Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Conferința internațională „Post-comunism și noua identitate europeană”

Astăzi, la Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai” din Oradea

Conferința internațională „Post-comunism și noua identitate europeană”

Conferința internațională Post - comunism și noua identitate europeană este organizată de către Facultatea de Științe Politice și Științele Comunicării de la Universitatea din Oradea, în parteneriat cu Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai”, în intervalul 5 - 7 noiembrie 2009. Vor lua parte la lucrările conferinței cercetători români și străini (din Germania, Marea Britanie, Grecia, Serbia, Albania, Slovenia și Ungaria). Lucrările conferinței se vor desfășura în limba engleză.

Facultatea de Științe Politice și Științele Comunicării în cadrul căreia funcționează și Centrul de Studii pe Problemele Identității și Migrației (vezi www.e-migration.ro) a dobândit experiență în organizarea unor manifestări științifice de talie internațională, această  conferință aflându-se la cea de-a V-a ediție.
Conferința marchează și aniversarea a două decenii de la colapsul regimurilor comuniste din Europa Centrală și de Est, invitând cercetătorii să prezinte lucrări dedicate transformărilor instituționale și reformelor democratice ale tranziției.
Intenția noastră este să deschidem direcții de cercetare care sunt prea puțin prezente în discursul academic românesc, cu toate că sunt de cea mai mare actualitate; raportul dintre identitatea națională – regională - europeană, diversitatea culturală într-o Europă fără frontiere, respectarea dreptului la identitate culturală în civilizația europeană sunt chestiuni care preocupă elitele politice și intelectuale din Uniunea Europeană. De asemenea, migrația și mobilitatea forței de muncă reprezintă unele dintre cele mai dezbătute probleme pe agendele politice ale diferitelor țări europene.
Principala motivație pentru organizarea acestei manifestări științifice constă în actualitatea temelor care vor fi dezbătute. Astfel, lucrările conferinței vor fi grupate în trei secțiuni principale, după cum urmează: Identity and mobility in Europe (Identitate și mobilitate în Europa);
The image of the New Europe in the mass-media (Imaginea noii Europe în mass-media); Institutional changes and democratic reforms after the fall of communism (Schimbări instituționale și reforme democratice după căderea comunismului).
O altă motivație, la fel de importantă, este aceea că dorim, prin intermediul acestor manifestări științifice, să ne consolidăm expertiza pe aceste probleme și relațiile de colaborare cu cercetători din România și din străinătate, care au preocupări similare; dorim să încurajăm schimbul de idei, să adăugăm noi colaborări celor realizate până în prezent, să stabilim noi parteneriate și să ne aducem contribuția la cercetarea unor teme care prezintă mare interes la nivelul Uniunii Europene.
Edițiile anterioare
Prima ediție s-a desfășurat sub forma unei conferințe internaționale la Oradea, în martie 2004, eveniment ce a coincis și cu lansarea, în cadrul facultății noastre, a masteratului Libertatea de mișcare a persoanelor în Europa (primul masterat de acest fel din România). Conferința s-a bucurat de o participare consistentă, națională și internațională, de prezența unor specialiști în domeniile identității și migrației, universitari renumiți și experți practicieni. A doua conferință internațională a avut loc în noiembrie 2005, lucrările ei fiind publicate în volumul European Identity and Free Movement of Persons (editori Lia Pop și Cristina Matiuța, Editura Universității din Oradea, 2005, 375 pagini, ISBN 973-613-960-3).
A treia ediție s-a ținut în noiembrie 2006, sub forma unui seminar internațional, la care au luat parte specialiști în domeniul migrației din șapte țări ale Europei Centrale și de Est, inclusiv România. Acest seminar a fost parte a unui proiect mai larg, intitulat Migration and Identity in a Changing Europe: Building Partenerships and Fostering Communication, derulat în cadrul Centrului de Studii pe Problemele Identității și Migrației și finanțat de Fundația pentru o Societate Deschisă (prin programul East-East: Partenership Beyond Borders).
Cea de-a patra ediție a fost organizată în noiembrie 2007, sub forma unei conferințe internaționale intitulate Migration and Identity in the European Union, care a reunit 50 de participanți, din care 22 din străinătate (din 13 țări). Multe din lucrările prezentate în cadrul acestei manifestări au fost publicate în Journal of Identity and Migration Studies (publicație electronică de specialitate în limba engleză, cu apariție semestrială, editată, începând cu anul 2007, de Centrul de Studii pe Problemele Identității și Migrației, indexată în 15 cataloage internaționale și trei baze de date internaționale (Copernicus, Scopus, DOAJ) și recunoscută de către CNCSIS; pentru detalii, a se vedea www.jims.e-migration.ro). (Radu S.)

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 16:02:04 Ora de vară a Europei de Est