Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Concursul internațional de eseuri „Cassini – Astronom”, ediția 2009

Elevi de la Șc. „N. Bălcescu” premiați (la)

Concursul internațional de eseuri „Cassini – Astronom”, ediția 2009

Dacă în toamna anului 2009 nici un elev de la Școala cu clasele I – VIII „Nicolae Bǎlcescu” din Oradea nu avea experiența unui proiect cu tematicǎ din astronomie, acum, în școalǎ, sunt șase elevi care se pot mândri cu diplome din acest domeniu, purtând prestigiosul simbol al NASA.

Cum a fost posibil?
Prof. Szatmari Dorina, în calitate de coordonator, explicǎ: „Dacă vrei, poți!” Am intrat prin clase în septembrie și le-am făcut cunoscutǎ elevilor ideea acestui concurs, mediatizat pe internet. La început au fost mulți copii interesați, dar în final au rǎmas doar 12 care au studiat tematica și au compus un eseu centrat pe una dintre urmǎtoarele teme: Saturn, Titan sau Tethys și inelele lui Saturn. Dintre cele șase eseuri trimise online (copiii au putut lucra singuri sau în echipe de maximum patru la aceeași lucrare), au ajuns în finalǎ și au fost premiate trei - o cifrǎ record ținând seama de tradițiile în studiul astronomiei pe care le aveau alte școli participante”.
Concursul „Cassini – Astronom” a fost lansat în SUA și pentru prima datǎ, în acest an, a participat și România. În evaluarea eseurilor o mare pondere au avut-o conținutul științific și originalitatea.
Elevii premiați sunt: Sava Andreea (clasa a VI-a B), cu eseul intitulat „Buletin meteorologic de pe Saturn”, Todoran Natalia, Popescu Vanessa, Kis Melania, Toader Beatrice (VII D), cu eseul  „Eclipsǎ de Titan” și Lorincz Patrich (VIII C), al cǎrui eseu a avut titlul „Slalom printre inelele lui Saturn”.
 Fiecare dintre ei a obținut diplome de câștigǎtori, iar Andreea Sava, fiind notatǎ de cǎtre toți membrii comisiei cu 10, a fost premiatǎ și cu un galileoscop – o lunetǎ similarǎ celei folosite de Galileo Galilei în urmǎ cu aproximativ 400 de ani, indicatǎ pentru astronomii amatori  începǎtori.
Decernarea diplomelor și premiilor a avut loc la București, în data de 4 decembrie 2009, cu ocazia Simpozionului național „Întoarcerea din spațiu”. La acest simpozion au fost prezentate activitǎți organizate în România de cǎtre școli, asociații, cluburi, profesori implicați în studiul astronomiei, cu ocazia „Anului internațional al astronomiei – 2009”.
 Cu Andreea Sava și Natalia Todoran... la București
 „Așa că, deși abia sosisem în noaptea precedentǎ de la Madrid, de la cursul „Adventures in Teaching Astronomy”, obținut prin programul Comenius, motivatǎ de perspectiva dezvoltǎrii în Școala „Nicolae Bǎlcescu” a unei atitudini pro-științǎ, susținutǎ de conducerea școlii, am decis sǎ plec din nou spre București, împreunǎ cu doi dintre câștigǎtori - Andreea Sava și Natalia Todoran, pentru a le  „intoxica” de spiritul astronomiei”.
Pentru fete experiența a fost ineditǎ. La  Liceul de Aeronauticǎ „Henri Coandă” din București, de la intrare am fost întâmpinate cu ecusoane, mape, cuvinte de prețuire și bun venit și conduse spre sala de festivitǎți. Acela a fost momentul în care fetele au spus pentru prima datǎ „A meritat sǎ venim!” Au urmat, pe parcursul întregii zile, diferite prezentǎri care au marcat finalul anului 2009 – Anul internațional al astronomiei”. Sufletul manifestǎrilor din cadrul simpozionului au fost dna prof. Elisabeta Picǎ și dl prof. univ. dr. Mircea Rusu.
 Cel mai mult ne-am bucurat când pe scenă au urcat elevii ce formeazǎ lotul național de astronomie al României, deoarece  printre ei au fost și orǎdenii noștri: elevul  Derecichei Denis și dl profesor coordonator Marin Bica, întorși de curând cu premii de la olimpiada internaționalǎ de astronomie din China.
N-am putut rata ocazia de a ne fotografia alături de o adevǎratǎ personalitate în lumea astronomiei - dna prof. univ. dr. Magda Stavinschi, coordonator al AIA (Anul internațional al astronomiei) 2009 pentru România, membru activ în numeroase comisii internaționale pentru cercetare în astronomie. Domnia sa  e deseori ambasadorul României pentru promovarea valorilor prea puțin cunoscute în lume.
 În multe țǎri europene, dar și de pe alte continente, se studiazǎ astronomia ca disciplinǎ de sine stǎtǎtoare. De exemplu, în Bulgaria, astronomia este obiect de studiu separat din clasa I pânǎ în clasa a XII-a. Poate cǎ rezultatele frumoase obținute la olimpiadele de astronomie de cǎtre lotul României, obținute cu multǎ trudǎ prin pregǎtirea elevilor talentați de cǎtre profesori voluntari, în afara orelor din catedrǎ, activitǎțile absolut minunate desfǎșurate de profesori pasionați din toatǎ țara, mesajele transmise în diferite împrejurǎri și de la diferite niveluri vor determina Ministerul Educației, Cercetării și Inovării sǎ gǎseascǎ o soluție pentru a face loc astronomiei, nu aglomerând programa școlară, ci abordând întrega  educație dintr-o altă perspectivǎ. (Dorina Szatmari)

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 03:45:41 Ora de vară a Europei de Est