Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Job shadowing în Suedia

O experiență de neuitat

Job shadowing în Suedia

La sfârșitul lunii aprilie 2009, m-am întors din Suedia cu o dorință mai puternică decât oricând de a-mi face orele mai eficiente și mai plăcute.

Predau limba engleză la Colegiul Tehnic „ Dimitrie Leonida” din Oradea. Sunt un profesor tânăr, aflat într-o continuă căutare de metode și mijloace noi, atractive care să stimuleze activitatea elevilor. În fiecare zi încerc să mă perfecționez, să mă informez pentru  a deveni un profesor mai bun.
   O mare  oportunitate  pe care o au profesorii în ziua de azi este aceea de a participa la diverse activități de formare în cadrul programelor de mobilități individuale Comenius, desfășurate de A.N.P.C.D.E.F.P. Acestea pot fi stagii de formare internațională, organizate de diferite instituții academice din țările europene sau activități de job shadowing în diverse școli din Europa. Eu am participat la doua astfel de activități și anume la un stagiu de formare organizat de Mayflower College în Plymouth, Marea Britanie, în decembrie 2006, precum și în aprilie 2009 la o activitate de job shadowing la Rekarnegymnasiet, Eskilstuna, Suedia. Ambele activități au fost finanțate prin programul de mobilități individuale Comenius.
 Această ultimă experiență a fost deosebit de interesantă și de folositoare pentru că a fost oportunitatea mea de a intra în atmosfera școlii suedeze, extrem de diferită de cea românească. Sistemul de învățământ suedez este unul performant, iar faptul că orice persoană din Suedia, fie că este copil, tânăr sau bătrân, vorbește limba engleză cred că este relevant pentru modul în care este tratată această materie în școala suedeză. Am fost uimită de atmosfera plăcută, relaxantă, de relațiile calde dintre profesori și elevi, de libertatea de care se bucură elevii. Nimic nu le este impus și totuși au un grad ridicat de responsabilitate atunci când este vorba de performanța lor școlară. Copiii sunt educați în spiritul toleranței, al păcii și al respectului.
 Pe parcursul șederii mele în școală, am asistat la ore de limba engleză predate de diferiți profesori din școală, la ore de limba spaniolă, la o oră de limba suedeză, la o conferință a profesorilor școlii, la o ședință de lucru a profesorilor de la profilul informatică, la o întrunire tipică a profesorilor care are loc invariabil în fiecare joi a săptămânii la ora zece, la activități extracurriculare, precum concursul de muzică care se desfășoară în școală o dată pe semestru, la o întâlnire cu profesorii care lucrează în proiecte internaționale etc. Am vizitat biblioteca, am avut discuții cu profesori de diferite materii, cu directorul școlii, cu elevii și cu studenții care erau repartizați în școală pentru a-și  realiza stagiul de practică.
  Un lucru deosebit de interesant mi s-a părut sistemul de evaluare care este mult diferit față de al nostru. Elevii primesc note doar din clasa a opta. Până atunci există doar întâlnirile de evaluare dintre diriginte/ mentor, părinte și elev, întâlniri în care se discută despre performanța școlară a elevului. În liceu, elevii sunt evaluați la sfârșitul anului prin testare națională. Cred că aceste întâlniri de evaluare ar fi binevenite și în învățământul românesc pentru că am observat că relația dintre școală și părinți este mult mai strânsă acolo decât la noi.
  Posibilitatea de a asista profesori de engleză din Suedia a fost o șansa enormă pentru mine, a reprezentat posibilitatea de a-mi deschide orizonturile, de a mă dezvolta ca și profesor la nivel european, de a-mi însuși ce este bun într-un sistem educațional performant, precum cel suedez.
Nu pot decât să recomand tuturor colegilor profesori să își întocmească un dosar de bursă și să participe la o astfel de activitate. Toate informațiile necesare se găsesc pe site-ul Agenției Naționale www.anpcdefp.ro .  O perioadă petrecută  într-o țară europeană, alta decât țara natală, te face să fii mai deschis, mai dornic de noutate, mai însetat de cunoaștere, îți deschide apetitul pentru o cultură nouă și te face în același timp să-ți apreciezi propria cultura și propriile tradiții. (Gabriela  Maria Cadar)

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 15:15:23 Ora de vară a Europei de Est