Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

O delegație orădeană, în Maramureșul istoric

Rod al colaborării dintre A.S.E.B. Oradea și Asociația „Morărița”,

O delegație orădeană, în Maramureșul istoric

Ca urmare a colaborării dintre Asociația studenților și elevilor basarabeni din Oradea (A.S.E.B. Oradea) și Asociația „Morărița”, desăvârșită printr-un protocol semnat în noiembrie 2009, s-a derulat o serie de activități comune, cum ar fi: pregătirea și deplasarea unui grup comun de douăzeci de participanți la manifestările dedicate sărbătoririi Zilei naționale a României la Alba-Iulia, precum și oferirea unui număr de douăzeci de abonamente către elevii și studenții basarabeni, pentru vizionarea pieselor de teatru din stagiunea 2009 - 2010 a Teatrului de Stat din Oradea.

„220 de ani de învățământ românesc instituțional la Apșa de Jos” - Ucraina
Pe lângă toate acestea, anul 2009 a fost încununat cu participarea unei delegații orădene, formate din Tiberiu Moraru, președintele Asociației „Morărița”, Anatol Cojocari, președinte A.S.E.B, Ștefania Bălănescu, reprezentanta deputatului minorității slovace din România și dl Adrian Merka, la cea de-a IX-a ediție a Simpozionului internațional românesc, cu genericul „220 de ani de învățământ românesc instituțional la Apșa de Jos”. Această localitate din regiunea Transcarpatia, Ucraina (situată la doar câțiva kilometri de centrul geografic al Europei) a fost gazda nobilului eveniment organizat de dl Ion Botoș, președintele Uniunii Regionale a Românilor din Transcarpatia „Dacia”, gazdă a românilor de pe ambele maluri ale Tisei (Ucraina și România).
Astfel, simpozionul desfășurat în această străveche vatră de istorie românească a început sâmbătă (12 decembrie 2009), odată cu primirea delegațiilor de participanți: de la Cernăuți au venit reprezentanții Consulatului General al Ambasadei României în Ucraina – conduși de  consulul general Tatiana Popa, cei din Comunitatea Românească din Ucraina – conduși de deputatul dr. Ion Popescu, cunoscuții poeți bucovineni Vasile Tărâțeanu și Vadim Bacinschi; de la Odessa, vice-consulul României Aurelian Rugină, membri ai Comunității Românești din Crimeea, conduși de Nicolae Untilă; de la București au onorat simpozionul dna Ana-Maria Craus și Carol König, consilieri în cadrul Ministerul Educației, Cercetării și Inovării, precum și a Ministerului Culturii și Cultelor, printre ceilalți participanți numărându-se delegații din Cluj - Napoca, Baia Mare, Satu Mare etc.
În cadrul simpozionului, delegația orădeană a transmis Fundației „Dacia” – gazda și organizatorul simpozionului – un pachet cu cărți, trimis de dna director Ligia Mirișan, din partea Bibliotecii Județene „Gheorghe Șincai” din Oradea. Președintele Asociației „Morărița”, dl. Tiberiu Moraru, a adus cu titlu de exponat pentru Muzeul privat „Dacia Liberă”, o monedă jubiliară ,,1900 de ani de la inaugurarea Monumentului de la Adamclisi“ – emisă recent de Banca Națională a României. De asemenea, Anatol Cojocari, președintele A.S.E.B. Oradea a oferit pe bază de reciprocitate trimiterea în anul 2010 a douăzeci de exemplare din fiecare număr al revistei editate de asociație – „Vreme vine”, în schimbul ziarului Apșa.
Problemele celor circa 500.000 de români din Ucraina
Înălțătorul eveniment a cuprins patru mari momente, marcate prin deschiderea Simpozionului internațional „220 de ani de învățământ românesc instituțional la Apșa de Jos” (1789 - 2009), prin prezentarea problemelor de învățământ a românilor din Ucraina, prin lansarea revistei „Familia română” nr. 2 - 3/2009 și ultimul moment marcat prin semnarea unei hotărâri de către membrii Uniunii Interregionale „Comunitatea Românească din Ucraina” care urmează a fi înaintată către cele trei state vecine - România, Ucraina și Republica Moldova. Aceste state n-au reușit nici până la ora actuală să ajungă la un numitor comun cu privire la problemelor celor circa 500.000 de români din Ucraina; probleme cum ar fi: descurajarea învățământului cu predare în limba română de către autoritățile ucraineene, nerecunoașterea diplomelor românești și moldovenești de studii în Ucraina, inexistența unei duble cetățenii pentru românii aflați în Ucraina ș.a. Astfel, prezentarea și dezbaterea problemelor de învățământ specifice românilor din Ucraina au evidențiat tendința statului ucrainean de desființare a învățământului românesc din regiunile unde trăiesc românii.
Participarea delegației orădene la simpozionul de la Apșa de Jos, a însemnat stabilirea de noi coordonate de comunicare și colaborare cu minoritatea românească din Ucraina, precum și dezvoltarea posibilităților de organizare, pe bază de reciprocitate, a unor schimburi cultural-artistice între grupurile româno-moldo-ucraineano-slovacă prin exponenții Tiberiu Moraru, Anatol Cojocari, Ion Botoș și Ștefania Bălănescu. (Anatol C.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: O delegație orădeană, în Maramureșul istoric.

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 10:39:13 Ora de vară a Europei de Est