregătire pedagogică pot preda în gimnaziu, iar cei care au și nivelul II, la liceu și în universități. Locurile s-au distribuit la toate specializările, proporțional cu numărul cererilor venite din partea studenților. Înscrierile se fac, an de an, atât în sesiunea din vară, cât și la cea de toamnă", a declarat rectorul Universității din Oradea, prof. univ. dr. habil. Constantin Bungău.
„În urma vizitei ARACIS, Universitatea din Oradea a primit 1.500, pentru anul I. Practic, avem cu 650 de locuri mai multe, față de anul trecut. Astfel, Universitatea din Oradea contribuie semnificativ la extinderea capacității de formare a cadrelor didactice în plan național", a precizat prof. univ. dr. Florica Orțan, directorul Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic (D.P.P.D.). Studenții înmatriculați pe locuri bugetate pot urma cursurile de pregătire psihopedagogică gratuit. Cei care urmează o formă de învățământ „cu plată" trebuie să achite și taxa de școlarizare pentru a urma cele două module psihopedagogice.
Ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023, care aprobă lista universităților cu programe de formare psihopedagogică, indică o creștere cu aproape 20%, la nivel național, a numărului de locuri dedicate formării viitorilor dascăli. Față de anul precedent, cifra de școlarizare a ajuns la 32.250 de studenți. În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați fiind de 26.880.
Reamintim că, pe lângă cursurile dedicate carierei didactice, D.P.P.D. organizează și alte cursuri post-universitare de șase luni: educator puericultor, dezvoltator de e-learning în învățământ, manager educațional, mentor, psihopedagogie specială școlară, designer instrucțional.
Mai multe detalii:
https://dppd.uoradea.ro/ro/#
https://dppd.uoradea.ro/ro/programe-de-formare/cursuri-postuniversitare

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 10:00:01 Ora de vară a Europei de Est