Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Miting de nemulțumire și protest

Ieri, dascălii bihoreni au ieșit, din nou, în stradă

Miting de nemulțumire și protest

Sindicatul Liber din Învățământ Bihor (SLI Bihor) a organizat, ieri (miercuri, 16 septembrie 2009), pe platoul din fața Casei de Cultură a Sindicatelor din Oradea, un miting, urmat de un marș pe traseul podul Dacia, parcul Traian (cu oprire la Prefectura Bihor, pentru înmânarea unei petiții prefectului, Gavrilă Ghilea), continuarea marșului pe strada Mihai Eminescu, până în fața sediului Antenei 1), cu o nouă oprire în fața Inspectoratului Școlar (unde sindicaliștii i-au adresat generalului, Dorel Luca, ieșit la geam, invitația de a veni în rând cu ei).

Din cuvântul președintelui S.L.I. Bihor, prof. Ioan Þenț, și al celorlalți vorbitori (prof. ing. Gheorghe Blaj și Dan Bonca), dar și din materialele propagandistice, precum și din petiția înmânată prefectului județului, aveam să aflăm motivele nemulțumirii dascălilor:
1. subfinanțarea continuă a învățământului, din 1990, până în prezent
2. reducerea până în 2015 a 350.000 de posturi din sistemul bugetar
3. reforma în învățământ – cacealma 4. Legea 221/2008 – țeapă
5. Legea unică a salarizării în sistemul bugetar – iluzie pierdută
6. intențiile actualului guvern: 10 zile de muncă voluntară; 581 de posturi reduse la nivelul județului Bihor, și mai urmează altele, în februarie – martie - aprilie 2010; reducerea la jumătate a cuantumului salariului de merit, gradației și a sporului de învățământ rural; renunțarea la cei 2%; blocarea salariilor în 2010; plafonarea salariilor după 25 de ani vechime, fac excepție profesorii S. (ceea ce se traduce cu ... discriminare); directorii din județele pilot fac patru ore de muncă voluntară; orele de educație fizică de la învățământul primar ținute de învățătorul clasei; neplata celor două ore (de la 16 ore la 18 ore) pentru cei cu 25 de ani vechime și gradul didactic I.
7. încălcarea grosolană a acordului semnat de către F.S.L.I. cu Guvernul României, în 6 mai 2009 (ne retragem semnătura)
8. investițiile în 2008, inexistente
9. economia de 400.000.000 de lei pe care trebuie să o facă Guvernul pe seama învățământului înseamnă venituri mai mici și viață mai grea
10. ni se pregătește și o mare surpriză – mărirea normei didactice
11. conducerea după ordonanțe de urgență, nu după legi.
 „Toate aceste măsuri vor duce la îngroparea învățământului românesc”, consideră conducerea S.L.I. Bihor.
 La acțiunea S.L.I. Bihor au participat și reprezentanți ai F.E.N., de la Colegiul Tehnic „Dimitrie Leonida” din Oradea (în frunte cu președintele Nicolae Moț), precum și Dan Bonca, reprezentantul sindicaliștilor personalului nedidactic, la fel de nemulțumiți și indignați.
„Noi, salariații școlii, membri ai Federației Educației Naționale, suntem profund îngrijorați față de situația fără precedent în care a fost adus învățământul românesc în anul 2009. După numeroase întâlniri, negocieri, discuții cu reprezentanții Guvernului, constatăm cu dezamăgire următoarele:
1.Proiectul Legii salarizării unitare în domeniul bugetar situează personalul din învățământ în partea inferioară a grilei
2.Numeroase sporuri acordate până în prezent pentru calitate și performanță în educație au dispărut din proiectele de lege ce vor fi asumate de Executiv
3.M.E.C.I., prin inspectoratele școlare, a redus recent peste 19.000 de posturi, fără consultarea și acordul partenerilor sociali
4.Guvernul, prin rectificările negative, a diminuat bugetul educației cu circa 2,5% din P.I.B. în 2009, încălcând  flagrant Legea învățământului
5.Executivul a hotărât diminuarea  cu 15,5%, în lunile octombrie - decembrie 2009, a salariilor angajaților din sistemul educațional
6.Acordul încheiat de către federațiile sindicale cu reprezentanții Guvernului, la 6 mai 2009, a fost grav încălcat de către Executiv
7. Legea 221/2008 privind majorarea salariilor personalului didactic nu a fost nici până în prezent pusă în aplicare, iar creșterile salariale nu se regăsesc nici în proiectul Legii salarizării unitare a bugetarilor...”, se spune în Hotărârea Consiliului Național al F.E.N.
Parlamentul a murit... pentru sindicaliști!
În deschiderea mitingului, președintele S.L.I. Bihor, prof. Ioan Þenț, a propus cinci secunde de reculegere pentru Parlamentul care a murit, în 15 septembrie 2009, „prin Asomare”, cum se scrie pe crucea ridicată de sindicaliști și purtată pe tot traseul parcurs.
Mitingul s-a desfășurat în deplină ordine și disciplină, dascălii fiind chiar prea cuminți și deloc zgomotoși. Arareori s-au scandat lozinci (Rușine să vă fie! Jos Guvernul! Mincinoșii! Să ne dea Urdea banii! Jos, demagogia, jos prostia! Grevă generală...), doar fluierele și trompetele și-au făcut simțite prezența, din plin!
Pe 5 octombrie – grevă generală de o zi
De pe platou, s-a pornit într-un marș spre Prefectură și Inspectoratul Școlar. Următoarea acțiune a fost programată chiar în 5 octombrie, de Ziua mondială a educației (și educatorului), când este fixată grevă generală de o zi.
La Prefectură, dl Gavrilă Ghilea i-a întâmpinat pe reprezentanții sindicaliștilor la poartă, conducându-i în birou și arătându-le toată deschiderea și prietenia.
„Mă puteți considera un susținător al dumneavoastră. O să trimit doleanțele exprimate în scris la Guvern, iar eu, pe partea ce-mi revine, voi face tot ce pot pentru a sprijini învățământul din teritoriu...,” a spus prefectul Gavrilă Ghilea.
În fața Inspectoratului Școlar s-a stat puțin, pentru că generalul, Dorel Luca, fiind în audiența sa obișnuită (de miercurea), a ieșit la geam și a salutat mulțimea, care nu a scandat nicio lozincă, doar l-a invitat pe general să vină în rând cu ei, adică să fie de acord cu ei și să-i susțină.
Ajunși în fața sediului Antenei 1, sindicaliștii s-au retras (la ora 14.53), cu mulțumirile de participare adresate de președintele S.L.I. Bihor, prof. Ioan Þenț. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentu mai multe poze, acceați Galeria foto:  Miting de nemulțumire și protest.

Trimite email
marți, 30 aprilie 2024, 00:44:37 Ora de vară a Europei de Est