Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Un „masterclass” despre muzică, tinere speranțe și evoluție la Universitatea din Oradea și în Oradea

Cursuri de măiestrie la Universitatea din Oradea

Un „masterclass” despre muzică, tinere speranțe și evoluție la Universitatea din Oradea și în Oradea

Se împlinesc 12 ani de când soliștii Mihaela Anica (Viena) și Horia Maxim (Universitatea Națională de Muzică din București) susțin cursuri de măiestrie la Universitatea din Oradea, în cadrul Departamentului de Muzică al Facultății de Arte.

Relația celor doi artiști de talie internațională - Mihaela Anica predă flaut, iar Horia Maxim pian - cu Oradea a crescut, s-ar putea spune, în paralel cu dezvoltarea școlii de muzică orădene.
Directorul Departamentului de Muzică al Facultății de Arte, conf. univ. dr. Ariadna Mircescu, spune că masterclass-ul desfășurat la finele săptămânii trecute a fost dedicat atât studenților cât și elevilor. Evenimentul a fost organizat și coordonat împreună cu sora ei, prof. dr. Georgiana Mircescu, cadru didactic al Liceului de Arte din Oradea. Merită subliniat și faptul că, de această dată, masterclass-ul de la Universitatea din Oradea a avut caracter internațional. Studenți și elevi din mai multe țări au venit la Oradea, special pentru a avea șansa de a lucra cu cei doi soliști.
Intermezzo
„Un asemenea curs este cu totul și cu totul esențial în viața fiecărui tânăr artist. În primul rând, e foarte important ca, atât elevul sau studentul, cât și profesorul, să fie deschiși față de nou. Pentru tânărul muzician aceasta este ocazia cea mai bună de a lucra cu un solist de talie internațională. Va face cunoștință cu o altă abordare decât cea a profesorului său, va primi informații noi privind tehnica instrumentală și interpretativă ori stilistica muzicală". Mai mult decât atât - spune conf. univ. dr. Ariadna Mircescu - un masterclass  este o provocare, atât pentru profesor, cât și pentru elev ori student. „Cadrul didactic și studentul ies din zona de confort. Studentul nu acumulează doar noi cunoștințe, ci este pus și în situația de a își gestiona emoțiile, firești la întâlnirea cu o personalitate muzicală de asemenea anvergură".
„Orașul acesta frumos are nevoie de cultură"
Profitând de încă o vizită a sa la Universitatea din Oradea, i-am solicitat un scurt interviu doamnei Mihaela Anica.
-Ce vă face să reveniți, iată, de mai bine de un deceniu, la Oradea?
-Bucuria copiilor, deschiderea și motivația lor de a învăța lucruri noi. Dar, în primul rând, mă aduce aici prietenia care mă leagă de profesoarele acestor copii, Ariadna și Georgiana Mircescu. Când plec de la Oradea simt, de fiecare dată, că am putut să las aici câte ceva din ceea ce eu, la rândul meu, am primit.
-Cum credeți că s-au schimbat universitatea și orașul ei în acești 12 ani, de când veniți aici, chiar și de mai multe ori pe an, pentru a lucra cu tinerii artiști?
-Orașul a trecut prin niște schimbări... extraordinare! Oradea poate să fie mândră de ea. Cred că niciun alt oraș din România nu se află la un asemenea nivel. Mi se pare extraordinar ce se întâmplă aici. Ca să vorbesc despre copii, sunt printre ei mulți pe care îi cunosc de mici. I-am văzut încă de pe băncile școlii și pot să vă spun că, în cazul unora dintre ei, evoluția este fabuloasă. Nivelul lor este comparabil cu cel al studenților universităților vestice. Nu obișnuiesc să exagerez, dar ceea ce s-a realizat aici, la Universitatea din Oradea, nu pot descrie în cuvinte. Această nouă clădire, „Casa Muzicii", este impresionantă. Campusul este de o rară frumusețe...
-Am înțeles că obișnuiți să lăudați Oradea și Facultatea de Arte peste tot pe unde mergeți, în țară și în lume. E adevărat?
-Da. Marea mea dorință ar fi ca un număr cât mai mare din tinerii, care azi urmează cursurile unor licee de arte din țară, să afle despre Departamentul de Muzică al acestei facultăți. De altfel, nu ezit să fac reclamă acestui departament și orașului dumneavoastră, oriunde mă duc. Există aici un potențial extraordinar și sper ca dezvoltarea orașului și a universității sale să nu se oprească aici. Orașul acesta frumos are nevoie de cultură!
„La Oradea, proporția celor care reușesc să confirme speranțele noastre e în creștere"
Maestrul Horia Maxim spune și el că a ajuns la Oradea datorită Ariadnei și Georgianei Mircescu.
-Risc și repet o întrebare: Ce v-a adus tocmai la Universitatea din Oradea?
-Am stabilit o frumoasă relație de prietenie cu Ariadna și Georgiana Mircescu și una, la fel de frumoasă, de colaborare, cu Departamentul de Muzică al Facultății de Arte. Împreună am construit aceste masterclass-uri care, azi, aduc copii din toată țara și din străinătate.
-Era nevoie de un masterclass la Oradea?
-Dincolo de latura subiectivă, scopul nostru principal este legat de dorința de a fortifica instituția, de a crea un elan pentru elevi și studenți, de a duce mai departe lucrurile. Un masterclass are cu totul alt rol decât procesul obișnuit de învățare. Aici se confirmă faptul că lucrurile merg pe un făgaș potrivit sau se caută soluții, acolo unde lucrurile nu funcționează. Noi căutăm să punem un diagnostic corect. Satisfacția noastră este să observăm, atunci când ne reîntâlnim cu studenții, că au mers pe calea cea bună.
-Cum găsiți, după toți acești ani, Departamentul de Muzică al Facultății de Arte și pe studenții acestuia?
-Cei mai mulți dintre colaboratorii noștri reacționează bine la intervențiile noastre, ceea ce duce la o foarte bună activitate. Pentru viitorii muzicieni e foarte important ceea ce se întâmplă între aceste întâlniri ale noastre. Dacă mesajul nostru e dus mai departe sau, dimpotrivă, studentul involuează. Observ că, la Oradea, proporția celor care reușesc să confirme speranțele noastre e în creștere. Pe de altă parte, așteptăm mai mult. Aș spune că e nevoie de mai mult din partea colegilor noștri care sunt aici, cei care fac munca cea mai grea, munca de „front", i-aș zice eu. Deși au potențial, unii nu reușesc să confirme și nu e întotdeauna vina lor. Dar, dincolo de acestea, am observat, în ultimii ani, o efervescență. Cred că evoluția orașului i-a motivat și pe mulți tineri să caute să se dezvolte, a adus o speranță în plus și acesta e un lucru remarcabil în sine". (B.C.)

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 08:50:00 Ora de vară a Europei de Est