Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Experiențe spectaculoase și inovații... ale elevilor gojdiști

Marți la C.N. „Emanuil Gojdu” din Oradea

Experiențe spectaculoase și inovații... ale elevilor gojdiști

Ieri, marți (29 septembrie 2009), în cadrul manifestărilor dedicate celor 90 de ani de la înființarea Colegiului Național „Emanuil Gojdu” din Oradea, olimpicii chimiști au făcut experiențe spectaculoase în laboratorul de specialitate, fizicienii gimnaziști și-au prezentat inovațiile, iar informaticienii, au prezentat comunicări în power point...

La 12 trecute fix, cum ar spune personajele lui nenea Iancu, în mai multe cabinete, laboratoare, pe coridorul din fața amfiteatrului, pe terenul și în sala de sport, dar și în sala festivă, gojdiștii au pornit motoarele în cea de-a doua zi a manifestărilor.
Fizicienii gimnaziști ai dnei prof. Daniela Berchez (din clasele a VII-a A și B) și-au bătut capul, au făcut risipă de imaginație și de cunoștințele de fizică pentru a inventa fel de fel de mecanisme și mașinării din materiale refolosibile... Se vede treaba că le umblă strașnic mintea, nu glumă!
Iulia Tohotan, Anita Tincău și Bianca Liberț au făurit instrumente muzicale; Richard Ardelean și Eric Dumea au inventat un submarin, Hermina Popa, o turbină cu lumânări, Andrei Sime, Alexandru Popa și Octavian Duminică, rachete; Tea Marta a redescoperit roata hidraulică (pentru care juriul i-a acodat drept „brevet” – premiul III); Cocoș Luca a mecanizat o barcă; Larisa Dăngeanu și Loreta Andrica au meșterit un sistem de oglinzi „telescopice” cu care trag speranță să dea de „capătul” infinitului; Teodora Mich a dat gata juriul cu al său hidrofor (cu care a ocupat primul loc în clasamentul general); Bianca Ignat și Cezara Vaida s-au ales cu câte o mențiune pentru pătratorotomobilul și aspiratorul lor; Alexandra Popa a prezentat în expoziție baloane captive, Cătălin Ban - o navă pe pernă de aer, Diana Măduța – anemometrul, Alexia Crivoi – zdrobitorul de cutii, Khal Elias și Horia Jarca – transmițătorul Morse și mașina cu băț, Mihai Duma – seismograful, iar Cristian  - o baterie... Liceenii au fost prezenți la „salonul internațional de invenții și inovații” cu două lucrări: efectul Chladni (autori, Lala Ionuț, Eugen Secară și Raul Incze, din X A) și T.A.G. (autori, Sergiu Doboș, Mădălin Macarie și Gabriel Vârtop, din X B). Elevii dnei prof. Ana Poinar au obținut premiul I și II. În imediata apropiere, pe coridor, aveau expuse lucrările elevii dnei profesoare de biologie, Mioara Pogan, consilierul educativ. Elevii claselor a VI-a A și-au demonstrat ingeniozitatea privind natura și animalele surprinse în mediul lor de viață, prin lucrări ca: ferma de animale, fluturi și animăluțe, pe planșe și mulaje din plastilină, iar cei din clasa a VIII-a, mulaje reprezentând organe umane. „Din nou, am lăsat ingeniozitatea elevilor să-și spună cuvântul. Cu multă imaginație, dar respectând realitatea, ei au creat din plastilină diverse forme din natură și din interiorul corpului uman, precum și animalele în mediul lor de viață”, a ținut să ne precizeze dna prof. Mioara Pogan.
Prin forța împrejurărilor, profesorii de informatică și-au desfășurat sesiunea de comunicări în laboratorul de biologie (cabinetele de informatică nefiind încă în stare de funcționare). Domnii profesori Maria și Adrian Niță au ținut ca în deschiderea manifestării să felicite și să premieze patru elevi care au obținut tot atâtea premii (două premii I și câte un premiu II și III) la prima ediție a concursului (on line) „Evaluare în educație”, concurs organizat de Academia Română și Ministerul Educației, Cercetării și Inovării (pe adresa: http://www.evaluare-edu.ro/evaluare-informatică/)
 La secțiunea Informatică Programare, Dan Ciurdariu și Irimiaș Robert au obținut maximum de puncte (100). Elevii profesorilor Maria și Adrian Niță clasându-se în fruntea plutonului celor 265 de participanți. La secțiunea Informatică TIC, au participat 326 de concurenți. Cu cele 90,25 puncte obținute, Cristian Dărăban a luat premiul II, iar Laura Lascău (cu cele 89,5 puncte) – premiul III. Toți cei patru elevi sunt colegi de clasă (în a XI-a A). Diplomele, sosite în aceste zile de la M.E.C.I., au fost înmânate de doamna profesor Maria Niță.
Apropo de cei doi distinși profesori de informatică, dorim să vă semnalăm faptul că la Microsoft, a apărut (în 22 septembrie 2009) lucrarea „Programare orientată pe obiecte și programare vizuală”, adresată profesorilor și elevilor din clasa a XII-a; lucrarea (ediție revizuită) îi are drept autori pe prof. Maria Niță și Adrian Niță, de la C.N. „Emanuil Gojdu” din Oradea și pe prof. Daniela Tarasă, inspector de specialitate în cadrul Inspectoratului Școlar al județului Bacău.
Lucrarea se poate consulta la adresa: http://www.microsoft.com/romania/educatie/curs_dot_net/profesori/
 În cadrul sesiunii de comunicări, șapte elevi au susținut șase lucrări (Daiana Popa, Adrian Tirla, Horia Fechete și Adriana Gheri, Andrei Socaciu, Laura Lascău și Mirabela Marchiș): Ce înseamnă să fii gojdist..., Realizarea unui joc în Microsoft Excel..., Începutul unui vis – licean gojdist. Toate lucrările au fost prezentate în power point.
Experimente distractive
În laboratorul de chimie, elevii de 10 ai  dnei prof. Anița Luncan, olimpicii județeni, naționali și internaționali ai colegiului, au făcut experimente distractive, spre deliciul „bobocilor” din clasele a IX-a, care au fost numai ochi și urechi. Radu Anton (IX B) – Schimbare de culoare, Andreea Anton (IX B) – Pastă de dinți pentru elefanți, Sorana Pașcalău (IX C) – Sodiul săritor, Ana Gui (X C) – Cameleonul chimic, Alina Todoca (X C) – Ceață chimică, Diana Popovici (XI B) – Curcubeul chimic, Ioana Moga (din a XII-a B - olimpica internațională de aur a colegiului) – Flăcări olimpice, Patric Teodorescu (XI) – Zăcăminte de cărbuni, Dan Mercea (XI F) – Atmosferă hipnotică.
Elevii au luat locul profesorilor
La sesiunea de comunicări desfășurată în sala profesorală au avut cuvântul tot elevii (sub coordonarea doamnei profesor Corina Nicoară). 15 liceeni, din clasele a XII-a C, A și B, a X-a A și C, a XI-a F și B, a IX-a B și D și trei gimnaziști (din clasa a VII-a A) s-au întrecut în a-și prezenta comunicările ca adevărați profesori (în power point), cu ajutorul planșelor și machetelor,  mânuind instrumente și demonstrând principiul de funcționare a invențiilor lor. Gimnaziștii (Cristian Butiri, Mihai Duma și Iulia Tohotan) ne-au cucerit de-a dreptul prin spontaneitate, știință, vervă și acuratețea prezentării. În luna mai, cei trei elevi ai dnei profesor Daniela Berchez au participat cu proiectul lor („Experimentele și demonstrațiile lui Galileo Galilei folosind precursorii cinematografiei”) la Festivalul Științei, de la Cluj-Napoca, organizat sub egida Anului internațional al astronomiei.
Laboratorul de fizică a găzduit secțiunea de științe umaniste (coordonată de prof. Dora Anderson), în cadrul căreia au fost prezentate 11 lucrări: Vladimir Griga – „Trei lacrimi reci de călătoare”, de Ion Minulescu, o posibilă viziune asupra mesajului poetic, Alexandra Butuc – Fantasticul reflectat în „Domnișoara Christina”, de Mircea Eliade și în „Prăbușirea casei Usher”, de E.A. Poe... și Vlad Muscă – „Evoluția relațiilor bilaterale franco-române”.
În sala festivă, s-a râs cu poftă, pe scenă evoluând personajele emblematice ale lui nenea Iancu, interpretate în chip magistral de mari actori gojdiști.
Elevii au „bătut” profesorii... la fotbal!
În curte, tricolorii gojdiști, campioni naționali la fotbal, le-au administrat o înfrângere pe muchie de cuțit (scor: 7 - 6) selecționatei municipale a profesorilor de educație fizică și sport (selecționată alcătuită din profesori de la Economic, Lazăr, Artă, Vuia, Gojdu, Orione și Ghibu, în frunte cu noul inspector de specialitate, prof. Alexandru Stoica). Au jucat și au pierdut eroic: Marin Goina, Ioan Lungu (administratorul gojdist, portarul profesorilor – „Singur printre dușmani”), Doru Jurcuț, Alexandru Stoica, Eugen Ilisoi, Călin Hoțupan, Călin Capotă, Alin Pop, Mihai Scobiola... „antrenați” și susținuți (moral) de prof. Liana Papagiannis.
În sala de sport, baschetbalistele gojdiste s-au văzut învinse acasă (scor: 45 - 40) de colegele lor de la Școala cu clasele I-VIII „Oltea Doamna” (coordonate de prof. Ana Iosa).
De luni până joi, inclusiv, profesorii Liana Papagiannis și Marian Goina, organizatorii manifestărilor sportive gojdiste au programat meciuri de fotbal pentru elevii gimnaziști, dar și pentru clasele de liceu, baschet fete și baschet băieți, precum și volei pentru liceeni.(Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Experiențe spectaculoase și inovații... ale elevilor gojdiști.

Trimite email
luni, 6 mai 2024, 15:29:25 Ora de vară a Europei de Est