Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Rebeca și Andrei, un duo de nota 10!

Viitori muzicieni, de la Facultatea de Arte, premiați la Budapesta

Rebeca și Andrei, un duo de nota 10!

Rebeca Anamaria Balaj și Andrei Marinescu sunt doi tineri muzicieni harnici și talentați. Cântă împreună, ea la pian și el la trombon. Recent, ei au fost premiați la un important concurs muzical desfășurat la Budapesta - Danubia Talents International Music Competition.

Cine i-ar putea descrie mai bine pe cei doi premianți decât profesorul care i-a adus împreună și i-a pregătit pentru concurs, conf. univ. dr. Ariadna Mircescu (în foto), directorul Departamentului de Muzică al Facultății de Arte a Universității din Oradea! „Sunt doi copii înțelepți, așa cum orice profesor și-ar dori. Talentați, din punct de vedere muzical, ambițioși și muncitori. La fiecare dintre ei, e de admirat aportul personal în ceea ce privește repertoriul studiat. Rebeca studiază pianul din copilărie și se putea spune despre ea, încă de pe atunci, că va avea o carieră remarcabilă. Andrei este o revelație. Chiar dacă și el a făcut muzică din fragedă tinerețe, n-a studiat temeinic trombonul până în anul întâi de facultate. A fost o mare bucurie pentru mine să-i descopăr, în cadrul cursurilor dedicate muzicii de cameră. Sunt empatici și colaborează foarte bine, unul cu celălalt, stilistic, interpretativ și din punctul de vedere al sentimentelor pe care le transmit publicului".
Bursieri ai Facultății de Arte, cei doi tineri interpreți excelează și la disciplinele teoretice. Rebeca Anamaria Balaj și Andrei Marinescu au obținut locul doi la Danubia Talents International Music Competition, primul concurs de talie internațională la care au participat împreună. La competiție, desfășurată on-line, au fost înscriși aproape 200 de tineri muzicieni din: Ungaria, Austria, Estonia, Letonia, Cehia, România și Italia. Cei doi studenți orădeni au evoluat la categoria vârstă „plus 18 ani", considerată cea mai dificilă din concurs.
Studentă în anul II, Rebeca spune că, în copilărie, a fost la un pas de a urma o școală oarecare. „Am studiat pianul de la 5 ani. Profesoara de pian a insistat să merg la Liceul de Arte. Părinții și bunicii s-au bucurat și m-au susținut de la început. La început voiam să compun. Mă jucam punând, cap la cap, fragmente din piesele pe care le studiam și realizând astfel noi piese muzicale". Paradoxal, Rebeca nu e atrasă de luminile scenei. Deși nu a renunțat de tot la ideea de a compune, spune că se simte mai apropiată de cariera didactică.
La numai 20 de ani, Andrei este deja colaborator voluntar al Orchestrei Filarmonice din Oradea. Deși cântă la trombon de la 13 ani, a început studiul acestui instrument abia odată cu primele zile de facultate. Mai reținut la vorbă, dar cu atât mai curajos când cântă, Andrei afirmă că se simte atras, în egală măsură, de instrument și de dirijat. Acum conduce corul bisericii și, spune el, acest lucru îi oferă „multe satisfacții".
Colaborarea celor doi instrumentiști, ea la pian, el la trombon, va continua. „Plănuim să mergem și la alte concursuri împreună. Avem un ritual de studiu al nostru și ne face plăcere să lucrăm amândoi. Cred că doamna profesoară ne-a simțit foarte bine ideile și ne ajută foarte mult. Dincolo de tehnica de interpretare, ne învață să gândim corect și să nu ținem muzica doar pentru noi, să cântăm pentru cei care ne ascultă", spune Rebeca.
Tinerii muzicieni orădeni demonstrează, încă o dată, că talentul și munca, depusă de ei și de dascălii lor, sunt întotdeauna răsplătite și apreciate. Cum remarca directorul Departamentului de Muzică al Facultății de Arte a Universității din Oradea, conf. univ. dr. Ariadna Mircescu, prin aptitudini și efort, cei doi studenți au pus început bun carierei lor muzicale. „Eu îi iubesc foarte mult și sunt foarte mândră de ei", spune conf. univ. dr. Ariadna Mircescu. (B.C.)

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 16:21:07 Ora de vară a Europei de Est