Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Creșa... în activitate, iar meseriașii... pe poziții

Joi, la Grădinița nr. 55 din Oradea

Creșa... în activitate, iar meseriașii... pe poziții

Chiar dacă vacanța și-a intrat în drepturi de multă vreme, nu toate cadrele didactice sunt în vacanță (concediu de odihnă), în multe unități de învățământ din Oradea, directorii sunt pe baricade. Poposind ieri (joi, 9 iulie 2009), la grădinițele nr. 55 și 46, ne-am convins că la cele două unități de învățământ doar unii dascăli sunt în vacanță, directorii erau la post, precum și parte din personalul unităților. Firmele angajate lucrau din greu la efectuarea reparațiilor curente și capitale...

 La ora vizitei noastre la Grădinița nr.55 (ora 10.38), copiii de la creșă și o mână de copii de la grădiniță tocmai ieșiseră pe terenul de joacă, însoțiți de educatoarele Irina Faragău și Felicia Leș, asistenta sefă Magdalena Furic, infirmierele Marioara Rațiu și Zorița Ciordaș. În curte, în imediata apropiere, un excavator cu o cupă mică făcea legea la refacerea canalizării. Pe trepte se monta gresie. În clădire, pe holurile de la etaj și în săli, muncitorii  firmei Deni-Flor S.R.L., zidari, tâmplari, electricieni, instalatori și finisori erau pe poziții, fiecare în sectorul său. Se monta gresie și faianță, se zugrăvea..., după cum aveam să aflăm de la Nicolae Popa, șeful punctului de lucru. „Am înlocuit instalația electrică, precum și instalația sanitară de la parter, unde a fost montată gresie și faianță în două grupuri sanitare, pe holuri, în oficii și în casa scărilor, în clădirea din spate. În curte, se reface canalizarea, se montează gresie pe trepte. În patru săli se pune parchet laminat, în unele săli se fac compartimentări, într-o sală, la parter s-a pus șapă, toate ușile interioare se schimbă cu uși termopan...”
 La parter, toate lucrările în grupurile sanitare, pe holuri, în sălile de clasă, în toate încăperile s-au finalizat, iar femeile de serviciu au început curățenia și spălatul geamurilor. Muncitorii sunt zilnic la lucru, de la sfârșitul lunii mai, iar în 15 august trebuie să se retragă, la finalizarea lucrărilor. În curte mai au de ridicat un gard despărțitor pentru că primăria a găsit de cuviință ca jumătate din terenul de joacă al grădiniței să fie cedat cartierului, unde urmează să fie amenajat un teren de joacă, prevăzut cu  aparate de joacă și panouri pentru baschet, la care vor avea acces și preșcolarii, de ce nu?
 Directorul unității (dna Angela Popu) e mulțumit de ritmul lucrărilor și nu se îndoiește că lucrările nu vor fi finalizate la timp. Dumneaei face naveta între Grădinița nr. 50 și structura 55. „Din toamnă, creșa se separă de grădiniță, trecând la A.S.C.O., astfel că la 55, vom avea patru grupe cu program prelungit, în limba română, și o grupă cu program normal, precum și două grupe în limba engleză, care ne-au fost repartizate după desființarea Grădiniței nr. 26 (de pe strada Mihai Eminescu), în total șapte grupe, față de cele cinci existente...”
Revenind pe terenul de joacă, ne-am întreținut cu cei mici, veseli și buni de gură. Denisa Marian e în grupa pregătitoare, mai are puțin și pleacă la școală, tocmai la „Ghibu”. Surioara sa, Carmen, care tocmai împlinea 5 ani, mai rămâne fiind în grupa mijlocie. Bianca Elena Brad pleacă la Pedagogic, iar Luana Cătălina Miclea vrea la Monica Toader de la „Avram Iancu”. „Maia, surioara mea, va împlini duminică 4 ani”, ține să ne informeze Luana. În traducere liberă, Maia este de fapt Maria (Miclea). La finalul discuției, cele trei viitoare școlărițe au dorit să le pozăm. Puteam să le refuz? E șansa lor de a poza împreună, pentru că din toamnă, fiecare cu școala sa! (Ov. D.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Creșa... în activitate, iar meseriașii... pe poziții.

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 04:17:25 Ora de vară a Europei de Est