Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Activități Erasmus+ la Colegiul Național ,,Iosif Vulcan” Oradea

În cadrul Acreditării Erasmus

Activități Erasmus+ la Colegiul Național ,,Iosif Vulcan” Oradea

În cadrul Acreditării Erasmus+ a Colegiului Național ,,Iosif Vulcan" Cod: 2021-1-RO01-KA120-SCH-000044007, în domeniul Educației Școlare, valabilitate 2022-2027, în anul şcolar trecut au participat 33 de profesori la cursuri de educație nonformală și digitală.

          În acest an școlar, şapte profesori vor participa la job shadowing în localitatea Budgoszoz din Polonia, la Liceum Ogolnoksztalcace și în localitatea Coulogne, Franța la  Lycee de Coulogne. 20 de elevi de gimnaziu și liceu vor participa la mobilități la Lycee de Coulogne, Coulogne, Franța și la IES Padre Moret, Pamplona, Spania.
   Harmony Across Cultures- Fostering Musical and Digital Skills and Social Awareness through Collaboration
         În cadrul proiectului Erasmus+,,Colors", Colegiul Național ,,Iosif Vulcan" Oradea și ,,Johannesskolan" Malmö, Suedia au colaborat foarte eficient și acum parteneriatul continuă prin  proiectul Erasmus+ 2023-1-RO01-KA121-acreditarea școlii,  precum și prin proiectul  eTwinning-149254. Cei patru profesori care au participat, pentru o săptămână (3-9 martie 2024), la job shadowing în școala noastră sunt: Martin Svensson, Peter Söderholm, Anton Liljemark și Axel Schiölde, iar echipa română a acestui proiect este formată din doamna director, prof. Simona Martin, doamna profesor Maria Duma, doamna profesor de engleză, Teodora Popa și doamna profesor de muzică, Alina Vidican.
           Proiectul Harmony Across Cultures-Fostering Musical and Digital Skills and Social Awareness through Collaboration își propune să pregătescă elevii pentru provocările cu care se vor confrunta în viitor, profesorii suedezi militează pentru un mâine mai luminos, armonie între culturi și colaborare. Au compus cântecul ,,A Brighter Tomorrow" și au organizat ateliere de învățare, exersare și înregistrare a elevilor cântând. Pedagogiștii, atât cei mari, cât și cei mici, au rezonat cu mesajul cântecului, cu veselia emanată de profesorii suedezi și au cântat din tot sufletul la ateliere.
          Marți, 5 martie 2024, la clasa a IV-a B, prof. Maria Duma, s-a organizat activitatea ,,Tradiții de primăvară la români". Elevii de la Catedra de Canto popular a Liceului de Arte din Oradea, coordonați de către domnii profesori: Bonțu Aurica, Fanya Roxana, Hexan Adriana, Măslină Pop Ancuța, Moga Andrei, Șinca Petre și Șerb Denis, alături de elevii clasei a II- a, coordonați de către doamna profesor Bunica Valeria, au prezentat un fragment din „Jocul suratelor" sau „Prinsul suratelor" - specific obiceiurilor de primăvară din Bihor. Momentul a fost emoționant, vocile minunate ale copiilor au fost acompaniate de instrumente tradiționale românești și aceștia au fost răsplătiți cu un ropot de aplauze.
         Dansurile populare specifice zonei Bihorului și instrumentele românești - vioara cu goarnă și taragotul - au fost prezentate musafirilor de către dansatorii Ansamblului Folcloric  ,,Florile Bihorului" , conduși de domnul director al Palatului Copiilor Oradea, prof. Marius Constantin Marcu și de doamna coregraf, Florica Negrău.
         Emoționați, elevii clasei a IV-a B și părinții acestora și-au unit glasurile, afirmând că trebuie să luăm atitudine față de războaie, că putem să ne implicăm, că trebuie să ne implicăm, să colaborăm pentru a salva planeta.
          Doamna director, profesor Simona Martin, a înmânat diplome de participare tuturor și a subliniat rolul proiectelor Erasmus + în formarea competențelor-cheie pentru învățarea de-a lungul întregii vieți.
          Musafirii au asistat la activități la clasele primare și liceale, au fost surprinși de nivelul de cunoștințe al elevilor români, de uniformele lor, de deschiderea pentru învățarea limbilor străine, de afecțiunea cu care au fost primiți.
          Trupa muzicală a școlii, îndrumată de doamna profesor Alina Vidican, a susținut programe artistice foarte apreciate de cei patru profesori suedezi.
         A fost un schimb de experiență foarte interesant atât pentru dascăli cât și pentru elevi. Muzica depășește granițele internaționale fizice, unește oamenii, instrumentele educaționale digitale ne modelează o nouă abordare educațională.  ,,Let's work as one - for a brighter tomorrow!"
https://school-education.ec.europa.eu/hr/etwinning/projects/harmony-across-cultures-fostering-musical-and-digital-skills-and-social-awareness-through-collaboration/twinspace
https://www.facebook.com/colegiul.national.iosif.vulcan/videos/1586538328855493?locale=ro RO

Trimite email
marți, 30 aprilie 2024, 07:27:05 Ora de vară a Europei de Est