Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Elitele viitorului vin la Universitatea din Oradea

În cadrul programelor „Erasmus + EU GREEN”

Elitele viitorului vin la Universitatea din Oradea

Universitatea din Oradea este una dintre instituțiile de învățământ superior câștigătoare a unui proiect de tip Program Combinat Intensiv - BIP. În cadrul acestui program, intitulat „Introduction to Mathematical and Computational Modelling for Susteinability", 20 de masteranzi și doctoranzi, specialiști în inteligența artificială (IA), din universitățile membre ale alianței EU GREEN, vor lua parte la o școală de vară care va avea loc la Universitatea din Oradea.

Proiectul câștigat de Universitatea din Oradea este una dintre cele 12 inițiative care marchează debutul programelor „Erasmus + EU GREEN Blended Intensive Programmes (BIP) Call for Students". Programele participante au fost selectate de un grup de experți în domeniile: Educație, Cercetare, Internaționalizare și Mobilitate din universitățile membre ale consorțiului academic EU GREEN. Conform acestora, „Erasmus + EU GREEN Blended Intensive Programmes Call for Students" își propune „să le ofere studenților din comunitățile academice ale alianței, în număr de peste 100.000, oportunitatea de a avea acces la educație de înaltă calitate și la conținut educațional inovator, în cadrul unor programe de studii combinate, desfășurate în mediul on-line și la fața locului".
Școala de vară va aduce la Universitatea din Oradea viitorii specialiști în înalte tehnologii care învață la: Atlantic Technological University (Irlanda), University of Evora (Portugalia), University of Gavle (Suedia) și Universite Angers (Franța). Selecția studenților participanți va avea loc în cursul lunii martie. Prof. univ. dr. ing. habil. Radu - Cătălin Țarcă, unul dintre cadrele didactice implicate în conceperea și coordonarea programului „Introduction to Mathematical and Computational Modelling for Susteinability", spune că participarea la acest program  presupune un nivel ridicat de cunoștințe. Din acest motiv, cei care aspiră să participe la cursuri vor fi selectați, cu prioritate, din rândurile masteranzilor și doctoranzilor în științe inginerești ai celor șase universități partenere. „Își vor însuși noțiuni cu privire la tehnicile de modelare matematică și computațională, cu aplicativitate în dezvoltarea de modele digitale și sprijinirea luării unor decizii durabile în orice domeniu: sănătate, mediu, social, industrial". Prof. univ. dr. ing. habil. Radu Țarcă, cel care este și directorul Consiliului pentru Studiile Universitare de Doctorat (CSUD) al Universității din Oradea, arată că pe baza acestor modele matematice sau realizate de computere „se realizează simulări funcționale care oferă soluții pentru o multitudine de sisteme". Oaspeții Universității din Oradea vor participa la o serie de cursuri precum: modelarea bazată de ecuații diferențiale, sisteme dinamice finite, modelări statistice - metoda Monte Carlo, introducere în machine learning, modelarea de constrângeri și rezolvarea lor, căutări locale și metaeuristice. „Toate acestea presupun un bagaj ridicat de cunoștințe - reamintește prof. univ. dr. ing. habil. Radu Țarcă, subliniind că participanții la programul gestionat de Universitatea din Oradea sunt specialiștii în inteligență artificială (IA) ai zilei de mâine. „În viitor, cei care dețin aceste cunoștințe vor avea puterea", a mai adăugat prof. univ. dr. Radu Țarcă. (B.C.)

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 17:36:15 Ora de vară a Europei de Est