Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ședințele publice pentru repartizarea candidaților pe catedrele titularizabile

Mâine (joi), la centrele de concurs

Ședințele publice pentru repartizarea candidaților pe catedrele titularizabile

Candidații admiși la examenul de titularizare în învățământ (susținut în 15 iulie 2009), este vorba de cei care au obținut minimum 7 (șapte), vor fi repartizați mâine (joi, 23 iulie 2009), prin ședințele publice care se vor desfășura în cele trei centre de concurs: colegiile naționale “Emanuil Gojdu” și “Mihai Eminescu”, respectiv Colegiul Tehnic “Mihai Viteazul” din Oradea.

  La C.N. “Mihai Eminescu”
  Filosofie, logică și argumentare 9.00–9.15
  Limba și literatura germană        9.15- 9.30
  Limba și lit. maghiară (maternă) 9.30- 9.45
  Profesori documentariști            9.45-10.15
  Limba și literatura franceză      10.15-11.00
  Limba și literatura engleză        11.00-12.30  
  Limba și literatura română         13.00-14.00
  Istorie                                         14.00-15.00
  Geografie                                   15.00-16.00
  La C.N. “Emanuil Gojdu”
  Educația muzicală, arte vizuale     9.00-9.30
  Biologie                                       9.30-10.00
  Fizică și chimie                          10.00-10.30
 Educație fizică, kinetoterapie     10.30-11.30
 Învățământ special…                  11.30-12.30
 Matematică, informatică            12.30-13.00
 Sociologie                                   13.00-13.10
 La C.T. “Mihai Viteazul”
 Discipline tehnice                         9.00-11.00
 Religie/teologie                           11.00-12.00
 Inst./învățători lb. maghiară       12.00-13.00
 Educatoare, lb. magh. germ.       13.00-14.00
 Inst./învățători lb. română           14.00-16.00
 Educatoare, lb. română               16.00-18.00
 Oferta de catedre (posturi) titularizabile
 După ce s-au luptat să ia o notă de trecere (minimum șapte pentru titularizare), joi (23 iulie 2009), candidații admiși urmează să culeagă roadele, dar, de unde nu-i, nici Dumnezeu nu poate să dea. Posturile (titularizabile) sunt puține – 423. Cele mai multe sunt pentru educatoare (limba română) – 51, pentru educatoare (limba maghiară) - 28, iar pentru limba germană, doar 3. Într-un “clasament” neoficial al ofertei, pe următoarele locuri vin învățătorii (limba română), cu 47 de posturi, urmați de cei de la secția maghiară, care pot opta pentru unul din cele 14 posturi titularizabile. La matematică sunt puse la bătaie 24 de posturi, dar inspectorul general, prof. Dorel Luca, se plângea, în conferința de presă că la disciplina sa de specialitate, candidații l-au dezamăgit profund după notele pe care le-au obținut. “Doar doi candidați au luat notă de trecere, peste 7” (mai exact, S.P.I. – 7.40, iar B.K. – 7.00, ceilalți: 6.40, 6.30, 6.25, 6.20, 5.90, 5.80, 5.70, 5.65, 5.55…- n.n.). La limba engleză sunt 23 de posturi, la engleză-franceză, doar 11, la limba franceză – 10, iar la franceză-engleză, doar 2, ca și la limba germană. Tot peste 20 de posturi titularizabile au la repartiție și cei care au optat pentru limba maghiară – maternă, mai exact – 22. Pentru cele 13 posturi titularizabile la limba și literatura română, teoretic, ar fi candidați de calibru (cu note cuprinse între 9.40 și 8.35, note frumoase: 9.40, 9.25, 9.05, 9.00, 8.90, 8.65, 8.60, 8.45 și 8.35). Cu asemenea note, fiecare ar dori un post bun, dacă se poate la oraș, or, situația e tristă din acest punct de vedere pentru că cele mai multe posturi sunt la țară, deloc tentante! La educație fizică și sport sunt 19 posturi titularizabile, iar pretendenții…”marfă de marfă” (de la 9.90 la 7.72, adică: 9.90, 9.50, 9.30, 9.10, 8.85, 8.82, 8.75, 8.62, 8.57, 8.55, 8.37, 8.35, 8.17, 8.00, 7.80, 7.75 și 7.72. La istorie-geografie sunt 13 posturi, în rest… sub 10 sau deloc, doar fracțiuni de catedră…
 Cu o asemenea ofertă, nu le va veni ușor candidaților admiși să opteze pentru un post… cât o fi el de titularizabil… în vârful muntelui sau într-un cătun.
 Șase lucrări au ajuns să fie corectate pentru a treia oară!
 Degeaba au contestat!
 Din cele 266 de contestații, doar la 122 de lucrări s-au modificat notele (în sensul că în 86 de cazuri, nota s-a mărit, sensibil, iar în 36 de situații, candidații s-au trezit cu note micșorate. Șase lucrări (câte două la psihopedagogie și chimie și câte una la engleză și terapie educațională), obținând la contestație mai mult de un punct și jumătate (cât prevăd normele metodologice), au trebuit recorectate. În final, s-au obținut note apropiate de notarea inițială, prin urmare, nota inițială a rămas definitivă…
Victorie!
 “Am dat Curtea de conturi în judecată și am câștigat”, se lamenta generalul I.S.J. Bihor
 Așadar, inspectorii școlari au câștigat lupta cu Curtea de conturi. Prin urmare, își vor primi banii înapoi (probabil în 2012, dacă nu cumva la Paștele cailor! Să nu fie ca și cu cei 50% obținuți legal, doar pe hârtie).
 Oricum ei sunt multumiți și împăcați sufletește că au câștigat bătălia!
 Următoarele bătălii… pentru posturi
 *25 iulie, ora 9.00, detașarea la cerere și prin concurs
 *27-29 iulie: toți candidații care au luat note peste 5 la examenul de titularizare din acest an pot opta pentru suplinire în învățământ. (Ovidiu DAN)

Trimite email
duminică, 28 aprilie 2024, 23:52:02 Ora de vară a Europei de Est