Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

A fost inaugurat Centrul de resurse pentru educație și dezvoltare (C.R.E.D.)

Ieri, la Grădinița nr. 48 din Oradea

A fost inaugurat Centrul de resurse pentru educație și dezvoltare (C.R.E.D.)

La Grădinița nr. 48 din Oradea (structura Grădiniței nr. 34), a fost inaugurat, joi (4 februarie 2010), Centrul de resurse pentru educație și dezvoltare (C.R.E.D.).

Este primul și singurul Centru de resurse pentru educație și dezvoltare din Oradea și cel de-al optulea din județul Bihor, după cele deschise la: Săcuieni, Aleșd și Valea lui Mihai, Ștei și Vașcău, Nucet și Salonta. La nivelul județului vor funcționa 10 astfel de centre. Celelalte două urmează să fie deschise la Beiuș și Marghita.
Centrate pe nevoile, interesele și potențialul copiilor preșcolari, aceste centre urmăresc îmbunătățirea calității infrastructurii sistemului de educație preșcolară, dezvoltarea serviciilor educaționale oferite de grădinițe prin perfecționarea competențelor personalului care lucrează în aceste unități de învățământ, dotarea acestora cu aparatură modernă de ultimă generație, crearea de servicii educaționale complementare grădiniței, toate pentru o educație de calitate, la standarde europene, așa după cum ne-a spus directorul Grădiniței nr. 34, prof. Cornelia Borz, expert C.R.E.D.  
La nivel național, vor funcționa 325 de centre (C.R.E.D.), adevărate centre pentru informarea și perfecționarea a 350.000 de educatoare, 2.500 de manageri și 15.000 de persoane (din cadrul personalului auxiliar), după cum aveam să aflăm din cuvântul dnei prof. Voichița Vancu, celălalt expert C.R.E.D. al județului Bihor. Pentru crearea lor, Banca Europeană de Dezvoltare și Guvernul României au investit 105 milioane de euro. Numai într-un singur centru, aparatura modernă de ultimă generație și mobilierul aferent sunt estimate la 30.000 de lei noi. Dincolo de aceste cifre semnificative, dna Voichița Vancu s-a referit la toate cele trei componente, direcții ale rețelei de centre C.R.E.D. (reabilitarea infrastructurii unităților de învățământ, mai ales ale celor din mediul rural, multe fiind improprii desfășurării procesului de învățământ, iar altele retrocedate, îmbunătățirea și diversificarea serviciilor de educație oferite copiilor, perfecționarea cadrelor didactice și consilierea părinților). Așadar, beneficiari ai acestor centre vor fi, în egală măsură, copiii, dascălii, dar și părinții (făcându-se vorbire, în chip metaforic, despre „educarea părinților”).
Centrul va fi deservit de patru cadre didactice (în calitate de voluntari): inst. Tamara Nicolae și ed. Maria Meșter (de la Gr. nr. 48), prof. Violina Petruș (Gr. nr. 43) și prof. Anuța Boroș (directorul Gr. nr. 19, Episcopia Bihor).
Biroul centrului și cele două săli pentru cursuri și activități, cu toate dotările aferente (retroproiector cu LCD, laptop, combină muzicală, DVD, aparat de spiralat documente, cameră foto, xerox, imprimantă...) stau la dispoziția tuturor beneficiarilor: copii, educatoare și părinți, nu numai de la Grădinița nr. 34 (și structura sa - 48), ci și de la celelalte grădinițe din Oradea. Aici se pot organiza: cursuri de formare, parteneriate cu părinții, consilieri și serbări...
„Nimeni nu poate da decât ceea ce are”...
... iar noi dăm cu sufletul tot ce avem, se exprima prof. Ilie Crăciun, reprezentantul Inspectoratului Școlar, referindu-se la rolul, menirea dascălului (ca apostol al neamului), întâiul furnizor de servicii de instruire și educare, formator de caractere...
La manifestare, au mai onorat: Arina Moș, consilier al primarului Ilie Bolojan, agent-șef adjunct Teodor Terec, din cadrul Poliției de Proximitate, directori de grădinițe (Gr. nr. 19, 35, 37, 43, 45, 46, 52, 54 și 56: Anuța Boroș, Voichița Vancu, Mariana Dragoș, Rodica Ciocan, Eugenia Ciordaș, Rodica Ștef, Maria Nan, Eleonora Curtui și Dana Lukacs), psihologi (Alina Virginia Răcășan-Doboș, Lioara Bianca Buboiu), reprezentanți ai părinților (pr. Florin Ghiulai), educatoare și asistenți sociali, reprezentați ai presei.
„Visul prin cuvinte și fapte”   
La inaugurare a fost lansat și primul număr al revistei „Cred”, coordonat de inst. Tamara Nicolae.
„Aici la CRED, vom încerca să aducem  mai aproape visul prin cuvinte și fapte. Locul unde copilul să poată primi tot ce e mai bun pentru el este aici la CRED”, ne-a mărturisit inst. Tamara Nicolae. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: A fost inaugurat Centrul de resurse pentru educație și dezvoltare (C.R.E.D.).

Trimite email
marți, 30 aprilie 2024, 09:26:27 Ora de vară a Europei de Est