Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Domnule ministru, Vasile Blaga, la grădinițele din Marghita e de „pompat” serios!

La Marghita, pe urmele celor șapte unități de învățământ

Domnule ministru, Vasile Blaga, la grădinițele din Marghita e de „pompat” serios!

Vineri (10 iulie 2009), bihoreanul nostru Vasile Blaga, ministrul Dezvoltării Regionale și Locuinței, a fost prezent în municipiul Marghita, la inaugurarea primelor 32 de apartamente A.N.L. din cele 96 planificate pentru 2009. La întâlnirea din sala de consiliu a Primăriei Marghita, primarul Dorel Talpoș a prezentat dlui ministru și celorlalți invitați (prefectul județului Bihor, Gavrilă Ghilea, deputații Ștefan Seremi și Lakatos Petru, europarlamentarul Petru Filip, Gheorghe Carp, viceprimarul municipiului Oradea, consilieri județeni și locali...) proiectele aflate în derulare, printre care și șapte unități de învățământ.

 Vineri (10 iulie 2009), bihoreanul nostru Vasile Blaga, ministrul Dezvoltării Regionale și Locuinței, a fost prezent în municipiul Marghita, la inaugurarea primelor 32 de apartamente A.N.L. din cele 96 planificate pentru 2009. La întâlnirea din sala de consiliu a Primăriei Marghita, primarul Dorel Talpoș  a prezentat dlui ministru și celorlalți invitați (prefectul județului Bihor, Gavrilă Ghilea, deputații Ștefan Seremi și Lakatos Petru, europarlamentarul Petru Filip, Gheorghe Carp, viceprimarul municipiului Oradea, consilieri județeni și locali...) proiectele aflate în derulare, printre care și șapte unități de învățământ.
 Directorul adjunct al C.N. „Octavian Goga” (Simona Sarca) ar fi dorit să obțină de la dl ministru bani sau măcar promisiuni pentru un nou corp de clădire, deși colegiul a fost renovat din temelii, cum se spune. Din păcate, răspunsul ministrului nu a fost unul favorabil. Foarte realist și tranșant, dl ministru i-a răspuns că e nevoie să se finalizeze mai întâi lucrările la cele șapte unități de învățământ. Într-un an electoral, s-au făcut promisiuni la greu, iar acum e nevoie să se treacă de la vorbe la fapte. E ușor de promis, dar mai greu de înfăptuit.
 Miercuri (15 iulie 2009, la ora 12.03), ne-am înființat și noi la Primăria municipiului Marghita cu gând bun: să pornim pe urmele celor șapte unități de învățământ. Cum întâiul gospodar, dl primar Dorel Talpoș, era plecat la Oradea, n-am avut cu cine vorbi despre cele șapte unități de învățământ (aveam să constatăm că... Marghita nu e Oradea, ajungând la vorbele dlui președinte Traian Băsescu – „iarna nu-i ca vara!”). Navetând de la un birou la altul, am fost sfătuiți că cel mai bine e să vorbim cu conducătorii unităților în cauză. Ieșind pe teren, am fost însoțiți de dl ing. Silvian Stoianovici – inspector la urbanism. Nu departe de primărie, chiar în spatele primăriei, „am poposit” (vorba vine) la Grădinița nr.1 care arată ca o casă părăsită („sedusă și abandonată”), în sensul că cineva a venit, a descoperit-o, i-a scos („ochii”) geamurile și a plecat, adică nu a mai venit să vadă ce și cum. A lăsat-o cu „ochii în soare” – cum se spune. Domnul inginer cu ne-a putut da detalii despre soarta clădirii. Mergând mai departe „în căutarea timpului pierdut” (vorba lui Marcel Proust), am ajuns la C.N. „Octavian Goga” care, după renovare, arată ca o bijuterie! De aici, făcând cale întoarsă, ajungem peste drum de Grădinița nr. 1, în celălalt local al unității, care arată bine după renovare, dar unde nu am putut pătrunde. Ghinion, ce să-i faci! „Cu coada între picioare”, pornim spre școală. Poate avem mai mult noroc.
 Prima sau ultima „școală generală”... din România!
 Ajungem la localul nr. 2 al Școlii cu clasele I-VIII. Dăm să intrăm, dar pauză. Căutând în sus, nu spre cer... ci spre firma unității. Citim și ne minunăm foarte: în anul 2009, citim în premieră absolută în România: „Școala generală cu clasele I-VIII...”, deși în România, de la Revoluție încoace, fostele „școli generale” au fost înlocuite cu... școli gimnaziale, intitulate: „școli cu clasele I-VIII”. Cineva, îndrăgostit probabil de cuvântul „generală” - crezând că este femininul de la „general” ), l-a păstrat în continuare. Așadar, în Marghita mai există totuși o „școală generală”, singura din România, care să ne amintească, probabil, de epoca de aur, cu un general și o generală în fruntea țării.
 Nu mai mergem mult și tragem pe dreapta, în fața sediului Școlii cu clasele I-VIII din Marghita. La intrare ne întâmpină Olimpicii și premianții școlii, care nu sunt puțini, după cum putem constata de pe panoul de onoare. Pentru informații, de la secretariat suntem îndrumați spre contabilitate. Căutând-o pe doamna contabil, dăm de directorul adjunct, dl prof. Cristian Dragomir. Suntem salvați! În sfârșit, în raidul nostru, aveam să dăm de primul conducător de unitate. 
 Dl Cristian Dragomir ne-a condus la etajul al doilea unde se zugrăveau sălile de clasă. „În localul nr. 2, de pe strada Tudor Vladimirescu nr. 2, au fost zugrăvite toate cele 17 săli de clasă. Aici la sediu, avem 32 de săli, plus cinci laboratoare, două cabinete, două săli profesorale, două birouri ale directorilor, trei birouri administrative, cabinetul medical, biblioteca și grupurile sanitare (care, din 2008, sunt interioare)”. Pe coridoare erau scoase mesele care urmează să fie recondiționate, iar în curte, se vopseau cadrele metalice de susținere pentru mese. Nu departe de școală, beneficiarii ajutorului social fuseseră scoși la curățenie. Întrucât nu erau obișnuiți să fie filmați la lucru, unii s-au ferit să fie văzuți de consăteni cu mătura în mâini.
 Revenind la primărie, am reușit să luăm legătura telefonic cu directorii grădinițelor nr. 1 și 4. Dna Valeria Costruț, directorul Grădiniței nr. 4, ne-a invitat să vedem unitatea de învățământ. „Vineri s-a încheiat zugrăvitul, iar de luni, am început curățenia generală”. Pe coridoare și prin săli le-am găsit la lucru pe Mioara Mechereș și Rajna Maria – îngrijitoare, Ioana Mihali – bucătăreasa, Simona Holhoș și Anca Tinco – infirmiere; în biroul administrativ, în fața calculatoarelor, le-am găsit pe dna Geta Udrea (administrator și secretar) și  Nicoleta Jolța (administrator de patrimoniu financiar).
 „După cum vedeți pregătim unitatea pentru noul an școlar. Grădinița va funcționa cu trei grupe de învățământ de masă, cu program prelungit și două grupe cu program prelungit pentru copiii cu cerințe educative speciale (CES). Mai avem două corpuri de clădire aflate în renovare (structura nr. 3 și Ghenetea –n.n.), cu patru grupe cu program normal, din care două la secția maghiară și o grupă cu program normal (secția română), la Ghenetea”.
 Am insistat să vedem cum se reabilitează corpul de clădire de la structura nr. 3, unde se schimbă acoperișul, se înlocuiesc geamurile, ușile, țigla, se izolează termic, iar Grădinița din Ghenetea se pregătește pentru obținerea autorizației de funcționare.
 Pentru unii mumă pentru alții ciumă?
 Doamna Eugenia Orban (Jana, cum îi spun prietenii) nu ne-a invitat să vedem unitatea (Grădinița nr. 1) pe motiv că nu deține cheile (o scuză bună, nu-i așa?). Noi am liniștit-o spunându-i că tocmai am trecut pe la cele două corpuri de clădire și nu se întâmplă nimic. Văzute din stradă, una pare o casă părăsită, iar clădirea renovată (cu cele trei grupe cu program normal, de la secția maghiară) arată excelent (ca de la mumă la ciumă, vorba aceea). „La clădirea principală (la casa părăsită – n.n.), se lucrează la reabilitare din 2007. În curte, lucrările s-au finalizat la blocul alimentar, sala de mese, bucătăria și terasa de vară. Valoarea totală a lucrărilor este în jur de 17 miliarde, bani de la guvern pe bază de proiect, din care am primit 8 miliarde pentru extindere. În interior urmează să se schimbe pardoseala, s-a luat jos acoperișul pentru mansardare. Între cele două clădiri se va realiza un culoar interior. La final, vom avea spațiu pentru o sală de sport și o sufragerie și grupuri sanitare interioare. Păcat că nu putem vedea, în curte avem un parc foarte mare cu pomi. În clădirea principală vor funcționa șapte grupe cu program prelungit, iar în clădirea de pe strada Jean Calvin (clădirea renovată), avem trei grupe cu program normal, la secția maghiară. Clădirea este reabilitată și dotată cu mobilier la standarde europene. În anul școlar 2008-2009, Grădinița nr. 1 a funcționat cu 10 grupe cu un total de 226 de copii, în ciuda faptului că suntem în șantier. În clădirea internatului Colegiului Național „Octavian Goga”, am avut cinci grupe cu program prelungit, iar în corpul nostru de clădire de pe strada Jean Calvin, am funcționat tot cu cinci grupe, în trei săli”...
 Fiți pe care, doamnă director, după cum nu se muncește pe șantierul grădiniței, probabil că și din toamnă cei 226 de copii vor avea aceeași soartă. Dar, să sperăm că nu va fi așa. Din câte am înțeles de la dl ministru Vasile Blaga, se vor primi bani pentru finalizarea lucrărilor la cele șapte unități de învățământ din Marghita. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Domnule ministru, Vasile Blaga, la grădinițele din Marghita e de „pompat” serios!

Trimite email
joi, 2 mai 2024, 08:23:06 Ora de vară a Europei de Est