Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Excursie de o zi la Stâna de Vale

„2 în 1”

Excursie de o zi la Stâna de Vale

Excursia de la Stâna de Vale din 23 ianuarie 2010, planificatǎ în cadrul proiectului interjudețean „Culturǎ-civilizație-comunitate” a oferit elevilor de la Școala cu clasele I-VIII „Nicolae Bǎlcescu” din Oradea atingerea a douǎ obiective: (re)cunoașterea locurilor de vis din Bihor – stațiunea Stâna de Vale și (re)vizitarea muzeului etnografic din Chișcǎu.

Cel de-al doilea obiectiv este legat de un alt proiect în care sunt implicați elevii școlii noastre, proiectul „Folclorul înnobileazǎ omul”. Așadar, o excursie, douǎ proiecte, nenumǎrate beneficii: cunoaștere, prietenie, bunǎ dispoziție, sǎnǎtate...
 În cadrul proiectului „Culturǎ-civilzație-comunitate”
(www.culturacivilizatiecomunitate.go.ro), elevii noștri și-au propus sǎ prezinte partenerilor de proiect din județele Alba, Bacǎu, Brașov și Galați, locații din Bihor demne de vizitat.
 Chiar dacǎ nu putem concura cu celebrele stațiuni montane din județul Brașov, Stâna de Vale este o stațiune binecuvântatǎ pentru bihoreni. Pe parcursul întregului an, orǎdenii pot alterna bǎile cu apǎ termalǎ din Bǎile Felix sau din piscinele hotelurilor cu rǎcoarea Stânei. Vara, o fugǎ la Stânǎ te scapǎ de cǎldura orașului, iar iarna, la Stânǎ poți sǎ schiezi, sǎ te dai cu sǎniuța, iar dacǎ ai vârsta permisǎ sau ai însoțitor, sǎ încerci snow-mobilul.
 Imediat dupǎ plecare, profesorii (membrii în echipa proiectului: Zaha Alina, Matiu Adriana și Szatmari Dorina) au înarmat elevii cu pixuri și caiete sponsorizate de S.C. Montline S.R.L. din Oradea, partenerǎ în proiect, specializatǎ în echipament montan (www.montline.ro). Astfel, copiii au putut nota impresii de-a lungul traseului.
Muzeul etnografic de la Chișcǎu a fost primul popas fǎcut dupǎ plecarea din Oradea. Unii copii îl vedeau pentru prima datǎ, alții îl știau din alte excusii care aveau drept destinație Peștera Urșilor, aflatǎ la aproximativ 300 de metri de muzeu. Cu toții am fost încântați de obiectele expuse, de varietatea lor, de faptul cǎ intrarea este gratuitǎ.
 Cel mai mult ne-a impresionat cǎmǎruța amenajatǎ ca o salǎ de clasǎ din perioada interbelicǎ, cu obiecte autentice: șase bǎncuțe joase și strâmte, o sobǎ de metal modelatǎ artistic, catedra cu cǎlimara și suportul pentru sugativǎ frumos ornamentate, fotografii vechi pe pereți, toate, împreunǎ cu lumina ce strǎbate printr-o fereastrǎ îngustǎ ne-au fǎcut sǎ ne simțim ca niște “guliveri” în țara piticilor. Copiii au descoperit foarte repede clopoțelul atârnat de perete și au dat, rând pe rând, bucuroși, semnalul de recreație!  
La Stâna de Vale ne aștepta o pârtie parcǎ special amenajatǎ pentru noi. Cu zǎpadǎ multǎ și pufoasǎ, împǎrțitǎ în douǎ, jumǎtate pentru schiori și jumǎtate pentru sǎniuțe, pârtia a dat fiecǎruia posibilitatea, dupǎ dotare și pricepere, sǎ se bucure de zǎpadǎ. Schiuri, sǎnii (aduse sau închiriate), boburi, pungi, capace, toate au fost folosite pentru a învinge forțele frecǎrii și a ajunge cât mai repede în vale.
Sosește vacanța!
Unii o vor petrece în oraș, acasǎ, cu ochii pe calculator sau la televizor, alții vor fi la țarǎ, la bunici ori împreunǎ cu pǎrinții prin cine știe ce destinații exotice, dar nimic nu se comparǎ cu o excursie împreunǎ cu colegii de clasǎ sau de școalǎ, cu profesorii (diriginți),  în naturǎ, iarna pe zǎpadǎ, acolo unde toți sunt egali și strigǎ din tot sufletul: Pârtieeeee!!! (Szatmari Dorina)

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 06:24:44 Ora de vară a Europei de Est